Blårens Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Jeg hadde nektet å betale ett eneste øre Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Dette er en velkjent utfordring med dieselbiler, og jeg vil mene det er arbeidsgivers ansvar å hindre at slike uhell skjer. Løsninger for å forhindre dette er tilgjengelige, og de er LETT tilgjengelige i tillegg. Jeg ville nektet å betale, og heller tatt krangelen som følger. Lenke til kommentar
walowizard Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Ikke betal. Har vært del av en lignende konflikt med arbeidsgiver tidligere, tok konflikten og har ikke angret ett sekund i etterkant. Som ansatt har du mange rettigheter, og stå økonomisk ansvarlig for uhell med arbeidsutstyret er ikke en av dem. Forresten, hvor mange timer kan du ende opp bak rattet på en travel dag? Om du er ut og inn av bilen i 4 1/2 time er du jo berørt av kjøre og hviletidsbestemmelsene. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Forresten, hvor mange timer kan du ende opp bak rattet på en travel dag? Om du er ut og inn av bilen i 4 1/2 time er du jo berørt av kjøre og hviletidsbestemmelsene. Kjøre- og hviletidsbestemmelsene gjelder lastebiler og busser, ikke små varebiler som brukes til pizzalevering. Kilde: http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Yrkestransport/Kjore+og+hviletid 2 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Forresten, hvor mange timer kan du ende opp bak rattet på en travel dag? Om du er ut og inn av bilen i 4 1/2 time er du jo berørt av kjøre og hviletidsbestemmelsene. Som det er svart, så gjelder dette større kjøretøy - dog, på slik kjøring, er endel også der unntatt fra disse hviletidene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå