Gå til innhold

Minne til Samsung Galaxy 4 mini

Anbefalte innlegg

Hei

Er i ferd med å kjøpe en S4 mini og lurer litt på hvor raskt minnekort jeg bør/må ha.

Kommer ikke til å bruke den til film, kanskje noe spill, men mest til musikk i tillegg til vanlig telefon, sms etc.

Ser det er en viss forskjell på lese/skrivehastighet på de billigste og frem til de dyreste.

Trenger jeg virkelig type 70/20 lese/skrivehastighet eller vil telefonen oppleves som like rask med 24/13 som i den billigste brikka jeg fant?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den guiden er ikke så veldig oppegående. Bl.a. hevder den at 64GB minnekort kun går i noen få mobiler. Formaterer man minnekort riktig, så vil 64GB kunne brukes i de aller aller fleste mobiler.

Dessuten står det at hastigheten på minnekort er viktig om man har appene på minnekort (APP2SD e.l.). Dette poengterte jeg lengre oppe i tråden. :) Det er ingen grunn til å kjøre apper fra minnekort, så lenge man har nok lagring internt.

Når det gjelder opptak av HD-video, så har artikkelen et godt poeng. Men class 4 (4MB) er raskt nok for HD-video.

Uansett, så koster ikke class 10 eller UHS1 allverden.

På ebay får man 64GB UHS1 til 3-400 kroner. Jeg ser ingen grunn til å kjøpe noe dårligere enn det.

Lenke til kommentar

Om det er fordel eller ulempe avhenger av lese og skrivehastigheten på lagringsenhetene.

Har man et raskt eksternt kort, så er det jo greit å lagre de der.

Begynner din S3 å bli full, så er det jo på tide å koble den til en PC og overføre/slette filer. Det er jo sjelden at man har så mange apper at det fyller opp all ledig plass. Man kan jo også vurdere om man har bruk for alt som ligger der.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...