medlem-68510 Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 (endret) Jeg leter etter et tenkeyless eller kompakt mekantisk tastatur som passer i sekken, med blå eller grønne brytere, og Norsk/nordisk layout. Butikker her til landet svikter litt, men noen her vet kanskje hvor jeg skal gå? Endret 21. august 2013 av medlem-68510 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Denne finnes: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1577623 Jeg har et slikt, og det fungerer bra, et skritt opp fra coolermaster sine mekaniske. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 20. august 2013 Forfatter Del Skrevet 20. august 2013 Det er alt Norge har å tilby? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 (endret) Du har jo et utall med mekaniske tastaturer, men når det skal være kompakt blir det jo betraktelig begrenset. Du kan jo søke på "tenkeyless" og se hva du finner. Men Ducky er mest sansynlig nok det beste du finner av slik små Endret 20. august 2013 av xClaymanx Lenke til kommentar
jonny Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Cooler Master har jo CM Storm QuickFire TK Blue og Green... jeg har dessverre ikke erfaring med disse selv, men har veldig lyst på Brown... Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Det er alt Norge har å tilby? Det har tynne rammer, ingen unødvendige knapper og er tenkeyless og kompakt... Jeg vet ikke helt hva du savner i utvalg her, men skal du ha noe markant annerledes blir det ikke spesielt kompakt. Som nevnt finnes også quickfire TK, selv om disse er litt mer plastikk i følelsen er det fortsatt veldig bra tastaturer. Om du kjøper quickfire er det verdt å tenke på at usb-kabelen er enormt hard å få inn, så fungerer ikke tastaturet ved første oppstart, så prøv å dytte usb-kabelen på undersiden enda lenger inn. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 (endret) Se der ja, Jonny. Prisen er litt greiere også på CM sine. Har ikke noe god erfaring med CM fra før, men blir nok en av de der. Nå er spørsmålet "Grønne eller blå brytere?" hehe. EDIT: Det ble grønn Takk for all hjelpen! Endret 21. august 2013 av medlem-68510 Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 18. september 2013 Forfatter Del Skrevet 18. september 2013 Tastaturet kom i posten for et par uker siden. Rett ut av boksen føltes bryterne litt vel harde, men etter litt tilvenning er jeg nå veldig fornøyd. Numpad har jeg alltid deaktivert, slik at tastene fungerer som piltaster, page up/down, osv. Derfor har jeg også plukket av noen taster der for å enklere orientere meg uten å måtte se ned. Om jeg skal klage på noe er det at man ikke kan sku av lyset i piltastene når numpad er deaktivert, og at fn-låsen skrur seg på når du holder den nede selv om du trykker på andre taster samtidig. Altså om jeg bruker mer enn 3 sekunder på å justere lyden til ønsket nivå vil fn-låsen skru seg på. Da må jeg holde tasten nede i 3 nye sekunder for å få tilbake normale F1-12. Ellers er tastaturet veldig solid bygd, og sitter godt på pulten med gummiføtter både forran, bak, og på de ekstra føttene man hever bakenden med. Som en ekstra bonus står disse føttene perfekt på sidene av det innebygde tastaturet i laptopen min, uten å trykke nede noen taster. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå