TheSnidr Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Jeg hadde ikke noe problem med datamaskinen da jeg slo den av i går, men i dag da jeg slo den på startet den med det horrible classic-temaet. Hvordan og hvorfor skjedde det? Når jeg prøver å skifte tema til aero i "Personalisering" skiftes kun skrivebordsbakgrunnen, alle menyer holder seg i classic theme. Jeg leste en plass at det kan være problemer med aero-temaet om Windows Opplevelsesindeks er feil, så jeg skjekket den. Windows sier den må oppdateres, men når jeg trykker oppdater skjer absolutt ingenting. Jeg har også prøvd å oppdatere skjermkortdriveren (ATI radeon 5870), men da får jeg meldingen "Programinstallasjon: feil med installasjonspakke!". Jeg får så lite informasjon ut av dette her og jeg aner ikke hva som er feil. Plutselig virker det som om ingenting fungerer, og systemgjenoppretting har ikke lagret tidligere instillinger. Jeg har ikke windows-cden lenger. Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Kan muligens være profil-relatert. Har du prøvd å opprette en ny profil (brukerkonto)? Du kan laste ned Windows 7 ISO herfra og brenne på DVD eller kopiere til minnepenn. Opplever du noen andre alvorlige feil? Får du startet i Sikkermodus (trykk F8 under oppstart)? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Høres ut som et driverproblem. Ta en titt inn i enhetsbehandling og se om det er noen gule varsler og om grafikkortet fortsatt er registrert. Lenke til kommentar
TheSnidr Skrevet 13. august 2013 Forfatter Del Skrevet 13. august 2013 Enhetsbehandling fungerer ikke fordi "Klassen er ikke registrert". Ingenting kritisk har sluttet å fungere, men hele systemet virker så ustabilt nå at jeg har lyst å reinstallere windows. Har ikke gjort det siden jeg fikk datamaskinen i 2009. Takk for link Pey'J. Nå må jeg bare finne en minnepenn å installere fra. Fungerer det å bruke ekstern harddisk? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Nei, ikke uten å "trikse". Husk også å hente ut produktnøkkelen hvis du ikke allerede har denne. Lykke til! Lenke til kommentar
Merko Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 (endret) Om det er en ferdigbygd PC, så har du sannsnyligvis recovery paritisjon på den så fremt du ikke har fjernet den da.. Endret 14. august 2013 av Merko. Lenke til kommentar
TheSnidr Skrevet 14. august 2013 Forfatter Del Skrevet 14. august 2013 Har produktnøkkelen, og datamaskinen bygde jeg selv. Har fungert knirkefritt frem til nå. Skaffet meg en minnepenn og en windows .iso fil i dag, skal reformatere nå. Hvis jeg ikke poster her igjen innen morgendagen er omme har det verste skjedd. Lenke til kommentar
TheSnidr Skrevet 14. august 2013 Forfatter Del Skrevet 14. august 2013 (endret) Okay, da var Windows reinstallert og systemet fungerer tilsynelatende normalt - bortsett fra at den ikke finner min andre harddisk. Systemdisken er en 64gb SSD, men jeg har jo også en 1TB Seagate Barracuda som ikke vises når jeg åpner "min datamaskin". Jeg finner den derimot både i BIOS og i "Device manager", men jeg kan altså ikke åpne den. Så, hvordan kan jeg få tilgang til denne harddisken? Å formatere den er ikke en mulighet. EDIT: Beklager dobbelpost. Jeg søkte på google og fikset problemet ved hjelp av denne siden: http://social.technet.microsoft.com/Forums/windows/en-US/3c58601c-9591-4fa2-89bf-8cc22ab9a588/i-cant-see-my-internal-2tb-hard-drive-after-installing-windows-8-only-my-ssd Endret 14. august 2013 av thesnidr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå