Gå til innhold

Erna Solbergs joviale fasade sprekker. Avbryter intervju på dagsrevyen.

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Det kommer vel snart en anarkist inn og påstår at de er kjøpt og betalt av NrK eller staten for å si det de sier.

Du kan si hva du vil. Men NRK er ikke spesielt nøytrale politisk. Har du sett at de har latterliggjort Jens Stoltenberg eller Arbeiderpartiet før? At de har snakket negativt om dem?

Når det gjelder NRKs dekning av Venstre og Trine Skei Grande, mener jeg de gjør en elendig jobb. De klipper henne i filler, slik at kun det bildet folk har fra før gjennom NRK kommer til syne, uten noe som helst annet. Man begynner ikke å like Venstre ved å se på NRK for å si det slik.. Da må du lese programmet deres på internett, og diskutere på et sted med Venstrefolk...

Det NRK sa når det gjaldt Venstres valgkampåpning var at: "Venstre sparker igang sin valgkamp med å ta avstand fra FrP" .... Så utelukker de de bitene de ikke ønsker å ha med i klippet. Slik som de negative tingene som Venstre har å si om Arbeiderpartiet, og så videre...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det siste fra dagens nyheter er at de borgerlige nå bruker 22 juli mot regjeringen.

Se debatten i dagens dagsnytt 18 sending: http://tv.nrk.no/serie/dagsnytt-atten-tv/nnfa56081613/16-08-2013

Jeg synes Jens Stoltenbergs svar i dagens dagsrevy var god: http://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/nnfa19081613/16-08-2013 (5.50 ute i sendingen). Se også 8.20 ute i sendingen.

Så får vi se om velgerne lar seg lure av å rippe opp i 22. juli massakren på den måten Erna Solberg bruker dette. Man kan jo med det som nevnes innledningsvis i denne tråden lure på hvordan hun hadde taklet 22. juli terroren.

Er det et forsøk fra Erna Solberg og få oppmerksomheten bort fra det faktum at en av Høyres hovedsaker i valgkampen, fjerning (reduksjon) av formuesskatten ikke støttes av forskning og professorer ved NHH og UIO.

En unnamanøver som ikke er Høyre verdig.

Ser at du leser og forstår det du hører og ser med røde sosialdemokratiske arbeiderpartivennlige sanser. Som vanlig. Så da påvirker du oss til å tenke i liknende baner.. Nå er det jo du som resonerer deg frem til dette, og det er bare en hypotetisk mulighet, ikke en sannhet, slik du konkluderer med... Tygg litt på den du røde fare.

Lenke til kommentar

Ytterst liten del av befolkningen. Kun de som stemte AP, og det er ikke så mange egentlig om man legger sammen alle de andre partienes velgere.

Jens representerer på ingen måte meg.

ehm.. sv, sp og ap fikk flest stemmer til sammen ved forrige stortingsvalg (2009). dermed representerer jens som statsminister oss. på den måten at de var i flertall av de som stemte ved forrige valg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

ehm.. sv, sp og ap fikk flest stemmer til sammen ved forrige stortingsvalg (2009). dermed representerer jens som statsminister oss. på den måten at de var i flertall av de som stemte ved forrige valg.

Ehem,

De tre regjeringspartiene samlet fikk 47,8 % av stemmene

http://no.wikipedia.org/wiki/Stortingsvalget_2009

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei. Det var de borgerlige som fikk flest stemmer. Faktisk fikk de over to hundre tusen stemmer mer enn de rødgrønne. Du må lære deg å sjekke opp fakta, før du kommer med sånne påstander, gutt.... Nei. Han repressenterer ikke meg som er sosialliberaler, som er sterkt uenig i tja, 70 prosent av det Jens og Arbeiderpartiet står for...
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Du kan si hva du vil. Men NRK er ikke spesielt nøytrale politisk. Har du sett at de har latterliggjort Jens Stoltenberg eller Arbeiderpartiet før? At de har snakket negativt om dem?

NrK er veldig nøytrale. Man kan kanskje hevde at små partier får for liten oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ser at du leser og forstår det du hører og ser med røde sosialdemokratiske arbeiderpartivennlige sanser. Som vanlig. Så da påvirker du oss til å tenke i liknende baner.. Nå er det jo du som resonerer deg frem til dette, og det er bare en hypotetisk mulighet, ikke en sannhet, slik du konkluderer med... Tygg litt på den du røde fare.

Fabian Stang skal ihvertfall være forsiktig med den koblingen han har gjort. Høyre har styrt Oslo i flere perioder og har direkte ansvar for at sikringen av regjeringskvartalet ble gjort tidligere. Det tenkte jeg på før Egeland som kaller Kiristin Clemet sitt blogginnlegg for en "drittpakke." Ultra liberalisten Clemet snakker om svikt i forvaltningen. Er det ikke hun og Civita som vil ha en liberalistisk minimal forvaltning. Hun skal trå varsomt. At Vgs reporter sier det hun sier kommer ikke overraskende. De borgerlige får nok en dårlig sak her. Skulle ikke forundre meg om Høyre faller under 30 % oppslutninge på disse to sakene:

1. Fjerning av formuesskatten.
  2. Koblingen mellom 22. juli og Jens Stoltenberg. Skitten spill av Solberg og ingen statsministerkandidat verdig.

Nå kommer også beklagelsene:

Vi har ikke et ønske om å ta opp 22. juli i valgkampen

- Vi har ikke et ønske om å ta opp 22. juli eller Gjørv-kommisjonen i valgkampen, men når vi diskuterer ledelse så må vi også si at ledelse blir påpekt som en hovedutfordring, og det gjelder ledelse på alle nivåer, sier Solberg.

Saken er på agendaen i valgkampen godt hjulpet av liberalisten Kristin Clemet, Høyres ordfører i Oslo, Fabian Stang og Vgs Hanne Skartveit.

Se også:

- Høyre-toppene beveger seg inn på en farefull vei når de bruker 22. juli mot Stoltenberg
Retorikkekspert roser Stoltenberg og refser Høyre.
Retorikk-professor Jens Elmelund Kjeldsen mener Høyre-toppene beveger seg inn på en farefull vei når de bruker 22. juli mot Jens Stoltenberg i valgkampen.

- Det er vel ingen som mener at 22. juli-angrepet var Stoltenbergs feil. Det er en utenkelig tanke. Derimot tror jeg de fleste har en oppfatning av at han håndterte 22. juli godt, sier Kjeldsen til NTB.

Clemet, Solberg og Stang

Retorikkprofessoren ved Universitetet i Bergen mener at Høyre argumenterer svakt når de bruker 22. juli mot Stoltenberg, og han mener det er Ap-lederen som kommer best ut av debatten om hvem som har best lederegenskaper av ham og Erna Solberg.
Høyre-leder Solberg, tidligere Høyre-statsråd Kristin Clemet og Oslos Høyre-ordfører Fabian Stang har alle vist til 22. juli-kommisjonens rapport når de siste dagene har slått tilbake mot statsministeren som mandag kritiserte Solberg for manglende lederegenskaper.

Kilde: http://www.dagbladet.no/2013/08/16/nyheter/politikk/samfunn/innenriks/h/28741132/

http://www.ukeavisenledelse.no/meninger/redaktorens_mening/bomskudd-om-stoltenbergs-lederegenskaper/

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1003/subcat1010/thread281045/%20l%20post_281045/

http://www.dagbladet.no/2013/08/16/nyheter/valg13/22_juli/innenriks/terror/28735163/

Kom igjen turbonello. Fortsett forsvaret av Clemet, Solberg og Fabian Stang (hadde forresten ventet meg mer av Wenche Foss sin sønn) så faller Venstre som har klistret seg til et blåblått alternativ som fluen til fluepartiet under sperregrensen.

Noen som vet hva en bjørnetjeneste er?

Min prognose er at Høyre feller under 30 % oppslutning ved valget på grunn av disse to fadesene fra Høyre. Nordemenn er ikke så lettlurte som noen tror.

Denne statsministeren vil ikke jeg ha. Jeg får si meg enig med min kamerat fra sørlandet som sier at Jens Stoltenberg har vokst som person og vist statsmannsegenskaper av format etter 22. juli. Han vil ikke ha Erna Solberg.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Fabian Stang skal ihvertfall være forsiktig med den koblingen han har gjort. Høyre har styrt Oslo i flere perioder og har direkte ansvar for at sikringen av regjeringskvartalet ble gjort tidligere. Det tenkte jeg på før Egeland som kaller Kiristin Clemet sitt blogginnlegg for en "drittpakke." Ultra liberalisten Clemet snakker om svikt i forvaltningen. Er det ikke hun og Civita som vil ha en liberalistisk minimal forvaltning. Hun skal trå varsomt. At Vgs reporter sier det hun sier kommer ikke overraskende. De borgerlige får nok en dårlig sak her. Skulle ikke forundre meg om Høyre faller under 30 % oppslutninge på disse to sakene:

• Fjerning av formuesskatten.
  • Koblingen mellom 22. juli og Jens Stoltenberg. Skitten spill av Solberg og ingen statsministerkandidat verdig.

Tviler på at dette vil ha noe særlig å si... Folk som stemmer Høyre, de vil jo faktisk fjerne formueskatten. Det er mer det at Høyre ikke fjerner denne med en gang som mange mener er skuffende.

Det andre med 22. juli kommer heller ikke til å påvirke noe særlig. Det var Jens som begynte å kritisere Erna for lederegenskaper, og de sparket tilbake. Jens driver like skittent spill. Tviler også på at dette endrer den politiske overbevisningen til så mange som det du her påstår...

Kom igjen turbonello. Fortsett forsvaret av Clemet, Solberg og Fabian Stang (hadde forresten ventet meg mer av Wenche Foss sin sønn) så faller Venstre som har klistret seg til et blåblått alternativ som fluen til fluepartiet under sperregrensen.

Har jeg forsvart Clemet osv? Det siste er bare en påstand fra en gammel sosialdemokrat.

Jeg tror uansett at Jens går av etter valget. Kanskje han finner seg noe annet å gjøre. Kanskje han blir taxi-sjåfør som påfører folk ryggsmerter... Vi vet jo ikke..

Noen som vet hva en bjørnetjeneste er?

Min prognose er at Høyre feller under 30 % oppslutning ved valget på grunn av disse to fadesene fra Høyre. Nordemenn er ikke så lettlurte som noen tror.

Tviler meget sterkt på at du har det som skal til for å stille en riktig prognose altså...

Denne statsministeren vil ikke jeg ha.

Det er større grunner til ikke å ville ha løgnhalsen og skremmern Jens Stoltenberg.

Det er flere som er lei av han etter åtte år enn Erna. På tide å skifte ut uansett.

Er ikke sundt å ha samme regjering i 12 år... Sier seg selv. Blir nesten som han kuken i Egypt det. Nå har jo AP sittet å styrt mot flertallets vilje i 8 år: Glem ikke det.

Jeg får si meg enig med min kamerat fra sørlandet som sier at Jens Stoltenberg har vokst som person og vist statsmannsegenskaper av format etter 22. juli. Han vil ikke ha Erna Solberg.

Han er blant det mindretallet i Norge som fremdeles kan tenke seg den røde fare som statsminister.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det andre med 22. juli kommer heller ikke til å påvirke noe særlig. Det var Jens som begynte å kritisere Erna for lederegenskaper, og de sparket tilbake. Jens driver like skittent spill. Tviler også på at dette endrer den politiske overbevisningen til så mange som det du her påstår...

Det er veldig få om noen kommentatorer på at dette var et smart svar på Jens Stoltenbergs påstand om at Erna Solberg enda ikke har et avklaret alternativ med en noenlunde fast agenda. Det spriker i alle retninger. Firerbande synes kun enige om en ting. å falle sittende regjering.

Det er som Jens Stoltenberg sa i den partilederdebatten en svært dårlig lederjobb av Erna Solberg at hun i løpet av 8 år ikke har et avklaret regjeringsalternativ.

Det er også svært dumt av henne og Høyre å motargumentere med Stoltenbergs behandling av 22. jult 2011 terror angrepet. Det kan komme til å svi mer enn det smaker å helle salt i åpne sår. Saken er langt fra ute av verden med Høyres siste forsøk på å roe gemyttene.

Også den håndteringen er lite verdig for en som har ambisjoner om å bli landets neste statsminister.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Det er veldig få om noen kommentatorer på at dette var et smart svar på Jens Stoltenbergs påstand om at Erna Solberg enda ikke har et avklaret alternativ med en noenlunde fast agenda. Det spriker i alle retninger. Firerbande synes kun enige om en ting. å falle sittende regjering.

Dette har jeg skrevet om mye før, og jeg har latterliggjort disse påstandene.

Ingen av de borgerlige kan bestemme valgresultatet på forhånd, så det Jens Stoltenberg, du og andre i arbeiderbevegelsen sier er bare sprøyt. Det er konstruerte problemstillinger som egentlig er irrelevante.

Det er som Jens Stoltenberg sa i den partilederdebatten en svært dårlig lederjobb av Erna Solberg at hun i løpet av 8 år ikke har et avklaret regjeringsalternativ.

Nei. Det var denne idiotien fra Jens jeg også stusset veldig mye over. Er han virkelig så dum? Er du så dum? Forstår du ikke at det er litt verre på borgerlig side enn på sosialistisk når det gjelder å avklare dette? De sosialistiske partiene har ikke noe valg, det blir rødgrønt uansett hva styrkeforholdet og valgresultatet blir. Det er ikke noe som heter rødrød og rødgrønn osv. Slik borgerlig side har blåblå og blågrønn og firepartiregjering...

Jens er så dum at det ryker av ham.

Det er også svært dumt av henne og Høyre å motargumentere med Stoltenbergs behandling av 22. jult 2011 terror angrepet.

Ja, dessverre er jeg enig med deg i det... Dette er utrolig dumt av Høyre å bruke... Folk blir da blinde for hva slags politikk de mener er best. Det er ikke politikken som lenger betyr noe men enkeltpersoner og historiske begivenheter og sånt. Man forflytter fokus vekk fra det som er det viktig.

Men jeg vil kategorisere alle de som snur og stemmer på AP på grunn av Høyres bruk av dette i valgkampen som ekstremt enfoldige uansett. Det kan ikke være så mye oppe i bollen deres... Hvis dette er det som er avgjørende for hva de stemmer er det jo helt tragisk.

Det kan komme til å svi mer enn det smaker å helle salt i åpne sår. Saken er langt fra ute av verden med Høyres siste forsøk på å roe gemyttene.

Også den håndteringen er lite verdig for en som har ambisjoner om å bli landets neste statsminister.

Vel... Jeg er ikke så opptatt av lederne egentlig, men av politikken. Høyre har helt sikkert folk som kan argumentere langt bedre enn Erna Solberg... Nå er jo Trine Skei Grande bedre enn begge to til sammen. =) Endret av turbonello
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Nå har du tatt på deg rollen som den som skal snakke ned Jens og arbeiderpartiet med negativt verdiladede ord. Er det ikke du som hele tiden har ment at man må fortelle om egne løsninger i stedet for å rakke ned på andre? Du ser nok ikke ditt eget hamskifte unge Venstre mann. Noen ganger kaller du også Venstre for Høyre light og andre ganger rakker du ned på dem dere akter å danne regjering med.

Lenke til kommentar

Nå har du tatt på deg rollen som den som skal snakke ned Jens og arbeiderpartiet med negativt verdiladede ord.

Jeg bare kommenterer det jeg ser.

Jeg syntes hele argumentasjonen er helt idiotisk, og gir uttrykk for dette.

Er det ikke du som hele tiden har ment at man må fortelle om egne løsninger i stedet for å rakke ned på andre?

Når Jens Stoltenberg og hans saueflokk begynner å gå til angrep på borgerlig side på en så patetisk måte, så klarer jeg ikke unngå å kommentere hvor dumt det er...

Skal folk bare ta disse argumentene for god fisk uten å reflektere over dem? Jeg syntes påstandene er tvers igjennom idiotiske, og uttrykker mine meninger om saken...

Poenget er at AP og Jens bruker en sånn tåpelig retorikk for å tåkelegge det som faktisk er relevant; Stemme på de man mener har den beste politikken. Så er det jo klart: Stemmer man på Venstre for eksempel, så styrker man et blågrønt samarbeid. Stemmer man FrP, så styrker man et blåblått, stemmer man Høyre så kan det slå begge veger. Stemmer man KrF så støtter man også en blågrønn regjering. Men så kan man uansett ende opp med en firepartiregjering der alle er med, og det blir uansett styrkeforholdet som bestemmer hvem som skal få mest innflytelse på politikken.

