Jenola Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Jeg har da klart å fått mitt Canon eos 550d rygget over for en stund tilbake, dette endte med ødelagt objektiv og ødelagt blits. Bare inni selve blitsen, i lyset hvis dere skjønner, også er det to "hakk" på hver sin side av der blitsen legges ned. Ellers er kamerahuset like godt som nytt. Objektivet er jo lett å få byttet ut, så det var verre med denne blitsen. Har hørt at de er veldig dyr å få reparert. Men jeg har tenkt og kjøpe meg nytt kamera nå da, og har ikke bruk for det gamle, ødelagte lenger. Så da lurer jeg på om dette er noe jeg kan tjene på? Snakker ikke om å tjene mye, bare sånn for å slippe å kaste det(og tjene noen få kroner ekstra) Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Hvis det fungerer fint så er det verdt en noen kroner for noen som har tenkt å å modifisere kameraet eller annen spesialisert bruk. Hvor mye det er verdt er vanskelig å si, i dag kan man få nye kamera med objektiv for 1999 kr så verdien er kansje noen hundrelapper. Jeg har selv et "ødelagt" kamera jeg kjøpte for noen år siden og det fungerer fint fremdeles. Lenke til kommentar
Jenola Skrevet 13. august 2013 Forfatter Del Skrevet 13. august 2013 Hvis det fungerer fint så er det verdt en noen kroner for noen som har tenkt å å modifisere kameraet eller annen spesialisert bruk. Hvor mye det er verdt er vanskelig å si, i dag kan man få nye kamera med objektiv for 1999 kr så verdien er kansje noen hundrelapper. Jeg har selv et "ødelagt" kamera jeg kjøpte for noen år siden og det fungerer fint fremdeles. Ja, jeg vet ikke.. Har hørt at slike reprasjoner for å fikse blitsen kan koste opp imot 2000kr. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Du må ha nytt objektiv også så jeg regner med at det blir billigere å kjøpe nytt. Hvis du ikke greier deg uten blits da. Lenke til kommentar
Jenola Skrevet 13. august 2013 Forfatter Del Skrevet 13. august 2013 Du må ha nytt objektiv også så jeg regner med at det blir billigere å kjøpe nytt. Hvis du ikke greier deg uten blits da. Jeg skal kjøpe meg nytt kamera, lurte bare på om det var noen som kunne litt mer om kameraer enn meg, som kunne svare på om jeg kunne tjene noe på dette kamerahuset:-) Jeg skal se hva jeg får til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå