Gå til innhold

[Løst] Canon EF 70-200mm F4L - brukbar håndholdt?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er ute etter en telezoom til min Canon 6D. Per nå mangler jeg noe for tele utover standardzoom.

Har sett på Canon EF 70-200mm F4L som en god start, men lurer på deres erfaring med denne håndholdt? Budsjettet mitt er noe begrenset for tiden, så det hadde vært fint å komme unna med en levelig pris brukt. Andre forslag/tanker?

Kommer nok ikke til å brukes for mye til dyr i bevegelse, men mest til stillestående motiv eller folk. Jeg er ikke (enda) noen fugle-/dyrefotoentusiast :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk bare på at 200mm ikke er spesielt lang tele på fullformat, men det oppveies av en suveren skarphet.

Klar over det, men syns vekt og størrelse på lenger tele per nå ikke virker verdt det for meg

Takk for alle gode innspill, tror nok jeg må ut og handle litt :) Holde utkikk for billig brukt. Noen som har tanker om hva som er en god bruktpris på dette per nå? Lite data på dette på nett

Lenke til kommentar

Noen som har tanker om hva som er en god bruktpris på dette per nå? Lite data på dette på nett

Team biathlon har en grei bruktprisliste, et såpass god objektiv holder seg godt i pris, omtrent samme pris som man får et nytt på tilbud :)

Sjekk tråden "kupp på bruktmarkedet" her på forumet, men objektivene som er godt priset forsvinner meget raskt. Ellers så er finn.no og foto.no de beste plassene for brukt fotoutstyr.

PS: ordtaket "er det for billig for å være sant er det nok det" gjelder fortsatt, er noen svindlere ute og går så sjekk nøye.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...