webjorns Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Hei, Jeg er ute etter en telezoom til min Canon 6D. Per nå mangler jeg noe for tele utover standardzoom. Har sett på Canon EF 70-200mm F4L som en god start, men lurer på deres erfaring med denne håndholdt? Budsjettet mitt er noe begrenset for tiden, så det hadde vært fint å komme unna med en levelig pris brukt. Andre forslag/tanker? Kommer nok ikke til å brukes for mye til dyr i bevegelse, men mest til stillestående motiv eller folk. Jeg er ikke (enda) noen fugle-/dyrefotoentusiast Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 70-200 f/4L på 6D fungerer helt fint. 6D leverer utmerket billedkvalitet opp til ISO 6400, og dermed får du mer enn raske nok lukkertider til alt unntatt bevegelige objekter i tussmørke. Husk bare på at 200mm ikke er spesielt lang tele på fullformat, men det oppveies av en suveren skarphet. Lenke til kommentar
lhegdal Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Det heter seg ofte med teleobjektiv at man skal søke å ha dobbel så rask lukker som brennvidden. Så med et 200mm objektivt oppnå 1/400s eller raskere. Det er under normale situasjoner null problem. Eksempelbilde med 1/800s f/4: https://static.foto.no/linkeddata/bildekritikk/images/537000-537999/537496_1280x1024.jpg Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Canon 70-200 f/4 er et ypperlig portrettobjektiv som gir en fin diffus bakgrunn. Lenke til kommentar
webjorns Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 Husk bare på at 200mm ikke er spesielt lang tele på fullformat, men det oppveies av en suveren skarphet. Klar over det, men syns vekt og størrelse på lenger tele per nå ikke virker verdt det for meg Takk for alle gode innspill, tror nok jeg må ut og handle litt Holde utkikk for billig brukt. Noen som har tanker om hva som er en god bruktpris på dette per nå? Lite data på dette på nett Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 (endret) Noen som har tanker om hva som er en god bruktpris på dette per nå? Lite data på dette på nett Team biathlon har en grei bruktprisliste, et såpass god objektiv holder seg godt i pris, omtrent samme pris som man får et nytt på tilbud Sjekk tråden "kupp på bruktmarkedet" her på forumet, men objektivene som er godt priset forsvinner meget raskt. Ellers så er finn.no og foto.no de beste plassene for brukt fotoutstyr. PS: ordtaket "er det for billig for å være sant er det nok det" gjelder fortsatt, er noen svindlere ute og går så sjekk nøye. Endret 12. august 2013 av Nautica Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Hvis du synes IS utgaven blir for dyr; så kan du jo alltis kjøpe en monopod (etbeinsstativ). Det fungerer ofte vel så godt som IS. Lenke til kommentar
webjorns Skrevet 13. august 2013 Forfatter Del Skrevet 13. august 2013 Takk for innspill alle sammen! Jeg anser dette som løst og er herved på utkikk etter en brukt 70-200 F4L Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå