B25S Skrevet 13. august 2013 Rapporter Del Skrevet 13. august 2013 Heisann, For et noen år siden hadde jeg en utrolig god peacoat. Denne kjøpte jeg relativt billig på Topman i London for en tusenlapp elns. Den var 100% ull og utrolig god og varm, men kvaliteten var ikke helt optimal. Forrige vinter så mistet jeg 2 knapper og det er hulltruende tynt rundt albuene. I den anledning er jeg interessert i å investere i en ny peacoat i bedre kvalitet. Siden dette er en ganske tidløs jakke så har jeg ikke noe imot å legge litt penger i den så lenge jeg får for det jeg betaler for (kvalitet). Er det noen som har noen tips? Er det mulig å score noe PRL peacoat i grei kvalitet? Ser for meg at peacoaten har i nærheten av 100% ull. Den skal ha en god varmende funksjon (sammen med et skjerf). Mvh B25S Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 13. august 2013 Rapporter Del Skrevet 13. august 2013 (endret) PRL losjakken som du snakker om er av god kvalitet og jeg bruker den selv, Fåes kjøpt for litt over tusenlappen på salg fra den amerikanske nettsiden (med proxy). Ville ikke funnet på å gi over 2000 kroner for den dog. Utenom denne, ville jeg sett på Vintagetrends, som selger losjakker fra marinen. Endret 13. august 2013 av Rankiz 1 Lenke til kommentar
B25S Skrevet 13. august 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. august 2013 Tenker du på PRL losjakken i bomull (til 179 dollar)? Den blir vel litt for kald/tynn. Skal sjekke ut Vintagetrends Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 13. august 2013 Rapporter Del Skrevet 13. august 2013 (endret) Tenker du på PRL losjakken i bomull (til 179 dollar)? Den blir vel litt for kald/tynn. Skal sjekke ut Vintagetrends Nei, tenker på PRL losjakken i 80% ull. Kan kanskje være litt vanskelig å få tak i, siden den ikke lages lengre tror jeg, sjekk ebay. Bruker small og jeg er 174 cm høy. Protip: Ikke kjøp sort losjakke, mørkeblå er desidert mest anvendelig. Endret 13. august 2013 av Rankiz 1 Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 13. august 2013 Rapporter Del Skrevet 13. august 2013 Billy Reid-jakken som Daniel Craig hadde på seg under Skyfall er ganske fet. Jakken er av 80% ull og 20% nylon, men ingen foring. Andre alternativer er, som nevnt, PRL Academy, J. Crew Bayswater, Sterlingwear etc. Sjekk ut denne tråden. Brukeren "Peacoat" har skikkelig peiling. 1 Lenke til kommentar
B25S Skrevet 14. august 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. august 2013 Billy Reid-jakken som Daniel Craig hadde på seg under Skyfall er ganske fet. Jakken er av 80% ull og 20% nylon, men ingen foring. Billy Reid jakken var ganske fet ja! Mulig jeg må finne meg en proxy der! Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 18. august 2013 Rapporter Del Skrevet 18. august 2013 Ingen som selger litt lengre losjakker? Lenke til kommentar
Schaadenfreude Skrevet 1. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2014 Protip: Ikke kjøp sort losjakke, mørkeblå er desidert mest anvendelig. Hvorfor det? Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 1. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2014 Fordi mørkeblå er mye mer anvendelig, som Rankiz skrev? Svart går ikke særlig bra til noen farger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå