Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Noen som vet om et verksted?

Anbefalte innlegg

Jeg har et eVGA GTX 680SC+ som jeg har byttet stock-vifta med en vannblokk fra EK. Jeg hadde nettopp hele vannloopen i deler for rens og når jeg satt det sammen igjen, og jeg skulle starte opp pc'en ville den ikke slå seg på.

Etter en del feilsøking har jeg kommet frem til at det er skjedd noe med DVI-D kontakten på selve skjermkortet.

Dette er et problem jeg ikke har kompetanse for å løse selv, da det mest sannsynlig rett og slett er noe som har skjedd med komponentene på kortet. Derfor trenger jeg et verksted som kan fikse slike ting. Mitt spørsmål er om noen vet om et slikt verksted? Helst i Norge? Eller må jeg sende det til eVGA som en RMA?

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ett verksted vil fort kreve 600-1000 kr pr time medgått tid, og kanskje mer, for slike jobber. Hvor lang tid det tar vil variere alt etter hva som er faktisk galt. I tillegg kommer frakt til og fra samt deler. Så da er spørsmålet om det er verdt det?

Dersom dette da er en skade som har oppstått i forbindelse med modifisering av kortet(nye bytte av kjøler fort blir) så vil dette heller ikke dekkes av reklamasjonsretten eller garantien, og du kan da se langt etter noen godkjent RMA. Dessverre.

Det som kanskje da blir aktuelt er om produsenten godtar å ta i mot kortet for reparasjon på eget verksted. Timeprisen og delekostnaden er ofte langt billigere i utlandet, men du må da forvente langt høyere fraktutgifter både til og fra.

Lenke til kommentar

Ja, jeg regnet med at det ikke ville bli spesielt billig. Problemet er bare at slik kortet står nå er det ubrukelig og dermed MÅ noe gjøres.. Og et GTX 680SC+ er fortsatt i dag egentlig et veldig veldig bra skjermkort. Så om jeg skal opp på samme kvalitet grafikkmessig (som tross alt er et must, etter å ha spilt alt på topp innstillinger i et år, du går ikke ned igjen da) vil det fort koste 4-5000. En pris jeg fikk etter å scannet relativt fort over priser her. Jeg kjøpte kortet i USA til den nette sum av 2500 da det var helt nytt, så tviler sterkt på at det lønner seg for meg å kjøpe nytt kort.

Er i kontakt med eVGA nå, de foreslår å bytte tilbake til stock-vifta og prøve da, men kan ikke fatte hvorfor det skulle ha noe å si... Men må vel prøve det uansett, da eVGA krever at kort som kommer tilbake i RMA er akuratt slik de var da de sendte det ut om du skal få noe på garantien. Da kan jeg jo likegodt kjøre det en runde i maskina for å teste det. Men alikevel hjelper ikke det meg, fordi jeg har bygd systemet mitt for stillhet, og det er nå knapt hørbart selv på full load med gode temperaturer. Med vifta tilbake på gpu er jo ikke det situasjonen mer...

Vet du om noen som kan fikse det i Norge da? Noen navn på verksteder?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...