Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 (endret) Hør selv:http://tv.nrk.no/ser...1213/12-08-2013Plutselig hører hun dårlig, avbryter intervjuet og går.Det gjelder hennes og Høyres syn på formuesskatten.Professorer på NHH og økonomisk institutt UIO er uenige med Høyre. Lyver hun når hun sier at hun hører dårlig? Endret 17. august 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Erna ser veldig sliten ut på dette intervjuet + at nrk har jo klippet det helt i filler. Hele intervjuet er på 5 minutter og hun avbryter når journalisten tydelig ikke er fornøyd med svaret han får. Du kan se hele intervjuet her. http://www.nrk.no/valg2013/se-hele-intervjuet-erna-avbrot-1.11178544 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Zepticon Skrevet 12. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 12. august 2013 NRK er jo kjennt for sin politiske nøytralitet 25 Lenke til kommentar
ronaldinho97 Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 (endret) synes jens representerer landet på en fabelaktig måte! vil heller la han fortsette å bygge landet ennå bedre, om man ikke er fornøyde. De rød grønne kan ikke gjøre alt "perfekt" på 8 år!! forutsett til at mye er bra fra før av. Endret 13. august 2013 av ronaldinho97 7 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Jeg synes ikke Høyre har gjort en spesielt god jobb i valgkampen, men dette intervjuet vil jeg ikke klage på. Jeg tok en titt på intervjuet i helformat og forstår godt at hun avbrøt intervjuet. Han virket som om han var mer interesert i å debatere med henne, enn å intervjue henne. I tilegg så repeterte han seg selv. 3 Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Ja, skikkelig statsministermateriale dette. Ser dere for dere Jens reagere likt i samme situasjon? Nei. Latterlig om Erna ender opp med å styre landet, med den arrogante holdningen ovenfor ikke bare folket, men intervjuere. 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 (endret) Jeg synes ikke Høyre har gjort en spesielt god jobb i valgkampen, men dette intervjuet vil jeg ikke klage på. Jeg tok en titt på intervjuet i helformat og forstår godt at hun avbrøt intervjuet. Han virket som om han var mer interesert i å debatere med henne, enn å intervjue henne. I tilegg så repeterte han seg selv. Hva med dette: Dette har skapt reaksjoner på Twitter. «Sur @erna_solberg avbryter godt oppfølgingsspørsmål fra @nrk om formuesskatt: Elendig håndtering, og overraskende fra en så erfaren partileder», tvitrer Aftenpostens kommentator Thomas Boe Hornburg. «Rå klipping» «Rå klipping» og «svarene før fjernet», hevder Solberg på Twitter. «Du klippet vekk svarene som kom først», skriver hun til Dagsrevyens reporter. Hun oppfordrer deretter sine Twitter-følgere til å lese nettsaken på NRK.no Les også: Slik svarer Høyre-lederen på funnene i NHH-studien Deretter oppfordrer hun NRK til å legge ut hele intervjuet, noe NRK nå har gjort. Kilde: http://www.nrk.no/va...brot-1.11178544 Er dette noe man kan forvente av en som har som ambisjon å bli vår neste statsminister? Endret 13. august 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
IBalic Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 (endret) Faktum er jo at ingen klarer å vise at det å fjerne formueskatten vil ha en vesentlig direkte betydning for å kunne "trygge arbeidsplassene" som Høyre mener. Et annet poeng flere og flere helt klart mister oversikt over er at formueskatt er en personskatt - ikke bedriftskatt. Det til en viss grad søkte tilfellet Høyre prøver å illustrere, er hvis en bedrift går med underskudd, så vil eieren i mange tilfeller ønske å ta ut utbytte for å betale formueskatt. Denne rapporten bl.a. viser at dette skjer ytterst sjeldent. Min tanke er at dette skjer sjeldent fordi svært få disponerer pengene sine slik at de sitter sin lit til utbytte fra en bedrift for å betale formueskatt. Endret 13. august 2013 av IBalic 3 Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Men nå er det vel ikke kun Høyre som har foreslått å fjerne eller redusere formueskatten. Også NHO, LO, Trond Giske samt partier som Venstre, KrF, SP og FrP har så vidt jeg vet tatt til orde for det. Selv om flere av dem kun vil fjerne den på såkalt arbeidende kapital. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Faktum er jo at ingen klarer å vise at det å fjerne formueskatten vil ha en vesentlig direkte betydning for å kunne "trygge arbeidsplassene" som Høyre mener. Samtidig kan vi minne om denne Samtidig er det svært viktig å ha følgende relasjon i bakhodet når man diskuterer offentlige utgifter og skatter. Man får treff på norske siter ved søket: Multiplikatorvirkningen av en balansert budsjettendring Haavelmos teorem om multiplikatorvirkningen av offentlige utgifter og skatter På engelsk kan man søke: Multiplier Effects of a Balanced Budget eller Haavelmo theorem the multiplier effect of government spending versus tax decreases Kilde: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1487601&view=findpost&p=20175641 Jeg tar ikke her stilling til hva de offentlige utgiftene brukes til. Lenke til kommentar
IBalic Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 (endret) Men nå er det vel ikke kun Høyre som har foreslått å fjerne eller redusere formueskatten. Også NHO, LO, Trond Giske samt partier som Venstre, KrF, SP og FrP har så vidt jeg vet tatt til orde for det. Selv om flere av dem kun vil fjerne den på såkalt arbeidende kapital. Sant det. Og nøkkelordene er vel arbeidende kapital. For AP har også sagt at de er åpen for å endre formueskatten slik at den treffer bedre, uten at jeg vet i detalj hva det blir. For øvrig siktet jeg ikke bare til Høyre, men flere av de organisasjonene du nevner er også mest glad i å nevne det eksemplet jeg skrev i forrige post. Hovedpoenget mitt er at det å ta ut utbytte for å betale formueskatt ikke er regelen, men heller unntaket, og selve problemet handler mer om favorisering av utenlandsk eierskap. Endret 13. august 2013 av IBalic Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 (endret) synes jens representerer landet på en fabelaktig måte! Hvem er "landet"? Endret 13. august 2013 av Skatteflyktning 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Hvem er "landet"? Har skatteflytningen fått med seg en fallskjerm og landet? Landet er Noreg. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Landet er Noreg.</span> Så Jens representerer de gråsteinene som ligger innen området du kaller Norge på en fabelaktig måte? Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Ser ikke helt hva hun gjorde galt her. Utover at det var klippet temmelig mye så det ut til at han gjentok samme spørsmål som allerede var besvart, hun så sliten ut og avsluttet intervjuet på en normalt høfflig måte. Helt ok. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Så Jens representerer de gråsteinene som ligger innen området du kaller Norge på en fabelaktig måte? Fabelaktig har jeg aldri sagt. Hvorfor tillegger du meg den meningen? Personlig mener jeg han har representert landet på en god måte, tatt ansvar under den forferdelige tragedien 22. julit 2011 og tatt oss gjennom finanskrisen som startet i 2008 på en god måte. Når man ser hvor lett Erna Solberg bringes ut av balanse skal vi være glad for at hun ikke var statsminster under terroraksjonen. Statsminister er mennesker med sine mangler og feil. Personlig mener jeg Jens Stoltenberg vil gå inn i historien som en av våre beste statsministre. Mange vil si at han har styrt landet i svært gode tider. er Som kjent skal det sterk rygg til å bære dårlige tider, men enda sterkere til å bære gode tider. Tiden etter 22. juli kan umulig ha vært lett for statsministeren eller regjeringen. Jeg har noen ganger tenkt over hvordan Jens Stoltenberg har hatt det etter 22.07.2011. Noen ganger har jeg tenkt at den nesten må ha vært umenneskelig. En kamerat jeg har fra Sørlandet som definitivt ikke stemmer Ap sa. Jens Stoltenberg har vokst som statsmann etter tragedien. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Fabelaktig har jeg aldri sagt. Hvorfor tillegger du meg den meningen? Den opprinnelige påstanden var at Jens representerte landet på en fabelaktig måte. Da stilte jeg spørsmålstegn ved HVEM Jens representerer, og du svarer Noreg. Ditt svar tyder på at Jens ikke representerer noen personer, men ett landområde, i dette tilfellet endel gråstein. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Vel, programleder stilte i stor grad samme spørsmål igjen så jeg skjønner til dels frustrasjonen til Erna. Dog er nok denne rapporten vanskelig å argumentere mot på strak arm da det tross alt er en stor sak. At eiendomskatten skader Norge bedrifter er det vel ikke tvil om. På samme måte som inntekstskatt skader vanlige arbeidere, veiavgift skader sjofører og mva skader forbrukere. På den andre siden må staten få penger til veldferdsgoder, og jeg tror Eiendomskatt er en fornuftig og rettferdig plass å hente dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 (endret) Den opprinnelige påstanden var at Jens representerte landet på en fabelaktig måte. Og den opprinnelige påstanden var ikke min. Da stilte jeg spørsmålstegn ved HVEM Jens representerer, og du svarer Noreg. Ok befolkningen (i det minste de som støtter hans regjering eller parti) i Noreg. Hvorfor henge seg i bagateller når der er så mange trær? Endret 13. august 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 (endret) Vel, programleder stilte i stor grad samme spørsmål igjen så jeg skjønner til dels frustrasjonen til Erna. Dog er nok denne rapporten vanskelig å argumentere mot på strak arm da det tross alt er en stor sak. Da burde vi forvente av en som har som mål å bli vår neste statsminister at hun kunne sagt som så: Denne master oppgaven har jeg ikke fått sett på og kan derfor ikke uttale meg om den på direkte sendt Tv. Hadde hun gentatt det svaret i samme eller lignende form en til to ganger hadde nok intevjuer gitt seg. Høyre står også fast på sin påstand: http://www.nrk.no/va...eter-1.11178107 Tiden vil vise om det er lurt. NHH er ihvertfall ikke den rødgrønne regjeringens forskningsavdeling. Endret 13. august 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå