Cuneax Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Den nye kontrollen blir kompatibel med Windows-datamaskiner.Spill på PC-en med Xbox One-håndkontrollen Lenke til kommentar
MorganGaming Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Hvis noen lager en xbox one kontroll med litt størrelse på så labbene mine ikke sluker kontrollen rå så kjøper jeg mer enn gjerne den for bruk med emulatorer og lignende på pc Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Blir bra. Håper Sony også forstår hvor mye penger de kan tjene på å gjøre noe slikt, så kan man etterhvert finne ut av hvilken gamepad man liker best og gå for den. Også på PC. 4 Lenke til kommentar
rawilliam Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Både 360 og PS3 sine kontrollere fungerer på PC, så dette var vel ventet? Lenke til kommentar
Penvey Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Både 360 og PS3 sine kontrollere fungerer på PC, så dette var vel ventet? Det er jo ikke bare å koble til og begynne å spille, hvis det er det du mener. Er en del styr. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Både 360 og PS3 sine kontrollere fungerer på PC, så dette var vel ventet?Det er jo ikke bare å koble til og begynne å spille, hvis det er det du mener. Er en del styr. Trådet Xbox 360 er bare å koble rett på og de funker uten videre. PlayStation 3 fikk jeg ikke til å funke sist jeg prøvde. Windows fant kontrollen, men det var visst ikke alt som skulle til. Lenke til kommentar
tabbeber Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Både 360 og PS3 sine kontrollere fungerer på PC, så dette var vel ventet?Det er jo ikke bare å koble til og begynne å spille, hvis det er det du mener. Er en del styr.Trådet Xbox 360 er bare å koble rett på og de funker uten videre. PlayStation 3 fikk jeg ikke til å funke sist jeg prøvde. Windows fant kontrollen, men det var visst ikke alt som skulle til. PS3 kontrollen sine knappar tek standardnamn, som tal o.l. det krevst eit program i tillegg for å få det til å fungere som Xbox-kontrollen. Lenke til kommentar
Satyrion Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 jeg spiller alle PC spill med 360 kontroll. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Noen som vet hvor jeg kan skaffe meg en adapter som er billig for min Xbox 360 kontroller? Det er den del spill på PC som jeg gjerne ville bruke kontrolleren til. Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Dette er jo ikke noe nytt. Man trenger jo uansett å kjøpe til en mottaker. Dette finnes allerede. Jeg har denne koblet til pc'n. Er bare å plugge inn mottakeren, så fungerer det. Bare synd man ikke får kjøpt bare mottakeren, men må kjøpe med kontroller (har sett noe kinagreier på ebay, men virket veldig buggy). Var ikke noe problem å koble til de andre xbox-kontrollene heller. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 (endret) Siden hardware produsentene tjener penger på kontroller, mens de går omtrent i 0 med konsoller (og i noen tilfeller til og med taper penger), skulle man tro at de ville gjort en større innsats for å støtte PC. Siden USB er et standard og universelt utbredt interface er det mekanisk kompatibelt med PC, og også diverse andre enheter. Med støtte for både windows og linux (nå som steam begynner å få fler spill for det, og andriod) vil det være mulig å bruke dem for en veldig mye større brukerbase. Om BT også var inkludert kunne det vært et stort skritt frem for tablet og muligens smartphone gaming. Å venne folk som er hovedsaklig PC brukere til å bruke gamepad i en del spill vil også gjøre dem til mer aktuelle kunder for konsoller. Jeg har foreløpig ingen gamepad, men jeg vurderer å få meg en for å kunne spille noen få spill som ikke egner seg så bra med mus og tastatur. Endret 13. august 2013 av GullLars Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Det er jo ikke bare å koble til og begynne å spille, hvis det er det du mener. Er en del styr. Jaha? For meg er det vel mer eller mindre bare å koble til og begynne å spille. Ellers skjønner jeg ikke hva de skal med en ny protokoll? Den er jo nesten lik som den gamle, hvorfor skal man trenge en ny kommunikasjonsprotokoll? AtW Lenke til kommentar
Fredrik7le86 Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Både 360 og PS3 sine kontrollere fungerer på PC, så dette var vel ventet?Det er jo ikke bare å koble til og begynne å spille, hvis det er det du mener. Er en del styr.Trådet Xbox 360 er bare å koble rett på og de funker uten videre. PlayStation 3 fikk jeg ikke til å funke sist jeg prøvde. Windows fant kontrollen, men det var visst ikke alt som skulle til. Du må ha en adapter til pc koblet i usb porten for å spille m trådløs 360 kontroll. Det finnes også en 360 trådet versjon for windows. Har ikke noe intresse i å kjøpe xbox one. Men kontrollern set rå ut å bruke til bilspill og lignende med de nye triggerne så det blir ett garantert kjøp når mjukvaren finnes der. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 PS3 kontrollen sine knappar tek standardnamn, som tal o.l. det krevst eit program i tillegg for å få det til å fungere som Xbox-kontrollen. Om du bruker MotionInJoy er det bare å sette kontrolleren til xinput så fungerer alt uten config. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Kankskje på tide å bytte ut min PSOne kontroller som jeg har brukt på min PC i snart 10 år da jeg spiller alle PC spill med 360 kontroll. Ikke rart du suger på de fleste spill da Lenke til kommentar
Satyrion Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Kankskje på tide å bytte ut min PSOne kontroller som jeg har brukt på min PC i snart 10 år da Ikke rart du suger på de fleste spill da spiller bedre med kontroll på alle spill utenom FPS 1 Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 (endret) spiller bedre med kontroll på alle spill utenom FPS Ok, la oss ta en match i Starcraft 2 da Endret 13. august 2013 av LoveAmiga 1 Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 (endret) Nice one Amiga Dere minte meg akkurat på en kommentar noen hadde under microsofts E3 presentasjon når de viste frem multiplayer fra et skytespill, og en person tømte et magasin fra en diger mech mot noen som løp vekk og bare traff luft. "Dette er aimen dere kan forvente med den nye xbox one kontrolleren" XD FPS og strategispill (spesielt RTS) egner seg ikke med kontroller. Ting som krever store sett med hurtigtaster (som MMORPG) er også veldig dårlig egnet. MOBA kunne fungert om det ikke var høyt krav til "skill-shots". Bil, fly og fighting egner seg spesielt godt, selv om hver av dem har hakket mer spesialiserte kontrollere også for entusiaster. Endret 13. august 2013 av GullLars Lenke til kommentar
sevs Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Blir bra. Håper Sony også forstår hvor mye penger de kan tjene på å gjøre noe slikt, så kan man etterhvert finne ut av hvilken gamepad man liker best og gå for den. Også på PC. ps3 kontrolleren har bluetooth Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Joda, man kan bruke en PS3-gamepad med litt styring, men det er ikke plug and play som med 360-paden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå