fantaorange50ore Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Begynte på roacuttan for 1 uke siden. Har ikke veldig alvorlig acne, mere småkviser litt over alt. Tar 2 tabletter daglig nå med 20 mg ihver tablett, veier en plass mellom 75-80 kg. Blir dette for lite for kroppen min da? Lenke til kommentar
kattungen Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Følg det legen har forskrevet, du. De vet som regel best. Lenke til kommentar
GXT Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Du har ikke moderat til alvorlig akne og bruke Roaccutane/Isotretinoin? Jeg trodde det var en slags "siste utvei" løsning for dem som var veldig plaget... Uansett, disse sakene er så sterke at du ikke bør bruke det uten veiledning fra legen din. Jeg tror ikke at du tar nok for øyeblikket, men feildosering kan ende med seriøse ubehageligheter. Så ikke spør her! En lege (legen din han gi deg en henvendelse til hudlege) er den rette personen til å svare på det spørsmålet. Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 2 tabletter daglig til middag bør gå helt fint. Merk deg at i første ukene kan problemet forverres noenlunde, men det vil begynne å bedre seg etter det. I tillegg bør du være obs på at du nok er veldig sensitiv mot sollys i dette halve året du tar kuren, så det kan hende du blir helt rosa/rød om du er lenge i sola. Skjedde med meg Lenke til kommentar
fantaorange50ore Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 Har du fått tilbakefall etter du sluttet med kuren? Økte du etterhvert? - Eloquent Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Jeg holdt meg til 2 tabletter hver dag gjennom hele perioden om jeg ikke tar feil. Det er mulig jeg økte til 3 mot slutten, men jeg tror ikke det. Jeg avsluttet kuren ca. en mnd for tidlig grunnet fullstendig opphør av kviser, og jeg var møkklei bivirkningene. Dette angrer jeg på i senere tid da jeg har hatt noe tilbakefall, men LANGT fra like ille som det var før. Får kun en og annen kvise nå, kanskje 1 i mnd i ansiktet, kontra pizzatryne før. Når det er sagt, har jeg en hudtype som krever mye sol, og når jeg ikke har fått sol på en stund, så vil jeg ha problemer med kviser og noe utslett. Ironisk nok bor jeg i tromsø hvor vi er heldige om vi får sol i en uke sammenlagt på én sommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå