Gå til innhold

[Løst] Konvertere fra basic til dynamisk disk?

Anbefalte innlegg

Går dette?

Jeg googlet og fant en glimrende artikkel:

http://www.sevenforums.com/tutorials/26823-convert-basic-disk-dynamic-disk.html

Men der står det:

DO NOT convert a basic disk that contains a installed operating system to a dynamic disk. Doing so will cause you to no longer be able to boot or start that operating system.

Da ble jeg veldig usikker og spør her.

Kan jeg gjøre det?

Saken er at jeg har en virtuell Windows 8 maskin som bruker til torrent og kjører VPN, jeg satte opp disken for liten og har utvidet den i Hyper V. Men for at Windows skal bruke de ekstra GBene må jeg først gjøre den til dynamisk og deretter utvide fra Windows.

Som sagt, kan jeg bare konvertere disken og boote opp igjen, selv om advarselen sier at det kan bli problemer.

Evt. hva kan jeg gjøre for å fikse det?

Tar selvsagt en kopi av diskfilene til den virtuelle maskinen før jeg starter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

akkurat det gjorde jeg, men i windows ble den ikke større, men det var en ledig partisjon - bak c:.

disken fra std. win 8 installasjon var basic, jeg konverterte til dynamisk disk og håpet at jeg kunne strekke den da, men videre googling konkluderte med at disker som opprinnelig var basic mistet noen av egenskapene til dynamiske disker.

fra gamle dager husker jeg partition magic, men det er fra windows nt 3.x tiden... usikker hva jeg kan gjøre nå.

Lenke til kommentar

Jeg testet hos meg nå, på en virtuell win7 jeg har. Gikk i hyper-v manager og editerte disken og utvidet den. Startet opp den virtuelle og i disk management var det unallocated bakom C: (som forøvrig er basic). Høyreklikket og valgte extend volume, trykket 2 x next og finish og dermed var C: utvidet med all tilgjengelig plass...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...