DesertGlow Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Ut av det blå har min maskin utviklet seriøs ustabilitet, og fungerer ikke en reformatering, regner jeg med å måtte bytte ut alt det viktigste, siden jeg ikke har tid til å feilsøke ustabilitet som dukker opp etter 10-40 minutter. Tenkte å gå for Haswell i i7-utgave, 16 GB minne og et godt hovedkort, samt en ny SSD på ca 256 GB. Har et solid skjermkort fra før som jeg fortsatt håper er oppegående, og det samme med kabinett og strømforsyning - samt en gigantisk CPU-kjøler. Noen som har forslag til noen gode komponenter som fungerer bra sammen? Har ikke satt noe klart pristak, vil ha gode komponenter, men er ikke villig til å betale masse for absolutte toppmodeller. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Eg tenker at det første du burde prøve å bytte er nettopp strømforsyningen din Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Hvilken HW har du nå? En PSU serie jeg kan anbefale er Cooler Master V-Serien Dersom du kjøper en ny PSU, og PSUen ikke var problemet, kan du alltids selge alt det gamle, as is og kjøpe nytt Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 13. august 2013 Forfatter Del Skrevet 13. august 2013 (endret) Har en Corsair AX 850W PSU, som er mer enn kraftig nok til systemet, og som ikke ser ut til å være problemet. Min hovedteori er RAM-feil, men ser også stygt på hovedkortet (Asus P67). Feilene ser ut til å være for systematiske til at strømforsyningen er kilden Uansett, poenget var førsat og fremst hjelp til nye komponenter som snakker sammen Endret 13. august 2013 av DesertGlow Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Hva er det du skal bruke maskinen til? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 (endret) Basis: https://prisguiden.no/liste/135359 Endre da til i7, større SSD og mer RAM Evnt. endre til 780 Endret 13. august 2013 av MariusJS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå