Gå til innhold

Ingen signal på 2 dekodere med 3 fungerer fint(viasat)

Anbefalte innlegg

Opplysninger er som følger:

1. Har en skål ved siden av huset så måtte grave 2 ganger nå ledning ned i bakken.. pga byttet den gamle ledningen til en ny.(huset ligger nærme en ås så må ha skåla lengre ut får rekke over åsen)

2. har 3 digitale mottagere, 2 hos meg og en hos naboen.. var egentlig skåla hennes men jeg måtte bare bytte hode slik jeg kunne få inn signaler også men mulig den gamle ledningen var defekt så byttet den til ny. det nye hode er:Universal Octo LNBF eight independent outputs LNBF.

3. Naboen får signaler mens jeg fortsatt ikke gjør det.. så da skal jo skåla stå rett siden hun kan se tv etter stilt inn skåla rett.

4. Da jeg tok ledningen fra hode rett til boksen føre jeg brukte hefteklemmer og satte det der jeg skulle fikk jeg signaler på alt omtrent 70% eller mere og det funket, men jeg bare dro den ene ledningen ut av digitale mottageren og satt den inn igjen så var det 0% akkurat som det bare faller vekk.. og det skal jo normalt ikke skje.. tok vekk ledningen hos naboen og satte den inn igjen og da funket signalene får det..

5. skåla / hode funker ellers hadde det ikke vært signaler hos naboen-linja er helt ny og skal funke-alt av strøm kontakter står på og alt er koblet rett. får litt signaler innemellom men det på måte faller ut uten og gjøre noe og hos naboen er det fortsatt fult signal- alt fungerte helt fint der jeg bodde før men boksene har ligget nesten 1 1/2 år uten vært koblet til.

6. har prøvd sjekket innstillinger på mottageren og trykket å holdt EPG knappen inne etter dratt ut ledningen og satt inn igjen får restart som fikk beskjed om. Har også prøvd og opgradere mottageren etter trykket standby-opp-ned-standby.

7.Men fortsatt vill det ikke funke? hva er feil?

Boksen jeg har er:

1 x Pace TDS850NV

1x Nokia 220s Mediamaster

Naboen: Pace TDS460NV

hennes har vært i bruk hele tiden og fungerer som den skal..

har også hørt at noen dekodere trenger spesiell ledning men min funket jo fint på gamle plassen med gamle ledningen.

Jeg blir bare mere og mere oppgitt her og vill jo seffølgelig klare detta selv siden har gjort det i alle år men på den nye plassen vil ingen ting fungere inne hos meg mens hos naboen fungerer alt. så mulig det må være ledningen men da skjønner jeg ikke hvorfor den fungerte føre jeg dro den rundt husveggen og koblet den til med dra igjennom døra bare. og etterpå dro jeg ut ledningen og satt den inn igjen og alle signalene ble borte..

Jeg blir bare mindre og mindre smart her jo mere jeg prøver og lurer på om noen har hatt samme problem eller vet noe rundt dette. har også prøvd og hørt med viasat men de sier jo jeg skal gjøre andre ting enn der problemet ligger..

vnh Kim ove Nilsen

post-312536-0-36805900-1376396479_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

koble til en sat beeper mellom din ledning og hodet og sjekk om du får signal.

Skal vel også gå en viss spenning i kabelen for styre switchingen mellom horisontal og vertikal signal...burde da være mulig å måle spenningen og se om det fungerer.

Siden du har et octa hode så er det jo en mulighet å prøve en av dem andre utgangene og se om det hjelper, alternativt prøve utgangen naboen din bruker. du kan jo også kjøpe en kveil med ny kabel strekke en midlertidlig kabel for å teste om det er kabelen..

Du kan jo også prøve dekoderen din hos naboen. Får du signal med din dekoder hos naboen så må det jo være et eller annet med kabelen, eller terminering av kabelen. Lett at det havner noe av skjerm/ jord inn på lederen og da blir det kortslutning. skjerm/jord skal kun ha kontakt med selve F pluggen ( den som går i hodet/ tuner) , hovedleder skal ikke ha kontakt med noen punker på F- pluggen.

Håper dette var til hjelp!

Lenke til kommentar

jeg har fikset det.. fant det ut siste dagen føre jeg skulle få noen *innstallasjons* folk til og se på det..

joda jeg prøvde slik signal greie også alle utgangene på hodet. men ingen hjelp der.. men eneste som var feil var bare at disse trådene rundt selve kobbertråen kom innatt og lagde problemer så jeg bare kuttet bra helt på slutten får sjekke det men hadde ikke tror det skulle ødelegge signaler får 3 ledninger men alt fungerer nå. ellers takk får svar.

Lenke til kommentar

Var borti samme problemet da jeg skulle feilsøke hos en bekjennt som hadde innstallert selv..Bare det at han hadde kuttet vekk alle jordingstrådene, og klaget på at det ikke ble bilde på skjermen.

Godt du fannt ut av det. "liten tue kan velte stort lass!" eller noe slikt :-P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...