Gå til innhold

Hjelp til valg av ørepropper. Litt rådløs


Snuggis

Anbefalte innlegg

Hei alle lydfreaks! :p

 

Tiden da man hadde en dedikert MP3 spiller er vel forbi, så da får vel min Galaxy S3 duge. Det er altså denne jeg skal ha propper til, så gjerne med handsfree også, men ikke et must.

 

Har i dag vekslet mellom å bruke standard proppene som fulgte med og et a-Jays One+, men blir aldri helt fornøyd med lyden på noen av dem uansett hvor mye jeg fikler med eq's. Samsung sine propper er alt for tamme og alt for mye diskant, men a-Jays drukner diskanten i bass. Hører for øverigt for det meste på heavy metal og metalcore.

 

Pris vet jeg ikke helt. Kommer ann på hvor mye jeg faktisk burde betale. Rimelig er alltid bra, men om jeg kan få meg et par sinnsykt råe propper jeg kan være helt sinnsykt fornøyd med til 500kr, så klart jeg gjør det.

 

Type propper vet jeg heller ikke helt. Brukes for det meste på buss og når jeg er ute og går, så in-ear er vel kanskje greit? Isolerer mye støy uten å være nødt til å ha noise-cancellation.

 

 

Er det mer dere lurer på, så får dere bare spørre. Akkuratt dette med lyd og ørepropper er ikke helt min greie, så :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, takk for responsen. Får vel bare tenke litt og se hva andre eventuelt har å si. Hvis ikke får jeg vel bare sette meg inn mer i lyd selv.

 

Kan vel forøvrig sette en makspris på 500kr. Selvfølgelig, hvis jeg "må" opp i 700kr klassen, så får det vel bare være slik. Men burde da være mulig å få gode propper med god lyd til under 500kr?

Endret av 6u4rdi4n
Lenke til kommentar

Støtter forslaget om Shure SE215. Du vil ikke finne noe med like god lyd og byggekvalitet til 500 kr.

 

Her er hva Tyll fra InnerFidelity sier om dem:

SE215 – Shocked! Shocked, I tell ya! Wow, what a great little headphone. I’m thinking this may be the best sounding sub-$100 in-ear headphone I’ve heard. This is a somewhat bass-heavy headphone with nice tight lows and a tasteful emphasis. It’s slightly lacking in detail in the upper registers, but that is preferable to the common failure at this price where highs can often be strident. The impedance curve also indicates it will be driven well by portable players with little coloration. I’d say this is a great headphone for rockers and urban music thumpists where a solid bass and freedom from harshness will greatly please. Highly recommended!

 

Selv har jeg storebroren se315, og det eneste negative jeg har å si om dem er at de får meg til å angre på at jeg ikke gikk for se535 med en gang.

 

Selvfølgelig har ikke alle de samme kravene, men a-Jays One+ skal jo være ganske grei i forhold til pris, så kanskje det er verdt å gå litt opp?

 

Ellers bør du vurdere SA1. De går for bare $40 fra Amazon nå. Usikker på om de sender til Norge, da.

Lenke til kommentar

Støtter forslaget om Shure SE215. Du vil ikke finne noe med like god lyd og byggekvalitet til 500 kr.

 

Her er hva Tyll fra InnerFidelity sier om dem:

 

 

Selv har jeg storebroren se315, og det eneste negative jeg har å si om dem er at de får meg til å angre på at jeg ikke gikk for se535 med en gang.

 

Selvfølgelig har ikke alle de samme kravene, men a-Jays One+ skal jo være ganske grei i forhold til pris, så kanskje det er verdt å gå litt opp?

 

Ellers bør du vurdere SA1. De går for bare $40 fra Amazon nå. Usikker på om de sender til Norge, da.

 

Ja, må ihvertfall bort fra a-Jays one+. De stakkars pluggene er jo mer glad i bass enn Sonny Moore.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...