MrHorgen Skrevet 13. august 2013 Rapporter Del Skrevet 13. august 2013 Hei Vurderer å skaffe meg piggdekk til sykkelen denne vinteren så jeg sykle til jobb og Blindern. Når vil det være et godt tidspunkt å skaffe seg et par? Nå(nærmeste framtid), eller vente til sesongen for det setter igang? Ser etter et par dekk til 26 tommer hjul. Helst rimelige da jeg er nybegynner på vinter-sykling og har ikke lyst til å svi for mye penger på noe jeg kanskje kommer til å angre på. 400-450 per stykk tror jeg blir grensen for meg. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 13. august 2013 Rapporter Del Skrevet 13. august 2013 XXL har ofte tilbud i sesongen, men de har flere til 400,- nå også. (Soumi extreme, schwalbe ice spiker) Jeg tror jeg vile satset på ice spiker av de to. Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 13. august 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. august 2013 Det får meg til å stå mellom disse to. Ice Spiker og Soumi. Forskjellen er 449 kontra 399, 10 flere pigger på Ice Spiker, XXL kontra bikedeal. Aldri hørt om bikedeal før Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 13. august 2013 Rapporter Del Skrevet 13. august 2013 XXL har også soumi om du heller vil kjøpe der. Jeg har brukt soumi extreme på 29", der var de ikke gode da knastavstanden ble for stor og det var som å kjøre på vaskebrett (Men det ryktes at 29" versjonen er dårligere siden de beholdt samme antall knaster og at 26" er bedre) Nå bruker jeg ice spiker pro som ruller vesentlig bedre. men mønsteret i de er ikke som i ice spiker... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 13. august 2013 Rapporter Del Skrevet 13. august 2013 Syklet vel 500 km på is sist vinter og ikke en situasjon der jeg tvilte på dekkene som var av typen Soumi tyres størrelse 28 til min tunge biltemahybrid. http://www.bikedeal.no/no/deler/nokian-hakka-240-pigger-28-sykkeldekk Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 14. august 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. august 2013 XXL har også soumi om du heller vil kjøpe der. Jeg har brukt soumi extreme på 29", der var de ikke gode da knastavstanden ble for stor og det var som å kjøre på vaskebrett (Men det ryktes at 29" versjonen er dårligere siden de beholdt samme antall knaster og at 26" er bedre) Nå bruker jeg ice spiker pro som ruller vesentlig bedre. men mønsteret i de er ikke som i ice spiker... Ice Spiker Pro ligger litt over min prisklasse må jeg si. Må si at mønsteret ser bedre ut på de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå