Populært innlegg Kalkunkrøll Skrevet 13. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 13. august 2013 http://www.dagbladet.no/2013/08/13/tema/klikk/helse/treningssenter/28674174/ Vil først og fremst linke til aktuelle artikkel. Personlig leste jeg faktisk denne historien på kvinneguidens forum for noen måneder siden da den var fersk, og trådstarter fikk mer enn nok av sympati og gode råd til hvordan hun kunne håndtere situasjonen og få mest mulig rabat og pener ut av synderen. Men hun øynet vel også muligheten til å tjene litt ekstra på avisa, tenker jeg. "Forestill deg at du ønsker å komme i så god form at du trenger en PT (personlig trener). Han er en godt voksen mann over førti, og du er atten." Nei. Forestill deg at du er en atten år gammel jente som får sponsa personlig trener av pappa fordi militæret har åpnet for at jenter skal få betalt for å leke soldat et år, og faktisk får betalt for å henge ut en som kun forsøkte å bedåre, og fortsatt ha fantasi nok til å klare å gjøre seg selv til et offer. Ikke annet enn imponerende stakkarslig, som overskygger de idiotiske vrangforestillingene om at man må være i form for å bestå militæret, men samtidig forklarer hensikten med pt - altså å gjøre seg til den mest attraktive feltmadrassen og få betalt for å bli vartet opp på alle mulige måter av uniformerte menn det neste året. For all del, hun har all rett til å klage over PT og finne seg en ny en, men det er skremmende å se hvor stor plass kvinner krever at deres personlige følelser skal ta og hvor mye skade de påfører miljøene sine når de havner i personlige konflikter. Selv har jeg blitt tafsa på av en homofil treningsinstruktør på min tidligere gym, uten at jeg gjorde noe mer enn å orientere han om min legning og høflig avviste hans tilnærming, og han lot meg være i fred deretter. Verre er det faktisk ikke. Bare for å dele en historie av kvinners frekkhet fra i går, der en småchubby smådundre på 30-35 drasset rundt på sin personlige trener, fordi hun er for lat til å gjøre en innsats selv, stilte seg opp under mitt siste set og ble stående rett ved siden av benken min, så hun blokkerte mitt siste løft med den feite ræva si, så jeg bare kjørte den opp i skinka hennes i håp om å klare det siste løftet, der jeg blir møtt med et olmsk blikk og får beskjed om å se meg for og ta hensyn. Det holdt på å svartne for meg der og da, og hadde det ikke vært for at hennes pt var en personlig venninne av meg som så på meg med det mest desperate og knelende blikket da hun så at jeg hadde lyst til å ødelegge noe, så hadde jeg nok sittet innelåst i dag. Dette er et glimrende eksempel på hvordan jeg som uskyldig mann kunne fått hele verden mot meg i går pga en kvinnes frekkhet og usannsynlige lave selvinnsikt og virkelighetsorientering. Tilbake til saken så skal man heller ikke se bort i fra det faktum at kvinner insisterer på, og krever å få gå halvnakne rundt på gymmen, oppstæsja med godlukt, som om menn rundt har lagt igjen kuken hjemme, og alltid har en venninne/pt med seg til å ta unna de siste løftene så de slipper å skjære stygge, utiltrekkende grimaser som faktisk kunne gjort dem hensiktsmessig frastøtende. Istedet skal menn bare godta at kvinner seksualiserer sine omgivelser og lynsjer de stakkarer som gjør en glipp når de prøver å drikke for å glemme. Og istedet for at noen forteller denne jenta at hun bør være takknemlig for det hun har og får vokse opp å skifte ut treneren som et selvstendig menneske, så syr vi puter under armene på henne og hjelper henne med å prosjisere sine kvinnelige emosjoner og behov over på hele gymkulturen og sikkert skremmer en del unggutter fra å entre en gym i frykt for å bli tiltrukket nok av en jente til å faktisk prøve å snakke med henne, da de ser hva konsekvensne kan være. Jeg forsvarer på ingen måte uproffesjonalitet fra en voksen mann, men ærlig talt så jævla overdrevet det er når denne bagatellen og internsaken havner i avisa. Igjen ser vi hvor mye makt kvinner har når de føler seg støtt, og hvor ødeleggende det kan være når nok kvinner entrer menns domene. Menn blir straffet for å vise sine emosjoner, kvinner blir belønnet for å vise sine og begrense menn sine. Hvorfor tillates det at kvinner i heletatt beveger seg inn i miljø der flertallet av vektskivene er for tunge for dem å være bortpå uansett? Bør man ikke innføre kjønnsdelte seksjoner på treningssenterene? 21 Lenke til kommentar
kattungen Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Jeg syns du bør sjekke ut Kristine Weber sin blogg jeg. Der har du jente som hører hjemme på gymmet der. I "gutte"avdelingen. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Jeg må først få takke for enda en utmerket situasjonrapport fra Kalkunkrøllens Univers - jeg skal bare tørke gledestårene, så skal jeg forsøke å gi gass etter hvert Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 For all del, hun har all rett til å klage over PT og finne seg en ny en, men det er skremmende å se hvor stor plass kvinner krever at deres personlige følelser skal ta og hvor mye skade de påfører miljøene sine når de havner i personlige konflikter. Selv har jeg blitt tafsa på av en homofil treningsinstruktør på min tidligere gym, uten at jeg gjorde noe mer enn å orientere han om min legning og høflig avviste hans tilnærming, og han lot meg være i fred deretter. Verre er det faktisk ikke. Det er enkelt for deg å si, men hva med og sette seg inn i et annet perspektiv? Tenk at du er ei lita uskyldig jente på 18 år som får slibrige telefoner fra en eldre mann, hvor enkelt er det da å stå opp for seg selv og si ifra? Ikke alle har like mye bein i nesa vettu. 4 Lenke til kommentar
Kalkunkrøll Skrevet 13. august 2013 Forfatter Del Skrevet 13. august 2013 Jeg syns du bør sjekke ut Kristine Weber sin blogg jeg. Der har du jente som hører hjemme på gymmet der. I "gutte"avdelingen. Det gjør hun da definitivt ikke. De vektene hun løfter er fortsatt på menns nybegynnernivå, og kroppen hennes er ikke imponerende. Helt avrage, men det finnes ikke mye kvinnelig konkuranse som får denne kvinnen til å se latterlig ut. Bare nok et eksempel på en mediokerkvinne som blir til noe pga slapp innsats av resten av kjønnet. Dessuten leser jeg ikke blogger. 4 Lenke til kommentar
foorex Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Er det ikke bare å innse at jenter og gutter er forskjellige og aksptere det? Vi gutter er vell vant til å vise mer hensyn til det motsatte kjønn og jenter blir glade for (og forventer) litt ekstra oppmerksomhet. Sånn er det bare! Jeg er president i Strength & Fitness club ved skolen min, og jeg prøver aktivt å rekruttere flere jenter inn på treningsstudiotet. Mange jenter føler seg ukomfortable spesielt når det er en så stor tilstedeværelse med gutter. Og det prøver vi å gjøre noe med! Jeg foreslår vi gjør treningsstudioet til ett sted alle kan være, det kan vi vell få til! Lenke til kommentar
kattungen Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Dessuten leser jeg ikke blogger. Og der forsvant kredibiliteten for alle forgående setninger i svaret ditt til meg. Jaja. 3 Lenke til kommentar
Kalkunkrøll Skrevet 13. august 2013 Forfatter Del Skrevet 13. august 2013 Og der forsvant kredibiliteten for alle forgående setninger i svaret ditt til meg. Jaja. Et bilde sier mer enn tusen ord. Google ga meg det jeg trengte å vite om jenta, så du tar feil. Lenke til kommentar
kattungen Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Et bilde sier mer enn tusen ord. Google ga meg det jeg trengte å vite om jenta, så du tar feil. Hvordan vet du da hvor tungt hun løfter, eller at det hun løfter er average for kvinner? Sånt ser man ikke på bilder. 4 Lenke til kommentar
Kalkunkrøll Skrevet 13. august 2013 Forfatter Del Skrevet 13. august 2013 Hvordan vet du da hvor tungt hun løfter, eller at det hun løfter er average for kvinner? Sånt ser man ikke på bilder. Fordi kroppen forteller hvilke vekter de musklene er i stand til å løfte, sånn anslagsvis. Her er det du som avslører din egen uvitenhet. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg kattungen Skrevet 13. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 13. august 2013 Fordi kroppen forteller hvilke vekter de musklene er i stand til å løfte, sånn anslagsvis. Her er det du som avslører din egen uvitenhet. At du føler deg truet av jenter i styrkeavdelingen på gymmet ditt, trenger ikke overføres til alle livsområder vet du. Det finnes faktisk jenter som løfter tyngre enn deg. 18 Lenke til kommentar
Kalkunkrøll Skrevet 13. august 2013 Forfatter Del Skrevet 13. august 2013 At du føler deg truet av jenter i styrkeavdelingen på gymmet ditt, trenger ikke overføres til alle livsområder vet du. Det finnes faktisk jenter som løfter tyngre enn deg. Nei. Lenke til kommentar
kattungen Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Nei. Med all sannsynlighet jo. 5 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Eksemplet med 40 åringen har ingenting med damer å gjøre direkte - det har med uanstendig oppførsel pga en som skal og bør være profesjonell å gjøre. At din PT venninne ikke passet på slik at du fikk den rævva opp i løftet ditt - sier noe om hvor profesjonell hun er, og hvor egoistisk den fete damen er. Egoister er blant begge kjønn 4 Lenke til kommentar
Kalkunkrøll Skrevet 13. august 2013 Forfatter Del Skrevet 13. august 2013 Med all sannsynlighet jo. For et billig argument. Jeg er ikke styrkeløfter og konkurerer ikke på samme måte. Jeg skulle vel ha klart å løfte det dobbelte om jeg viet all min trening til å kun løfte tungt, samt stukket nåler med prestasjonsfremmende midler. Jeg har enda ikke sett en atletisk kvinne fulleføre en benkpress set å 8 x 3 med 46-ere i hver hånd, noe jeg ville klart, om den lille oppkomlingene av ei tøtte kunne ha sett over ræva si og plassert den alle andre steder enn rett over skulderbredden min. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg kattungen Skrevet 13. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 13. august 2013 For et billig argument. Jeg er ikke styrkeløfter og konkurerer ikke på samme måte. Jeg skulle vel ha klart å løfte det dobbelte om jeg viet all min trening til å kun løfte tungt, samt stukket nåler med prestasjonsfremmende midler. Jeg har enda ikke sett en atletisk kvinne fulleføre en benkpress set å 8 x 3 med 46-ere i hver hånd, noe jeg ville klart, om den lille oppkomlingene av ei tøtte kunne ha sett over ræva si og plassert den alle andre steder enn rett over skulderbredden min. Påstanden var "Det finnes jenter som løfter tyngre enn deg." Du svarte "Nei." Hvorpå jeg kommer med bevis på at det finnes jenter som løfter tyngre enn deg. Reps, sett og så videre var ikke nevnt, og heller ikke aktuelt. Forøvrig bør du gjøre noe med holdningen din mot kvinner generelt. Og jeg tror det kan være smart med separate gym for dem som ønsker det - sånn at vi som vil kan unngå å treffe på deg og dine like"menn". 13 Lenke til kommentar
Kalkunkrøll Skrevet 13. august 2013 Forfatter Del Skrevet 13. august 2013 Påstanden var "Det finnes jenter som løfter tyngre enn deg." Du svarte "Nei." Hvorpå jeg kommer med bevis på at det finnes jenter som løfter tyngre enn deg. Reps, sett og så videre var ikke nevnt, og heller ikke aktuelt. Forøvrig bør du gjøre noe med holdningen din mot kvinner generelt. Og jeg tror det kan være smart med separate gym for dem som ønsker det - sånn at vi som vil kan unngå å treffe på deg og dine like"menn". Du kommer inn på et manneforum og forteller meg at jeg skal røske opp i mine egne meninger slik at de passer deg? Røsk opp i din egen retningssans. Du har vel sikkert nok av riddere i ryggen, men du skal ikke få sabotere tråden min ditt kvinnevis, så jeg velger å overse videre innlegg fra deg. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg kattungen Skrevet 13. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 13. august 2013 Du kommer inn på et manneforum og forteller meg at jeg skal røske opp i mine egne meninger slik at de passer deg? Røsk opp i din egen retningssans. Du har vel sikkert nok av riddere i ryggen, men du skal ikke få sabotere tråden min ditt kvinnevis, så jeg velger å overse videre innlegg fra deg. "Manneforum"? Wow. Den var dyp. Beklager, visste ikke at dette var ManneGuiden. Å ikke være enig med deg er ikke det samme som å sabotere tråden din. 17 Lenke til kommentar
Kalkunkrøll Skrevet 13. august 2013 Forfatter Del Skrevet 13. august 2013 "Manneforum"? Wow. Den var dyp. Beklager, visste ikke at dette var ManneGuiden. Å ikke være enig med deg er ikke det samme som å sabotere tråden din. Å fortelle meg hva jeg bør og ikke bør mene er ikke det samme som å være uenig. Du demonstrer et prakteksempel på dette med å ta seg god plass på et mannsdomene og kreve at andre tilpasser seg deg, derfor tok jeg det opp. Du saboterer med å kverulere på noe som er irrelevant for tema, noe jeg ikke akter å la deg fortsette med. 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Du kommer inn på et manneforum ... Faktisk - 'manneforum'. Det er noe du har drømt tror jeg. Det at forumet består av overtall med gutter og menn, tilsier ikke at det er et 'manneforum'. Forøvrig høres det litt ut som din holdning til damer/kvinner tilhører et 'mannemann' forum. 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå