Fillfall Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Har tenkt å kjøpe ny pc nå etter konfirmasjon. Så tenkte derfor å enten bygge eller kjøpe en stasjonær pc. Har ikke bygget pc før, men skal få hjelp av en venn som også har satt opp et lite oppsett på komplett http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1264465&su=6CD37FAA-BC62-4701-A1A7-993D0E877281 Maskinen skal først og fremst brukes til gaming på 1 skjerm (foreløbig, har 2 stk som kjører, men gamer bare på en)og noe videoredigering (rendring, legge til musikk, timelapse osv). Skal filme imens jeg spiller med enten fraps eller dxtory og håper på å kjøre alle spill på mellom medium og high, kanskje litt ultra. Har ikke tatt en 780, da jeg føler at jeg ikke har bruk for det, men legger kanskje til en ekstra 770 senere. Synes også at vannkjøling er hyggelig. Takk for svar Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Mine tips: 1: Endre SSD til Samsung 840 2: Endre kabinett! (Feks 900D eller 650D) 3: Endre lys, vifter og kjøling til noe som står i stil, feks. silver arrow, eller D14 + en NZXT Hue 4: Med pengene du sparte, kjøp en 780! 1 Lenke til kommentar
Fillfall Skrevet 13. august 2013 Forfatter Del Skrevet 13. august 2013 Mine tips: 1: Endre SSD til Samsung 840 2: Endre kabinett! (Feks 900D eller 650D) 3: Endre lys, vifter og kjøling til noe som står i stil, feks. silver arrow, eller D14 + en NZXT Hue 4: Med pengene du sparte, kjøp en 780! Tjener jo ikke noe særlig på å bytte kabinett? Og håpet på å få inn en vannkjøling, fant ikke noe som het silver arrow Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Vil man ha luftkjøler, så velger man selvfølgelig en av de beste som ikkje krasjer med høye minnebrikker. Altså Thermalright Archon Denne er på høyde med Thermalright silver arrow og Thermaltake D14 etc Lenke til kommentar
Fillfall Skrevet 13. august 2013 Forfatter Del Skrevet 13. august 2013 Vil man ha luftkjøler, så velger man selvfølgelig en av de beste som ikkje krasjer med høye minnebrikker. Altså Thermalright Archon Denne er på høyde med Thermalright silver arrow og Thermaltake D14 etc Har nå sagt at jeg har lyst å vannkjøle hvertfall prosessoren og da gidder jeg ikke å stappe inn den største vifta på markedet. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Tjener jo ikke noe særlig på å bytte kabinett? Og håpet på å få inn en vannkjøling, fant ikke noe som het silver arrow Vannkjølingen blir da et personlig valg, men jeg og flere andre mener at dersom du skal ha vannkjøling, kjøp i det minste custom vannkjøling! Det kabinettet har dårlig kvalitet, og koster mye! Dersom du vurderer 900D/800D kan du også se på LD PC-V7/8 Lenke til kommentar
Fillfall Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 Vannkjølingen blir da et personlig valg, men jeg og flere andre mener at dersom du skal ha vannkjøling, kjøp i det minste custom vannkjøling! Det kabinettet har dårlig kvalitet, og koster mye! Dersom du vurderer 900D/800D kan du også se på LD PC-V7/8 Det virker som custom vannkjøling er litt dyrere og at du må vedlikeholde det selv, noe jeg er 80% sikker på at jeg kommer til å glemme. Hvis det finnes en vanlig vifte som har nesten like bra kjøring som vannkjøling og som ikke koster ræva, så tar jeg gjerne det isteden. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Det virker som custom vannkjøling er litt dyrere og at du må vedlikeholde det selv, noe jeg er 80% sikker på at jeg kommer til å glemme. Hvis det finnes en vanlig vifte som har nesten like bra kjøring som vannkjøling og som ikke koster ræva, så tar jeg gjerne det isteden. Hvor mye skal du overklokke? Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Nzxt kraken x60. 280rad lukket og vedlikeholdsfritt system. Bruker det selv og meget fornøyd. Lenke til kommentar
Fillfall Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 Hvor mye skal du overklokke? Har aldri gjort det før, men hadde jo vært hyggelig å få den opp i 4,2GHz. Men har ikke lyst å risikere å ødelegge den.. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 For å ødelegge må du ha meget høy volt. Ikke noe å tenke på. Med 4,2 gjz trengs max 1.2v. Luftkjøler vil holde i massevis. Hus å klokke i bios :-) Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Har aldri gjort det før, men hadde jo vært hyggelig å få den opp i 4,2GHz. Men har ikke lyst å risikere å ødelegge den.. D14, eller til og med noe sånt som en 212 Evo burde klare det Lenke til kommentar
Fillfall Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 D14, eller til og med noe sånt som en 212 Evo burde klare det Håper imidlertid at jeg skal kunne kjøre dette stabilt hele tiden og håper på å ha lave temperaturer som regel. Er litt redd for overoppheting, så er greit om den er så kald som mulig. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Håper imidlertid at jeg skal kunne kjøre dette stabilt hele tiden og håper på å ha lave temperaturer som regel. Er litt redd for overoppheting, så er greit om den er så kald som mulig. Da burde du gå for D14, eller dersom du bryr deg om utseendet, Silver Arrow 212 Evo klarer det, men kommer til å ha høyere temps Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Det vil sikkert ligge på 60-70 maks. De må over 100 grader før det kan gå galt ;-) Så det er ikke noe å tenke på. Lenke til kommentar
Fillfall Skrevet 20. august 2013 Forfatter Del Skrevet 20. august 2013 Noen som har lyst å sette opp ett nytt oppsett til meg? Har sett gjennom kommentarer og liknende og sånn som oppsettet er nå er det nesten billigere å få komplett til å bygge den (med mer fornuftige deler). Kan hende jeg vil overclocke mer enn jeg har skrevet tidligere, eller kanskje ikke i det hele tatt. Håper på å få presset inn en 780, nettverkskort (ikke USB, greitmed pci stuff eller innebygd på hovedkortet (det som er best), ssd på 120gb (240gb om jeg trenger det?), 2Tb harddisk utenom ssd. 4770k, 16gb ram, ganske stilrent kabinett, men er samtidig hyggelig med vindu på siden, eller former for å kontrollere vifter og temperatur. Vannkjøling er ikke et must, men er jo nice. Kan strekke meg til 16k om nødvendig. Skulle også hatt nytt tastatur og diger musematte. Vet ikke om jeg vil ha mekanisk da jeg synes det bråker litt mye. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Noen som har lyst å sette opp ett nytt oppsett til meg? Har sett gjennom kommentarer og liknende og sånn som oppsettet er nå er det nesten billigere å få komplett til å bygge den (med mer fornuftige deler). Kan hende jeg vil overclocke mer enn jeg har skrevet tidligere, eller kanskje ikke i det hele tatt. Håper på å få presset inn en 780, nettverkskort (ikke USB, greitmed pci stuff eller innebygd på hovedkortet (det som er best), ssd på 120gb (240gb om jeg trenger det?), 2Tb harddisk utenom ssd. 4770k, 16gb ram, ganske stilrent kabinett, men er samtidig hyggelig med vindu på siden, eller former for å kontrollere vifter og temperatur. Vannkjøling er ikke et must, men er jo nice. Kan strekke meg til 16k om nødvendig. Skulle også hatt nytt tastatur og diger musematte. Vet ikke om jeg vil ha mekanisk da jeg synes det bråker litt mye. På blant annet Logitech 710+ er det o-ringer under keyene, slik at det ikke bråker så mye Lenke til kommentar
RichyRomero Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 jeg vil anbefale deg dette kabinettet: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=781841 Lenke til kommentar
Fillfall Skrevet 25. august 2013 Forfatter Del Skrevet 25. august 2013 jeg vil anbefale deg dette kabinettet: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=781841 Synes kanskje det kabinettet blir litt for flashy, men har satt opp et nytt setupforslag her: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå