EKaldahl Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Er det lov å ta opp t-matte etter vgs, om man har hatt både r1 og r2? Hvor står slike regler? Lurer også på når fristen å melde seg som privatist er. Lenke til kommentar
krangel Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Hva er vitsen? Ta heller opp P1, teller akkurat like mye og er så lett at det kan gjøres i søvne. Melde deg opp som privatist tror jeg du kan gjøre når skoleåret starter. Lenke til kommentar
EKaldahl Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 jeg har allerede T1 på vitnemålet, og har tatt R1 og R2, men er ikke fornøyd med karakteren i T1. Så bare lurer på om dette er lov når man har hatt mye vanskeligere fag... hadde jo vært latterlig lett og ta opp T1 nå... Lenke til kommentar
krangel Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 (endret) Åja, ja det går an. Endret 12. august 2013 av krangel Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Det er helt lovlig, og mange gjør det for å forbedre snittet. Du kan til og med ta matte P1 som faktisk vil være enda enklere. Lenke til kommentar
EKaldahl Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 (endret) Men hva vil skje med tmatte karakteren min da? Der får jeg jo realfags poeng Endret 12. august 2013 av EKaldahl Lenke til kommentar
OneWingedAngel Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Karakteren i 1T blir da erstattet av 1P. Du får ikke realfagspoeng av 1T uansett. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 jeg har allerede T1 på vitnemålet, og har tatt R1 og R2, men er ikke fornøyd med karakteren i T1. Så bare lurer på om dette er lov når man har hatt mye vanskeligere fag... hadde jo vært latterlig lett og ta opp T1 nå... Det er lov, men dersom du gjør det etter vgs kommer du på andregangsvitnemål og poenggrensene er mye høyere. Lenke til kommentar
EKaldahl Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 Greit, tusen takk for svar Lenke til kommentar
krangel Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Det er lov, men dersom du gjør det etter vgs kommer du på andregangsvitnemål og poenggrensene er mye høyere. Viktig å presisere at TS ikke mister førstegangsvitnemålet, men får den nye karakteren oppført på ordinærvitnemålet. Søker fortsatt i begge kvotene. Så, bortsett fra tid og penger er det ingen ting å tape på å ta opp fag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå