MrAHB Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Jeg har en VPN linje fra astrill som jeg ønsker at alle enhetene mine skal få benytte, og ikke bare en pc. Da trenger jeg en enhet som støtter OpenVPN, noen DD-WRT gjør. Jeg har også Cisco ruter (2600), men har ikke fått til å konfigurere den med openVPN . Er det noen som kan anbefale en ruter som kan kjøre DD-WRT? Den burde visstnok ha minst 8MB flash i følge Astrill (og det har vel de fleste i dag). Eventuelt noen som har linker til å sette opp OpenVPN på Cisco? Lenke til kommentar
Dryasanne Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 DD-WRT ?? Du har bare ETT valg. Asus RT-N66. Jeg kjører strongvpn med en open vpn løsning. Gir meg en enorm frihet mht utenlandsk media..... Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 17. august 2013 Forfatter Del Skrevet 17. august 2013 Takker for svar. Det er N66U du mener? Finnes det også billigere alternativer? Lenke til kommentar
Dryasanne Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Takker for svar. Det er N66U du mener? Finnes det også billigere alternativer? Ja, mange billige Men desverre, skal du ha noe som fungerer over noe tid, med flere enheter, blir det dyrt. Og da blir plutselig asus N66U billig.... Jeg heiv ut min Ngear 3500 idag, riktignok versjon 1. Og opplevde at lyden ble bedre, bildene ble bedre og nettet lynraskt raskere :-) Men så er jeg noe sær. Nå sitter jeg og glor på en HDX film leid fra Vudu, aamtidig med at jeg skriver dette på maccen, så har jeg også IP remoten til stereoanlegge på Ipad, hvor jeg også kjører IMDB.com og wikipanion appen for å følge med i plottet på filmen. På bordet ligger min Iphone - der laster jeg ned samtidig med filmen noen hundre "mp3" filer (fra MOG, jeg ga opp Spotify, ble for dårlig kvalitet). Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 Jeg forstår at det i mange situasjoner kan være lurt med en kvalitets-trådløs ruter. Men jeg skal ikke bruke den trådløse delen, jeg trenger kun en ruter som klarer OpenVPN. -Da er denne ruteren kanskje ikke helt spot-on? Lenke til kommentar
Dryasanne Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Vi har jo Asus N16 særlig, pga mye minne og Netgear 3500 v 3500 Begge er billige og begge er enkle flashe. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Astrill har jo software du kan legge inn automatisk for DD-WRT og tomato baserte routere/firewall. VPN krever en del av CPU uansett så greit å ha power Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 29. august 2013 Forfatter Del Skrevet 29. august 2013 Bestilte Asus N16. Den støtter dd-wrt. -Så får vi se når den kommer.... Lenke til kommentar
Dryasanne Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Bestilte Asus N16. Den støtter dd-wrt. -Så får vi se når den kommer.... Du er ikke opptatt av hastighet da nei, dette er jo en single-band, 2.4 Ghz ruter. Men den har jo flust med ram for flashing da :-) Men med denne enkle lille boksen, ville jeg heller lagt inn tomat for å kjøre VPN da. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 3. september 2013 Forfatter Del Skrevet 3. september 2013 Du er ikke opptatt av hastighet da nei, dette er jo en single-band, 2.4 Ghz ruter. Men den har jo flust med ram for flashing da :-) Men med denne enkle lille boksen, ville jeg heller lagt inn tomat for å kjøre VPN da. Kom gjerne med tips for oppsett av VPN. Jeg skal ikke bruke boksen til å kjøre WiFi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå