hightow Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Jeg har fått solgt bilen, iallefall muntlig avtale om det, For at kjøper skal få utbetalt penger fra banken, så må banken ha kopi av bl.a midlertidig vognkort. Det betyr at jeg må levere inn salgsmeldingen til trafikkstasjonen FØR jeg har fått pengene. På generelt grunnlag må jeg si at jeg er skeptisk til det. Jeg kan ikke huske at jeg ble avkrevd slike papirer når jeg kjøpte bil sist og trengte lån. (Det er kanskje forskjell på privat og bilforhandler...) Noen råd/kommentarer? Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Her bør dere inngå en skriftlig kjøpekontrakt. Dette bør banken godta for utbetaling av lånet. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Skriv kontrakt Lenke til kommentar
hightow Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 Ok. Banken skulle visst ha både kopi av kjøpekontrakt og midlertidig vognkort. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Krev en skriftlig bekreftelse fra banken på at kjøper har fått låne de pengene. Ta deretter kontakt med bankens offisielle telefonnummer og dobbeltsjekk opplysningene. 1 Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 (endret) Her bør dere inngå en skriftlig kjøpekontrakt. Dette bør banken godta for utbetaling av lånet. Dette er helt normalt og noe jeg er vant med da jeg har kjøpt 2 biler på samme måten, hvis du har mulighet, dra innom din lokale bankfilial med kjøper, snakk med de der, så kan du dra og omregistrere papirene og levere de sammen med kjøper, da vet du at du får pengene. Banken utbetaler ikke pengene før bilen er overført på kjøper. Enkelt og greit. NB! Det er bedre å dra i en fysisk filial, for de bruker å rote når man ringer inn, spesielt hvis ikke kjøper er vant med å kjøpe biler på denne måten. Endret 12. august 2013 av Lock-Aze 1 Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Har vært i samme situasjon selv, kjøper skulle ta opp lån med pant i bil - jeg fikk en skriftlig bekreftelse av den akutelle banken, i dette tilfellet DNB finans om at pengene ble overført til meg når bilen var omregistrert på kjøper. Gikk ihvertfall smertefritt for min del. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Dette er helt normal prosedyre, og er et must for at banken skal få tinglyst heftelsen. Det enkleste er gjerne at selger og bank prater sammen, og at det ordnes på den måten. 1 Lenke til kommentar
hightow Skrevet 14. august 2013 Forfatter Del Skrevet 14. august 2013 Vil jeg som selger få med meg det midlertidige vognkortet? Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Du må si at du skal ha det når bilen blir omregistrert, hvis ikke så gir de bare beskjed om at de sender det i posten, ergo kjøper må ha penger til å omregistrere bilen der og da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå