Jenola Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Jeg er ingen ekspert innen kamera, men har/hadde selv canon eos 550d som jeg var svært fornøyd med. Desverre ble dette kameraet rygget over for noen uker tilbake.. Han som kjørte over dette kameraet kjøpte da 1100d til meg uten at jeg viste det, og dette ble bare feil syns jeg. Så vi fikk levert det inn, men fikk ikke pengene tilbake, bare en tilgodelappe som jeg må bruke på Fotohuset Elite Foto. Jeg ringte Fotohuset idag, og de får ikke inn 550d. De sa de fikk inn 700d og kanskje 600d(hun var ikke sikker). Såvidt jeg vet er 600d billigere i pris og nokså likt 550d(kanskje hakket bedre?), så da kjøper jeg jo det hvis de får det inn. Det som skremmer meg litt er disse skjermene som kan snus alle veier.. Er de dårligere og blir fort ødelagt? Noen som kan fortelle litt om de? Jeg trenger ikke noe bedre kamerahus med flere funksjoner enn det kamerahuset til 550d hadde, men når det gjelder objektiv vil jeg ha en som er minst like bra som orginal objektivet(18-55mm). Jeg ser at orginal objektivet til bla. 700d(og 600d?) og heter 18-55mm, og lurer da på om den eneste forskjellen på disse kameraene er på kamerahusene, og at det ikke er noen forskjell på objektivene? Som sagt er ikke jeg noen ekspert innen kamera, og jeg håper så inderlig dere forstår dere på det jeg har skrevet ovenfor her, og kan hjelpe meg:-) Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 (endret) 600D er nyere versjon av 550D - med litt bedre videofunksjoner. 700D/650D er etterfølgeren til 600D igjen - 700D og 650D (sistnevnte er nå utgått) er stort sett eksakt samme kameraet. 18-55'ene til Canon er ganske så like - bare pass på at du får en det står "IS" på - bildestabilisering. Det er ikke så farlig om det er "IS" eller "IS II". Både 600D og 700D er fine erstatninger for 550D - akkurat det samme, bare enda litt bedre. Ikke vær redd for vippbar skjerm - det er bare digg. Endret 12. august 2013 av Trondster Lenke til kommentar
Jenola Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 Tusen hjertelig takk for gode svar! Lenke til kommentar
Jenola Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 For noen uker siden ble mitt Canon eos 550d ødelagt, og jeg er nå på utkikk etter et nytt som er noe av det samme som 550d, evt. litt bedre. Jeg har derfor sett på 600d og 700d. Så nå lurer jeg egentlig på hva som er forskjellen på 600d og 700d? Er det noe som er hakket bedre enn det andre? Setter pris på alle svar:-) Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Er ikke video viktig ville jeg nok gått for 600D siden det er der 700D har de største forandringene, bildekvaliteten er eksakt den samme på disse to. 1 Lenke til kommentar
Jenola Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 Er ikke video viktig ville jeg nok gått for 600D siden det er der 700D har de største forandringene, bildekvaliteten er eksakt den samme på disse to. Er videokvaiteten den samme på 600d som på 550d? Lenke til kommentar
JonasPB Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 vel, hovedforskjellen er nok måten 650D og nyere (m.a.o også 700D) håndterer videoopptak. Hvis filming ikke er ett tema i så stor grad vil ett 600D gi deg samme fotokvalitet. Når det er sagt, 550D og 600D er jo tilnærmet like med unntak av den vridbare skjermen, så hvis du vil ta interessen ett steg videre er dette kanskje tidspunktet for å gå over til enda litt mer avanserte kameraer? Jeg har 600D selv og er veldig fornøyd, men hadde det tatt kvelden nå ville jeg gått opp en klasse hvis du forstår hva jeg mener Lenke til kommentar
Jenola Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 vel, hovedforskjellen er nok måten 650D og nyere (m.a.o også 700D) håndterer videoopptak. Hvis filming ikke er ett tema i så stor grad vil ett 600D gi deg samme fotokvalitet. Når det er sagt, 550D og 600D er jo tilnærmet like med unntak av den vridbare skjermen, så hvis du vil ta interessen ett steg videre er dette kanskje tidspunktet for å gå over til enda litt mer avanserte kameraer? Jeg har 600D selv og er veldig fornøyd, men hadde det tatt kvelden nå ville jeg gått opp en klasse hvis du forstår hva jeg mener Ja, jeg skjønner hva du mener Men jeg føler ikke at jeg har behov for noe bedre enn 550d. Jeg har ikke planer om å bli fotograf, jeg bruker heller ikke kamera så ofte, egentlig bare når jeg ser noe fint jeg vil ta bilde av og ellers i bursdager, ferie osv. du skjønner Men ikke det, jeg liker svært godt å ta bilder! Lenke til kommentar
Jenola Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 Jeg har 600D selv og er veldig fornøyd, men hadde det tatt kvelden nå ville jeg gått opp en klasse hvis du forstår hva jeg mener Er skjermen bra? Jeg er litt redd for at de skal bli fort ødelagte.. Er det like bra kvalitet på den vribare skjermen som på 550d skjermen? Lenke til kommentar
kattungen Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Moderatormelding To tråder som omhandler samme tema er flettet sammen. Kommentarer på moderering tas på PM. Lenke til kommentar
JonasPB Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Jeg skjønner godt hva du mener jeg har for å være ærlig ikke fått sammenlignet skjermkvaliteten opp mot andre, så det kan jeg ikke svare på. Mitt kamera er ca halvannet år og kan ikke si jeg kjenner noe slark eller tegn til dårlig kvalitet på hengslingen mellom kamera og skjerm, virker solid skrudd sammen. Til bruksområdet ditt ville jeg definitivt tatt en kikk på 100D også, rent teknisk er det likt med 700D, samme sensor og bildekvalitet, men i en mindre størrelse, og lettere å ha med seg rundt. Fatningen er lik som den på gamle kameraet ditt, så du kan bruke den sammen optikken. Du kan ta en kikk på det her hvis det er interessant. Hvis du vil ha ett normalstørrelse kamera ser jeg ingen grunn til å velge 700D foran 600D så lenge det ikke er noe stort behov for filming. (du kan filme med 600D også, 700D gjør det bare bedre) Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Canon 550/600D med Magic lantern firmware så har du konge kamera. Spander hef10 objektiv så har du kamera som kan ta utrolig bra bilder og flm så lenge man vet hvordan man hånderer den Lenke til kommentar
Jenola Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 Canon 550/600D med Magic lantern firmware så har du konge kamera. Spander hef10 objektiv så har du kamera som kan ta utrolig bra bilder og flm så lenge man vet hvordan man hånderer den Jeg er ikke ute etter noe extra da.. Jeg skal bare ha det som er på orginalt. Er det like bra som 550d(eller hakket bedre, vil ikke så høyt opp i pris, 5000kr er nok) så er jeg fornøyd:-) Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Noe forskjell er det, 600D har mulighet til trådløs blits, vribar skjerm og veier litt mer, ellers er det dønn like angående fotografering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå