Gå til innhold

Får jeg penger når jeg har sykemelding ?( Deltid )

Eriksendrul

Anbefalte innlegg

Jeg har kun en deltidsjobb og jeg vet veldig lite om dette så da håper jeg på noen ordentlige svar,

Sjefen min ( den ene ) kan utnytte vår uvitenhet ved og ikke betale tilleg osv om vi ikke vet at vi skal ha det så derfor vil jeg være sikker før jeg sier noe.

Jeg har fast vakt hver tredje helg og det står på kontrakten at jeg skal jobbe 10 timer minst i uken og det gjør jeg, ( via bytting av vakter og noen "random" som jeg blir satt opp på )

Men det står ikke på kontrakten at jeg har hver tredje helg fast.

Men den helgen som var nå var min faste helg og jeg jobbet ikke søndag grunnet sykdom, Jeg var hos lege i dag og fikk sykemelding ( siden det var søndag i går og kunne da ikke dra til legen )

Konklusjon: I går var min faste helg men den står ikke på kontrakten, Men jeg var syk og jeg har sykemelding.

Har jeg da krav på betalt dag ? Og hva skal jeg evt ha ? har 132 kroner i timer og vet ikke hva jeg evt skulle hatt betalt "sykepenger". 6,25 timer vakt altså 825 kroner.

Jeg valgte og ikke sykemelde meg fra jobben siden jeg ikke har vakt igjen før torsdag 16.08

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om det er slik der du jobber, men mange regner et gjennomsnitt av de siste tre månedene og gir deg lønn basert på det når du leverer sykemelding.

Okay, Takk for svar.

Men jeg lurer på om det er en "fast regel" når det kommer til det og være sykemeldt en dag man har vakt, Men den vakten står ikke spesifikk i kontrakten at er min arbeidsdag. Altså om det er noe som er "lovfesta" innenfor sykemelding/sykepenger når det kommer til deltidsjobb og evt om den dagen man kan kreve sykepenger for må stå i arbeidskontrakten.

Vet du evt om noen jeg kan ringe til for og få greie på dette ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...