Gå til innhold

Tilbud på hjemmePC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En eller annens lov sier at cpu kraft dobler seg ca. hver 18 mnd. Dette har til nå stemt ganske bra, så dersom dette fortsetter, vil du etter 3 år ha en maskin som bare har 1/4 av den kraften som de nyeste maskinene har. Og du er nettopp ferdig å betale den :(

Oisann. Da er det umulig å holde seg oppdatert!

Husk også at det normalt ikke følger med fullversjoner av OS og software, men en restore cd. I forsvaret som jeg jobber, sluttet denne restore cd'en å fungere etter 3år (utgått lisens på norton ghost) på våre hjemme pc avtaler. Veldig mange som følte seg snytt da.

Da lager jeg en ny!

har du ikke råd til å kasje ut en pc i dag er vel slike hjemmepc ordninger bra. Fin fin avbetalingsordning.

Men!!!

Du blir veldig bundet i den maskinen og etter reglene kan du ikke en gang åpne maskinen og enda mindre oppgradere den uten at den koster flesk på et autorisert verksted.

3 år avbetaling er lang tid men ettersom du ikke betaler så enormt mye i mnd så går vel det bra for de fleste. Prisen er vel litt tvilsom for alt er bergegnet ut ifra full pris samt at gevinsten med spart skatt ikke er spes stor allikevel. Husk du får mindre ferie penger og du betaler sannsynligvis ikke 49 % skatt allikevel. 500 i brutto trekk vil vel i praksis si 350-400 i mindre utbetalt lønn hver mnd. Du har oxo rissiko med at hvis du slutter i jobben før det er gått 3 år, så må du vel casje ut hele maskinen eller levere den inn. Litt usikker på akkurat det.

Nei, har nok ikke nok til å kæsje den ut.

Å oppgardere en bærbar en vel nesten ulønnsomt. Delene koster vel flesk? Husker bare jeg sjekka pris på en CD-rom, og den kosta nesten 2000,-. Hvis ikke jeg tar helt feil. Er vel ca 1 år siden.

Stemmer. Slutter jeg må jeg levere den eller kæsje den ut.

Brutto: 496,-

Netto m 35,8%: 318,-

Netto m 49,3%: 251,-

Lenke til kommentar

Hadde kjøpt den bærbare uten å nøle!

Som noen sa tidligere her så stiller man litt mindre krav til bærbare og den du har fått tilbud om der er jo litt av ett råskinn etter min mening. Litt dumt at grafikkminnet er delt med resten da, men det er sjelden man får i pose og sekk.

Jeg kjøpte selv en bærbar for nesten 2 år siden (HP 1,06Ghz) og betaler ca det samme i måneden. Har ikke angret ett sekund. Så mye moro som jeg har hatt det med den maskinen kan man rett og slett ikke sette en pris på:)

Dessuten så har ikke jeg mulighet til å cashe ut en bærbar til 10000-15000 sånn på sparket. Kan selvfølgelig spare 400 kroner måneden og cashe ut en om 3år, men det blir litt for lenge å vente for min del ;)

Lenke til kommentar

HjemmePC er en genial ordning spør du meg!!

SOm de sier over her så trekkes det av brutto så du slipper endel skatt!

Pc`n er jo gammel om 3 år, men husk på at du betaler omtrent ingenting det 1. året du har datamaskinen. Må jo tenkte på det og.

Vis du regner på det så vil datamaskinen IKKE bli dyrere enn om du skulle kjøpt den kontant. Du vil faktisk spare noen lapper vis du har skatt over 30 %.

Dere må huske på at dere kan bygge deres egen pc hos eks. komplett og få det som hjemmepc vis arbeidsgiveren går med på det. Du kan få alt som har med IT på hjemmePC, TV,dvd spiller, kamera, videokamera, adsl osv..!

For 1 år tilbake ville høyre få hjemmepc ordningen vekk fra markedet fordi de syntes det var for gunstig for noen, men det ble nedstemt av alle de andre partiene. De syntes at det var viktig at normen fikk tilgang til rimelig IT-utsyr. Så HjemmePC lønner seg!!

-Vi er meget priviligert her jeg jobber, arbeidsgiver sponser rundt 70% av hjemmePC`ene våre :D

Lenke til kommentar

Argumentet med at det ikke lønner seg fordi at man forsatt vil betale på noe som er gammelt utstyr om 2 år, er rimlig teit. Viser bare hvor lite økonomisk peiling man har. Det vil f.eks være mye bedre å betale 10.000 om 20 år for en bærbar(selv om den er kastet og ødelagt for lenge siden), enn å betale 10.000 for den nå.

Og skal man spare opp de pengene så vil man gå glipp av mange opplevelser som ikke kan verdisettes.

Så lenge at du kommer billigere ut med dette tilbudet enn andre tilbud så vil jeg slå til. Det er forresten ingen som hindrer deg i å mekke i hp maskinen.

Lenke til kommentar

Bærbar: HP Pavilion Ze 5430

|

|

Bruttotrekk: 496,- pr mnd i 3 år

Hadde jeg hatt nok penger hadde jeg gått i butikken å kjøpt meg isteden, men......

Hva synes dere som har peil?

Det lønner seg alltid å kjøpe på hjemmePC avtale - enkelt sagt kan man si at du slipper å betale mva, og får skatterabatten i tilegg (korrigert for feriepengetap)

Men forhandleren du(dere) har valg her tar seg grovt overbetalt, - denne PC'en koster 10.600 + mva inn til forhandler på normalpris (kjøper man _veldig_ mange er de billigere) - Denne pc'en burde derfor ikke hatt et bruttotrekk på mer enn ca 390,- hvis forhandleren hadde lagt på 10-12% fortjeneste. - med denne prisen har forhandler beregnet seg 30% fortjeneste - dette spiser opp hele "skatterabatten" din. litt må du legge til på grunn av at det sikkert følger med en supportavtale, men 100,- i måneden er da litt grovt...

Lenke til kommentar

|

|

Hadde jeg hatt nok penger hadde jeg gått i butikken å kjøpt meg isteden, men......

Det lønner seg alltid å kjøpe på hjemmePC avtale - enkelt sagt kan man si at du slipper å betale mva, og får skatterabatten i tilegg (korrigert for feriepengetap)

Men forhandleren du(dere) har valg her tar seg grovt overbetalt, - denne PC'en koster 10.600 + mva inn til forhandler på normalpris (kjøper man _veldig_ mange er de billigere) - Denne pc'en burde derfor ikke hatt et bruttotrekk på mer enn ca 390,- hvis forhandleren hadde lagt på 10-12% fortjeneste. - med denne prisen har forhandler beregnet seg 30% fortjeneste - dette spiser opp hele "skatterabatten" din. litt må du legge til på grunn av at det sikkert følger med en supportavtale, men 100,- i måneden er da litt grovt...

Ja, det 3 års support og garanti.

Og ja, det blir nok en del bestillinger. Dette tilbudet er til hele Orkla (tror jeg)

Lenke til kommentar
En eller annens lov sier at cpu kraft dobler seg ca. hver 18 mnd. Dette har til nå stemt ganske bra, så dersom dette fortsetter, vil du etter 3 år ha en maskin som bare har 1/4 av den kraften som de nyeste maskinene har. Og du er nettopp ferdig å betale den  :(

Mente bare at den nye pc'en kommer nok til å bli "like fort gammel" som den du kjøpte sist. Og det er alltid kjedelig å betale for noe som man føler ikke er verdt det lenger. Jeg har selv gått for et slikt tilbud en gang i tiden, og da pc'en var 2 år gammel "måtte" jeg oppdatere den.

Men det er ingenting i veien med tilbudet, og det er en grei løsning dersom man ikke har kroner til å kjøpe en ny nå. Ihvertfall masse bedre enn å bruke betalingsutsettelse og kredittkort. :-)

Er fullt klar over at dersom man hele tiden skal vente med å kjøpe, fordi det kommer noe ennå bedre om et par måneder, så vil man jo aldri få noe nytt i hus. :p

Lenke til kommentar

|

|

Ja, det 3 års support og garanti.

Og ja, det blir nok en del bestillinger. Dette tilbudet er til hele Orkla (tror jeg)

Vel, da burde det være enkelt å fremforhandle en mye bedre avtale med leverandøren...

Lenke til kommentar

(...)

Video

Intergrert ATI Mobility Radeon grafikk opptil 64 MB delt skjermminne

...og der hadde min interesse for denne stoppa. Delt skjermminne vil si at den bruker RAM'en til selve maskinen som minne. Dette anser jeg som en uting, iallefall om du skal bruke maskinen til litt 3D.

Vil jeg merke stor forskjell på dette enn om det var eget video minne?

På det stasjonære har jeg 64MB minne på skjermkortet og det har holdt mer enn nok hittil.

Lenke til kommentar

Er det noen som har fullstendige spesifikasjoner på den bærbare her?

HP ZE5430

Finner den ikke noe sted. Har snakket og mailet med de som skal levere maskinene, men ingen klarer å få tak i det. Fantastisk. Her skal de selge mellom 5000 og 7000 maskiner, men ingen vet de fullstendige spes på maskinene som feks brennerhastighet, RAM type osv.

Kjempe..... :grumpy:

Lenke til kommentar

kan tenke meg at begge pc`ene er ganske greie å oppgradere hvis det trengs. den bærbare pc`en for du nok oppgradert om noen år, hvis den blir for liten liksom. men hvis du kjøper den stasjonære så kommer du uannsett til å hive ut nesten hele greia innen et par år, vet ikke helt jeg, spørs hvor viktig det er for deg å henge med i gamet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...