Det er velgerne som bestemmer hva slags regjering det blir etter valget. Det kan verken Erna, Hareide, Trine, eller Siv bestemme før valget. Men Jens og AP mener at de kan det? Hva ville Jens gjort i samme situasjon som de borgerlige lederne? Ser du ikke selv hvor tåpelig dette blir?

Du ser nok ikke ditt eget hamskifte unge Venstre mann.

Så er det dette metaforiske tullpratet ditt som kommer til syne igjen...

Noen ganger kaller du også Venstre for Høyre light og andre ganger rakker du ned på dem dere akter å danne regjering med. [/size]

Noen ganger? Hvor mange ganger har jeg gjort det?

Og om jeg har gjort dette: Hva så? Høyre er for DLD og den nye åndskverksloven. Noe jeg er sterkt i mot. De er konservative i sosiale spørsmål.

Noe jeg også er sterkt i mot, osv. Så er det ting jeg er helt enig i også. Jeg er mer enig med Høyre enn med AP, for å si det på en annen måte...

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Det er ingen bombe at Erna er en dårlig leder.

Det samme kan jo sies om Jens Stoltenberg... Dårlig leder.

Bruker løgn for å komme seg frem her i livet. Overfladisk person.

Hvordan skal hun i hele tatt klare å danne en ny regjering når både Siv hakker ned på henne.

Så du tviler på at hun kan danne regjering?

Fordi Siv markerer sine uenigheter med Høyre? Hva slags tåkeprat er egentlig dette?

Det blir nok et stort sirkus i hovedstaden om det blir regjeringsskifte.

Ja, vi får se da... I alle fall bedre med et sirkus enn om vanstyret fortsetter.

Blir spennende dettethumbup.gif

Det blir det
Lenke til kommentar

Husker du noe av den gamle borgerlige regjeringen forresten?

Ble det stor enighet mellom partiene der? FrP var ikke med i regjeringen en gang, noe de vil kreve denne gang. Og andre partier nekter å regjere med Høyre så lenge FrP er med. Til og med Siv kaller Erna for en dårlig leder. Ikke at Siv selv er noen bedre leder. Erna klarer ikke å opptre høflig og fullføre intervju engang. Eller det å svare på spørsmål som hun ønsker å holde hemmelig til over valget. Men slik er det vel med alle politikkere.

Men Erna er ihvertfall en stor gavepakke for de rikeste i landet.

Lenke til kommentar

Husker du noe av den gamle borgerlige regjeringen forresten?

Det er irrelevant for dagens valg, fordi aldri før har de borgerlige vært mer klare på at borgerlig flertall gir borgerlig regjering, uansett hva valgresultatet blir.

Ble det stor enighet mellom partiene der?

Mye enighet ja.

FrP var ikke med i regjeringen en gang, noe de vil kreve denne gang.

Ja, og de vil bli med også, dersom ikke de blågrønne får flertall alene uten FrP.

Og andre partier nekter å regjere med Høyre så lenge FrP er med.

Nei, de gjør ikke det. Hvor har du hørt det?

Til og med Siv kaller Erna for en dårlig leder.

Hvor? Kilde? OG hva så?

Ikke at Siv selv er noen bedre leder.

Hvorfor ikke? Hun leder da partiet sitt bra, gjør hun ikke?

Erna klarer ikke å opptre høflig og fullføre intervju engang.

Jo... Men du vet ikke hva høflig betyr. Det er heller NRK og den som intervjuet Erna som ikke var høflig.

Eller det å svare på spørsmål som hun ønsker å holde hemmelig til over valget.

Hva da? Valgresultatene?

Men slik er det vel med alle politikkere.

Hva da?

Men Erna er ihvertfall en stor gavepakke for de rikeste i landet.

Ja, og for vanlige folk.
Lenke til kommentar

Nei. Det var de borgerlige som fikk flest stemmer. Faktisk fikk de over to hundre tusen stemmer mer enn de rødgrønne. Du må lære deg å sjekke opp fakta, før du kommer med sånne påstander, gutt.... Nei. Han repressenterer ikke meg som er sosialliberaler, som er sterkt uenig i tja, 70 prosent av det Jens og Arbeiderpartiet står for...

Den kildn skatteflykting viser at de rød-grønne fikk 47% tilsammen! tror ikke frp, venstre høyre og krf skulle sammarbeide så derfor fikk du flertall på bekostning av de borglige

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...