Gå til innhold

Nytt multimeter - Hvilket?

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å kjøpe meg et nytt multimeter, men har ikke peiling på hva jeg skal kjøpe, så jeg håper dere kan anbefale noen

Funksjonene multimeteret bør ha er å måle strøm, spenning, motstand frekvens, batteritest, og sånn til å måle kondensatorer.

Det bør være så nøyaktig som mulig.

Prisen bør ikke være så mye over 1000kr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har tenkt til å kjøpe meg et nytt multimeter, men har ikke peiling på hva jeg skal kjøpe, så jeg håper dere kan anbefale noen

Funksjonene multimeteret bør ha er å måle strøm, spenning, motstand frekvens, batteritest, og sånn til å måle kondensatorer.

Det bør være så nøyaktig som mulig.

Prisen bør ikke være så mye over 1000kr

Finnes det virkelig multimeter med frekvensanalyse?

Lenke til kommentar

Hei.

Hos ELFA finner du det meste: http://www.elfa.se/no

Kan være litt vanskelig å finne det du leter etter, se på - Måleinstrumenter - Multimetere - Digitale Håndmultimetere

Et alternativ som er innenfor dine pris/ytelse rammer:

http://www.elfa.se/elfa/produkter/no/3958.htm

Har ingen erfaring med dette meteret, bruker Fluke 177 selv men det blir litt dyrere (2048 Kr).

Good Luck.

Lenke til kommentar

Dette multimeteret fra elfa som du har som et alternativ "ragstian", det til ca 800kroner er meget bra!! Har prøvd et slikt og syns det var bra, prøvde å se om det var nogen lunde rett måling det ga meg. Det viste litt for mye, var bare snakk om litte grann.

Lenke til kommentar

Jeg bruker et Fluke 179. Det er et meget godt multimeter, men koster litt da... Dessuten spørs det vel om du trenger et som kan måle temperatur? Fluke 1xx / 17x -serien er i alle fall meget gode instrumenter. Som med stort sett alt annet her i livet, får du det du betaler for.

Lenke til kommentar
Jeg bruker et Fluke 179. Det er et meget godt multimeter, men koster litt da... Dessuten spørs det vel om du trenger et som kan måle temperatur? Fluke 1xx / 17x -serien er i alle fall meget gode instrumenter. Som med stort sett alt annet her i livet, får du det du betaler for.

Fluke er kjempebra multimetere. Har en fluke 179 her også. Tror det er noe av det bedre man kan få tak i. Koster også en del, men jeg tror det er verdt det. Fluker kan måle det meste. Fluke er vel så nøyaktige det går ann, de lager jo da også kalibreringsinstrumenter.

http://www.fluke.no/

Lenke til kommentar

Det blir vel til at jeg kjøper Fluke 177eller 179.

Jeg kommer jo til å bruke det en del framover ettersom jeg har begynt på elektro og så holder jeg på en del med elektronikk hjemme, så da er det jo greit å ha et godt multimeter.

er den eneste forskjellen mellom Fluke 177 og Fluke 179 tempraturmåleren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...