Gå til innhold

[Løst] NGT- oppgradering, snyter meg for MB?


Anbefalte innlegg

Jeg hadde en 5mb linje først, og ble lovet hastigheten 9600 / 704 med Bredbånd 10 altså det dobbelte av hva jeg har.

Dette er 3 uker siden jeg pratet med de og fikk oppgradert, dette skulle ta 14 dager, den 7.8 fikk jeg mail at hastigheten var satt.

Jeg har vert på ferie å ser nå at jeg bare får :

 

Line Rate - Upstream (Kbps): 670

Line Rate - Downstream (Kbps): 7239

 

som bare er litt over 2mb mere en det jeg hadde.

 

Epost fra før jeg bestilte fra ngt.:

 

Per i dag mottar ruteren din følgende hastighet:

Line Rate - Upstream (Kbps): 477

Line Rate - Downstream (Kbps): 4871

Merk at du aldri vil måle nøyaktig hastigheten ruteren mottar. Dette skyldes blandt annet måten DSL-teknologien sender data på. Data sendes i datapakker hvor deler av kapasiteten brukes til å sikre at data faktisk kommer frem. Dessuten deles total båndbredde på antall tilkoblede enheter.

Prøv gjerne å måle med kabel tilkoblet PC, og kun én enhet tilkoblet. Da vil du få en så nøyaktig måling som mulig.

Med Bredbånd 10 vil ruteren din motta 9600 / 704 Kbps. Dette er også maks av hva linjen vil klare.

Med vennlig hilsen

Elise

NextGenTel

 

 

Jeg pratet med ngt på chat nå nettop å da sir Hans som han het at det kunne ta opp til en uke fra idag å få farten opp til 9600 / 704 pga sentralen gradvis setter opp farten?? så da har det virkelig tatt meg 4 uker nå fra jeg bestilte å jeg får bare 7,2mb ned så det tar 1 uke til før farten er på 9600, dette høres helt latterlig ut i mine ører, har da for faen oppgradert internett på annen boadresse uten at jeg har måtte vente flere uker.. gradvis opp så om jeg skulle hatt en 20mb linje har jeg måtte vente 4 uker ekstra, dvs 2 mnd for å få linja opp til max? høres ikke dette rart ut, eller er det noe nytt de er bynt med pga støy osv? det nevnte hans ikke noe om jeg bare avslutta samtalen med han..

 

noen me samme erfaring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg doblet nylig hastigheten min også, og stusset på at jeg ikke fikk full "styrke" med en gang. Kontaktet leverandøren min, og det ble sagt at linjen ble testet etter hvert for å se om den tålte det eller noe i den dur....og nå etter ca 8 dager begynner det å nærme seg topp-hastighet, så jeg er godt fornøyd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg doblet nylig hastigheten min også, og stusset på at jeg ikke fikk full "styrke" med en gang. Kontaktet leverandøren min, og det ble sagt at linjen ble testet etter hvert for å se om den tålte det eller noe i den dur....og nå etter ca 8 dager begynner det å nærme seg topp-hastighet, så jeg er godt fornøyd.

 

Skal prøve å følge med på line raten, om den stiger nå iløpet av dagen, eller om den bare stiger litt nå å da, det har jo gått 7 dager nå å den har bare steget med 2.2Mb så dette kan vel ta 1 uke fra å med idag slik Hans fortalte..

Lenke til kommentar

sak1:

Det er nok dette det er snakk om: http://no.wikipedia....Pv4_hode-format

(EDIT: Det er kanskje ikke dette det siktes til)

sak2:

Nå vet jeg ikke om NGT leier sentral av Telenor her, men telenor har startet med noen nye greier (husker ikke navnet atm) som gjør at linjen i løpet av en periode vil stille seg gradvis opp så mye som mulig, dette for å sikre seg mot ustabilitet, 10 dager skal dette kunne ta.

Endret av Evelen!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...