Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Komplett liste på status av utbygging for ADSL!

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvor lang tid det tar å bygge ut en sentral? Forbeholdt at det ikke er noe plassproblem o.l.

Jeg innbiller meg at det ikke er den største jobben, men i dag var det en bravida bil ved telefonsentralen her (skal bygges ut 1.okt 03 :D ), men etter å ha vært der i 5 minutter, så dro han på det kassebilen hans klarte og jeg har ikke sett mer til han. Kan det være så fort gjort?? :-? :?:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I følge fylkeskommunen Troms, skal det legges ut fet fiber i løpet av de neste 1-3 år som blant annet skal gagne innbyggerene... Yeah right. Bor man ved en møkkasentral med fosiler tilknyttet,(som jeg) kan gjerne verdens raskeste linje gå rett forbi sentralen, uten at Telenor tar seg bryet med og oppgradere den med ADSL utstyr. Og hvis jeg skrur på all godvilje jeg har, kan jeg nesten forstå de også. For jeg tror vi er hele 3 potensielle kunder på den sentralen. Så jeg blir ikke overrasket om jeg må sitte med ISDN i 5 år til, kanskje ennå lengere før jeg får et tilbud i gjennom telefonledningen :evil:

Har du fått med deg at Troms Kraft har planer om å tilby bredbånd via strømnettet? De annonserer bare etter "prosjektledere" nå, så det vil nok ta sin tid før vi ser praktiske resultater av prosjektet... :(

Jeg for min del er tilknyttet en ADSL-utbygd sentral, men er dessverre utenfor rekkevidde :x

http://viadora.troms-kraft.no/servlet/no.p...rameset=fremtid

Lenke til kommentar

Har du fått med deg at Troms Kraft har planer om å tilby bredbånd via strømnettet? De annonserer bare etter "prosjektledere" nå, så det vil nok ta sin tid før vi ser praktiske resultater av prosjektet... :(

Jeg for min del er tilknyttet en ADSL-utbygd sentral, men er dessverre utenfor rekkevidde :x

http://viadora.troms-kraft.no/servlet/no.p...rameset=fremtid

Nei, men nå har jeg fått det med :-) Det jeg viste til var dette: http://www.troms-f.kommune.no/pressemeldin...ng_bredbånd.htm

Det er vel egentlig det samme..

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvor lang tid det tar å bygge ut en sentral? Forbeholdt at det ikke er noe plassproblem o.l.

Jeg innbiller meg at det ikke er den største jobben, men i dag var det en bravida bil ved telefonsentralen her (skal bygges ut 1.okt 03 :D ), men etter å ha vært der i 5 minutter, så dro han på det kassebilen hans klarte og jeg har ikke sett mer til han. Kan det være så fort gjort?? :-?  :?:

:lol::lol::lol:

Dette må være det nærmeste man kommer internettsex. Så adsl-kåt går det an å bli. :lol: Sitter du uttafor sentralen å venter?

Lenke til kommentar
her ble det ingen adsl  :-?  egentlig rart de ikke bygger hit.. ganske mye hus + et par byggefelt.. men i stedet bygger de til et fankens øde sted like ved.. huff

Antall intresenter teller endel, om det finnes fiber eller ei i sentralen er svært viktig.

Og antallet linjer som lar seg oppgradere til ADSL betyr mye, står valget mellom flere like store sentraler vil nok interesselisten telle mest.

Lenke til kommentar
Sjekk nummeret ditt på Bluecom.no , skal stå der når du kan forvente å få ADSL sånn ca. Eller send en PM med nummeret ditt til agvg, han kan sjekke det for deg i kapaks.

Uhm, den der bluecom siden skjønte jeg ikke meg på.

Jeg skrev inn nummeret mitt, og ble videreført til bestillingssiden ("Trinn 1 av 5").

Hva skal det liksom bety? Skal ikke jeg få en melding som sier at det enten er tilgjengelig, eller ikke? Jeg er 99% sikker på at det ikke er tilgjengelig...

Lenke til kommentar

Hva skal det liksom bety? Skal ikke jeg få en melding som sier at det enten er tilgjengelig, eller ikke? Jeg er 99% sikker på at det ikke er tilgjengelig...

Da får Bluecom godkjent på kapaks eller at sentralen står på en utbyggingsliste og du legger inn en forhåndsbestilling.

Send meg en PM med nummeret så kan jeg sjekke.

Lenke til kommentar

Jeg innbiller meg at det ikke er den største jobben, men i dag var det en bravida bil ved telefonsentralen her (skal bygges ut 1.okt 03 :D ), men etter å ha vært der i 5 minutter, så dro han på det kassebilen hans klarte og jeg har ikke sett mer til han. Kan det være så fort gjort?? :-? :?:

:lol::lol::lol:

Dette må være det nærmeste man kommer internettsex. Så adsl-kåt går det an å bli. :lol: Sitter du uttafor sentralen å venter?

Hvis det hadde vært tilfelle så skulle jeg ledd med deg. Nei men seriøst, "røykehjørnet" (flashback fra ungdomskolen) på jobben ligger sånn til at jeg ser ned på sentralen, og ettersom jeg røyker så fikk jeg med meg hendelsen.

Tipper han fra Bravida hadde fått seg en god latter HVIS jeg lå utenfor sentralen i sovepose og ventet på at han skulle montere duppeditter i sentralen :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...