limahc Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Uten den så er det ikke sikkert at kristendommen ville vært der den er nå - alså at det var nødvendig med steining, torturering, brenning og massakre gjennom tiden for å skremme folk til å tru.Dette er viktig. Hvis du skulle peke på noe litteratur som du mente burde bli pensum, som fremhever hvordan kristendommen vokste frem gjennom steining, tortur og frykt for å skremme folk til å tro - hva ville du valgt? Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 (endret) Hva om bibelen er en IQ test som Gud har lagt frem for oss? (Skremmende IQ test om noen skulle feile i så fall, mtp. steining) Endret 18. august 2013 av LonelyMan 1 Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Hva om bibelen er en IQ test som Gud har lagt frem for oss? (Skremmende IQ test om noen skulle feile i så fall, mtp. steining) Det står isåfall imot hva "IQ testen" sier om han selv. Ikke særlig god og snill gud isåfall. Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 (endret) hahaha uff Åhh det var da så lite... Payback is bitch ya know.... Are you ready to pay up for 2000 years of missory my christian friend? 2000 years of destructive, unproved claims written in stupidity? Are you ready for it? Si meg, må du virkelig skrive på Engelsk for å virke kul og stor og kjekk? Det der så bare rart ut. For å få svar på det du skrev, les nederste del. Mener dere at alle religiøse er ansvarlige for sin egen religions fortid? tusen takk for støtten bro/sis (vet ikke kjønnet ditt) Nei, men en burde jo forsvare hvorfor en er tilhenger av en religion med den fortiden den har. Haha nei, det er ikke Religionen som står bak det forferdelige, det er de religiøse som står bak det. Men det som virkelig her teller er at JEG som skriver dette her, ikke har gjort styggheter i "Guds navn". Da ville jeg vært en hykler. Endret 18. august 2013 av Epic Score Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Hva om bibelen er en IQ test som Gud har lagt frem for oss? (Skremmende IQ test om noen skulle feile i så fall, mtp. steining) I såfall sliter de troende Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 (endret) Ville nok heller tatt en kikk på virkelighetsforståelsen som lå til grunne fremfor ideologien. Kommunisme er en ideologi som setter felleskapet og staten over alt annet. Dermed er religion, og en gud, en direkte trussel mot politikken. På samme måte som også politiske motstandere ble drept av kommunistene. En ganske passende beskrivelse: Millions and millions of people died in Russia and China under communist governments - and those governments were both secular and atheistic, right? So weren't all of those people killed in the name of atheism and secularism? No. Atheism itself isn't a principle, cause, philosophy, or belief system which people fight, die, or kill for. Being killed by an atheist is no more being killed in the name of atheism than being killed by a tall person is being killed in the name of tallness. Endret 18. august 2013 av Zepticon Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 (endret) I såfall sliter de troende Godt poeng, men så er det gjerne også sånn at de fleste vestlige kristne ikke følger det gamle testatementet i det hele tatt på tross av det de hevder å tro. Jeg personlig, tror bare på Guds' eksistens. Jeg er meget skeptisk til skildringer. Endret 18. august 2013 av LonelyMan Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Jeg personlig, tror bare på Guds' eksistens. Jeg er meget skeptisk til skildringer. Til tross for at det er disse skildringene som er hele opphavet til din religion. Uten disse skildringene, så hadde aldri "gud" vært et spørsmål i utgangspunktet". Det er som om du skal bygge en skyskraper, men bare bygger den 67 etasjen, uten å bygge de som er under. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Dette er min mening om tråden, Jeg vil tro at de som er såppas relgiøse at de velger bort andre deler av livet ikke trenger og være så opptatt av det de evt velger bort, Altså lavere intligens men ikke nødvendigvis merkverdig mye, Vanlig relgiøse folk som har et helt normalt liv trur jeg er akkurat på lik linje med alle andre, Men som sagt velger man bort deler av livet for og vie det til relgion så har man jo mindre ting og tenke på og oppdatere seg med Lenke til kommentar
limahc Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 (endret) Kommunisme er en ideologi som setter felleskapet og staten over alt annet. Dermed er religion, og en gud, en direkte trussel mot politikken. På samme måte som også politiske motstandere ble drept av kommunistene.Ideologi vs virkelighetsoppfatning. Endret 18. august 2013 av limahc Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 (endret) Til tross for at det er disse skildringene som er hele opphavet til din religion. Uten disse skildringene, så hadde aldri "gud" vært et spørsmål i utgangspunktet". Det er som om du skal bygge en skyskraper, men bare bygger den 67 etasjen, uten å bygge de som er under. Du kan få åpenbaringer hvor alt du behøver å vite er i selve åpenbaringen og hvor bibelen bare er en inkonsistent bonus. Men i alle tilfeller hvor konkludering foregår, så må der jo ligge et grunnlag tilstede, på den måten er jeg enig, uten et grunnlag så er der ikke noe mer. Endret 18. august 2013 av LonelyMan Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Dette er min mening om tråden, Jeg vil tro at de som er såppas relgiøse at de velger bort andre deler av livet ikke trenger og være så opptatt av det de evt velger bort, Altså lavere intligens men ikke nødvendigvis merkverdig mye, Vanlig relgiøse folk som har et helt normalt liv trur jeg er akkurat på lik linje med alle andre, Men som sagt velger man bort deler av livet for og vie det til relgion så har man jo mindre ting og tenke på og oppdatere seg med Det er snakk om intelligens (analytiske evner), ikke kunnskap. Undersøkelsene er tatt med folk på samme utdanningsnivå, for eksempel collegestudenter. Du kommenterer også at forskjellen ikke nødvendigvis er "merkverdig mye". Forskjellen ble beregnet til 4 til 8 IQ poeng i snitt. Hvorvidt det er mye eller ikke blir vel en subjektiv greie. 1 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Det er snakk om intelligens (analytiske evner), ikke kunnskap. Undersøkelsene er tatt med folk på samme utdanningsnivå, for eksempel collegestudenter. Du kommenterer også at forskjellen ikke nødvendigvis er "merkverdig mye". Forskjellen ble beregnet til 4 til 8 IQ poeng i snitt. Hvorvidt det er mye eller ikke blir vel en subjektiv greie. okay, Tenkte litt på generell intligens altså "street smarts" som noen kaller det og vanlig teoretisk, Begge kan vell være noe redusert hos de som er veldig relgiøse Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Du kan få åpenbaringer hvor alt du behøver å vite er i selve åpenbaringen og hvor bibelen bare er en inkonsistent bonus. Men i alle tilfeller hvor konkludering foregår, så må der jo ligge et grunnlag tilstede, på den måten er jeg enig, uten et grunnlag så er der ikke noe mer. Åpenbaringer som bare er ett produkt av din egen hjerens irrasjonalitet? Man kan få åpenbaringer av en mengde stoffer, og om man påfører hjernen sterke magnetiske felt. Om åpenbaring er kilden din, så er den tynn Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 (endret) På en side så er den tynn, men på en annen side så har jeg aldri sett vitenskapsmenn/spekulanter som studerer og spekulerer i hjernen, som er lykkelige. De er alltid triste, og når de pensjonerer seg så pensjonerer de seg med et stort spørsmålstegn på hodet, kanskje de til og med melder seg inn i think tank organisasjoner, slik som Clemet og Civita Man kan jo spørre seg hvorfor vitenskapsmenn nesten utelukkende alltid ender opp som ulykkelig vitenskapsmann. (For mye å svare kanskje) Man kan jo spørre seg hvorfor mange vitenskapsmenn løper rundt sint og trist og velger å angripe noe så hverdagslig som religion. Er det ikke andre ting å gjøre (Dersom entusiasmen er så liten at en velger å bruke resten av livet på en mindre destruktiv retning, det minner litt om et barn som er med mora i banken og kjeder seg i hjel, så han velger å knuse noen lamper som står ved utgangsdøra i banken ) Endret 18. august 2013 av LonelyMan Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Tulleball fra ende til annen lonely... Hvor har du dette fra liksom, om ikke fra din egen subjektive mening som syntes det skal være slik fordi du selv tror du er så lykkelig med jesus myten? Dette er jo bare tull det... 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 NRK har litt om denne saken i dag: http://www.nrk.no/vitenskap-og-teknologi/1.11179377 Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Haha nei, det er ikke Religionen som står bak det forferdelige, det er de religiøse som står bak det. Men det som virkelig her teller er at JEG som skriver dette her, ikke har gjort styggheter i "Guds navn". Da ville jeg vært en hykler. De religiøse som står bak det i religionens navn. For pokker, det står jo svart på hvitt hva som forventes av tilhengerne i den boka di. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 På en side så er den tynn, men på en annen side så har jeg aldri sett vitenskapsmenn/spekulanter som studerer og spekulerer i hjernen, som er lykkelige. De er alltid triste, og når de pensjonerer seg så pensjonerer de seg med et stort spørsmålstegn på hodet, kanskje de til og med melder seg inn i think tank organisasjoner, slik som Clemet og Civita Man kan jo spørre seg hvorfor vitenskapsmenn nesten utelukkende alltid ender opp som ulykkelig vitenskapsmann. (For mye å svare kanskje) Man kan jo spørre seg hvorfor mange vitenskapsmenn løper rundt sint og trist og velger å angripe noe så hverdagslig som religion. Er det ikke andre ting å gjøre (Dersom entusiasmen er så liten at en velger å bruke resten av livet på en mindre destruktiv retning, det minner litt om et barn som er med mora i banken og kjeder seg i hjel, så han velger å knuse noen lamper som står ved utgangsdøra i banken ) Hva får deg til å skrive slikt tull? Må du virkelig finne opp historier for å tilfredstille synet ditt hele tiden? Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 (endret) Det er ikke tull, det er hverdagslig fornuft, forstår du deg ikke på mennesker så forstår du deg ikke på mennesker. Det er ditt handicap, ikke mitt. Endret 19. august 2013 av LonelyMan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå