kalleklovn12 Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Det ser veldig bra ut. Fotlenke er bortkastet. Har bygget nytt og bygget om 6-7 ganer uten og aldri hatt noe problem. Lenke til kommentar
Fillfall Skrevet 8. september 2013 Forfatter Del Skrevet 8. september 2013 Ok, siste spørsmål: En venn av meg mente at jeg ikke trenger noe bedre enn 770 da jeg foreløpig bare spiller på en skjerm, men vurderer å ha 3 senere. Han mener også at det er lurere å vente til Hawaii kommerog 800 serien. Det siste han sa var at hvis jeg skulle bruke så mye penger på skjermkort kunne jeg like gjerne kjøpe 7990, men er veldig skeptisk til dette etter arnis innspill i annen tråd.. Help Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Ok, siste spørsmål: En venn av meg mente at jeg ikke trenger noe bedre enn 770 da jeg foreløpig bare spiller på en skjerm, men vurderer å ha 3 senere. Han mener også at det er lurere å vente til Hawaii kommerog 800 serien. Det siste han sa var at hvis jeg skulle bruke så mye penger på skjermkort kunne jeg like gjerne kjøpe 7990, men er veldig skeptisk til dette etter arnis innspill i annen tråd.. Help Vennen din har rett, og ikke rett på samme tid! 7990 sliter noe "enormt" med coilwhine! Men yter (i alle fall teoretisk) mye bedre enn både 770 og 780! Jeg ville gjort som vennen din sa, og ventet på 99XX og 8XX seriene Lenke til kommentar
Fillfall Skrevet 8. september 2013 Forfatter Del Skrevet 8. september 2013 Vennen din har rett, og ikke rett på samme tid! 7990 sliter noe "enormt" med coilwhine! Men yter (i alle fall teoretisk) mye bedre enn både 770 og 780! Jeg ville gjort som vennen din sa, og ventet på 99XX og 8XX seriene Problemet er jo at jeg har så mange spill som pcen jeg har nå ikke kjører og at jeg skal flere lan fremover hvor det er rimelig kjipt å ha dårlig pc og når 800 serien kommer kommer jo snart en ny serie og jeg blir sittende og vente enda lenger... Planen var å kjøpe delene noen dager etter neste helg og så bygge den helgen etter. Deretter er det lan i høstferien.. Lenke til kommentar
Fillfall Skrevet 9. september 2013 Forfatter Del Skrevet 9. september 2013 Satt opp ca. samme liste på prisguide: https://prisguiden.no/liste/143576 Er det billigere å bestille fra flere nettbutikker med tanke på fraktpris, hvordan er servicen hos deal, supersmart og multicom? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Problemet er jo at jeg har så mange spill som pcen jeg har nå ikke kjører og at jeg skal flere lan fremover hvor det er rimelig kjipt å ha dårlig pc og når 800 serien kommer kommer jo snart en ny serie og jeg blir sittende og vente enda lenger... Planen var å kjøpe delene noen dager etter neste helg og så bygge den helgen etter. Deretter er det lan i høstferien.. Trenger du det nå kjøper du det nå, du tjener ingenting på å vente. Hva du trenger av skjermkortytelse vil jeg ikke si noe klart om, men et 770 er istand til å kjøre alle spill i dag med veldig god grafikk. Det er svært sjelden slik at maksimale innstillinger ser voldsomt mye bedre ut enn middels høye innstillinger, til tross for helt forskjellige ytelseskrav. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Til prisen er vel 7970 bedre... Lenke til kommentar
Fillfall Skrevet 9. september 2013 Forfatter Del Skrevet 9. september 2013 Til prisen er vel 7970 bedre...Tenkt på det, men hvis jeg skal gå for tre skjermer senere foretrekker jeg sli framfor crossfire.. Er vant til å spille på 720p med alt på low, så 770 holder kanskje. Greia er at jeg skal filme med fraps imens jeg spiller og kanskje streame Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Tenkt på det, men hvis jeg skal gå for tre skjermer senere foretrekker jeg sli framfor crossfire.. Er vant til å spille på 720p med alt på low, så 770 holder kanskje. Greia er at jeg skal filme med fraps imens jeg spiller og kanskje streame Uff, nå får du nok refs av Arni Lenke til kommentar
Fillfall Skrevet 9. september 2013 Forfatter Del Skrevet 9. september 2013 Uff, nå får du nok refs av Arni Hvorfor det? Er ingen ekspert på temaet så fortjener kanskje refs men Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Hvorfor det? Er ingen ekspert på temaet så fortjener kanskje refs men For å si at SLi er noe bedre enn CFx Lenke til kommentar
Fillfall Skrevet 9. september 2013 Forfatter Del Skrevet 9. september 2013 For å si at SLi er noe bedre enn CFx Oja, kan hende jeg greier meg med bare en skjerm til gaming...Skal jeg kjøpe en 770 og heller bruke penger på andre ting (i7 4930k maybe?) Lenke til kommentar
wassup Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Oja, kan hende jeg greier meg med bare en skjerm til gaming... Skal jeg kjøpe en 770 og heller bruke penger på andre ting (i7 4930k maybe?) Skal du ha 4930K må du også oppgradere hovedkortet, og da blir det et ganske stort prishopp. Tviler også på at du TRENGER 4930K, med mindre du driver med veldig tunge oppgaver (tunge oppgaver er tung rendering, tallknusing og server). Lenke til kommentar
Fillfall Skrevet 9. september 2013 Forfatter Del Skrevet 9. september 2013 Skal du ha 4930K må du også oppgradere hovedkortet, og da blir det et ganske stort prishopp. Tviler også på at du TRENGER 4930K, med mindre du driver med veldig tunge oppgaver (tunge oppgaver er tung rendering, tallknusing og server). var mest en tull, gjør jo rendering i vegas, men kan godt hende jeg begynner å rendre med skjermkort isteden.. Bedre kjøling, bedre hovedkort (?), mer lagringsplass? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Oja, kan hende jeg greier meg med bare en skjerm til gaming... Skal jeg kjøpe en 770 og heller bruke penger på andre ting (i7 4930k maybe?) Et 7970 6GB holder i alle fall, dersom skjermene ikke er 1920x1080? Lenke til kommentar
Fillfall Skrevet 9. september 2013 Forfatter Del Skrevet 9. september 2013 (endret) Et 7970 6GB holder i alle fall, dersom skjermene ikke er 1920x1080? Hovedskjermen min er nå 1920x1080, så hvis jeg skal ha 3 skjermer blir nok det oppløsningen på alle 3, men tviler på at det blir 3 skjermer med det første of da blir det i såfall SLI eller crossfire.Grunnen til at jeg sa jeg heller ville ha nvidia over amd er fordi folk sier at amd generelt har mer microstuttering, power consumption og temperatur også har alle kompiser nvidia.. Endret 9. september 2013 av Fillfall Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Hovedskjermen min er nå 1920x1080, så hvis jeg skal ha 3 skjermer blir nok det oppløsningen på alle 3, men tviler på at det blir 3 skjermer med det første of da blir det i såfall SLI eller crossfire. Grunnen til at jeg sa jeg heller ville ha nvidia over amd er fordi folk sier at amd generelt har mer microstuttering, power consumption og temperatur også har alle kompiser nvidia.. Gå mot kompisene dine, da! Stå litt ut, med mindre de har 780 eller titan, så vil et 7970 "knuse" kortene deres! Microstuttering ble visstnok fikset/veldig mye bedre med en driver, med vanlig CFx, ikke 3 kort osv... AMD kortene drar mer, det gjør de! Men hvor mye må du ut med for 6GB Vram hos Nvidia? Lenke til kommentar
Fillfall Skrevet 9. september 2013 Forfatter Del Skrevet 9. september 2013 Gå mot kompisene dine, da! Stå litt ut, med mindre de har 780 eller titan, så vil et 7970 "knuse" kortene deres! Microstuttering ble visstnok fikset/veldig mye bedre med en driver, med vanlig CFx, ikke 3 kort osv... AMD kortene drar mer, det gjør de! Men hvor mye må du ut med for 6GB Vram hos Nvidia? En av dem har 2 670, en har 680 og en har tenkt å ha 2 680..Så det er http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=760517 jeg burde gå for? Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Med 6gb? Skal du kjøre på flere skjermer? Heller dette kanskje: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1355707 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 En av dem har 2 670, en har 680 og en har tenkt å ha 2 680.. Så det er http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=760517 jeg burde gå for? Ja, det er dette du burde ha, over flere skjermer er 6GB VRAM en stor fordel! Med 6gb? Skal du kjøre på flere skjermer? Heller dette kanskje: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1355707 Dersom han ikke skal ha flere skjermer allikevel, er 3GB "nok" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå