NatroN Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Hei! Prøver å lage et Excel ark vi skal bruke på en tippekonkurranse på jobben. Cluet her er følgende: - Jeg vil lage et Excel ark som jeg redigerer hver uke, hvor jeg oppdaterer seier, tap og uavgjort. Har allerede lagt inn formelene som beregner poeng og antall kamper spilt. Denne virker selvfølgelig. I sheet to (Standings) vil jeg ha KUN lagene og poengene, sortert automatisk på poeng (descending). Informasjonen henter jeg nå ved hjelp av: =Table!"XXX" Har laget makro for oppdatering, og dette virker, men jeg vet det er mulig å programmere i VB slik at dette skjer automatisk hver gang jeg endrer informasjonen i sheet en (Table). Finnes det noen gode hjelpere der ute som kan bistå? Legger ved snips for å illustrere! NatroN Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Javisst. Å kjøre en makro hver gang ett eller annet spesifikt skjer handler om "events". Se http://www.cpearson.com/excel/Events.aspx HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
NatroN Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 Det jeg endte opp med å gjøre (rett og slett fordi jeg ikke husker events fra programmeringen på skolen) var å lage en button, som kjører en enkel macro hvor jeg sorterer manuelt. Det virker jo helt greit. I tillegg slipper macroen å kjøre konstant mens jeg gjør endringer, som igjen bruker mindre kraft. Neste spørsmål er hakket verre... Jeg ønsker å legge inn tabellene, slik at mine kollegaer kan fylle disse ut selv. Deretter ønsker jeg å synkronisere disse opp mot Standings sheeten, slik at jeg beregne poeng utifra hvor langt unna de er i faktisk plassering. Type at hver posisjon blir sjekket opp mot min tabell (som skal være den reele). Noen gode tips her? Ønsker sømløshet, men jeg har blitt så rusten i VB det siste året. Tanken nå er å merke hver plassering med et tall, som jeg teller differansen mellom... Takker for tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå