Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hjelp til å borre i betong

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å bore med metallbor (uten slag...) og betongbor vekselvis kan funke, om det er armering. Særlig om du har truffet midt på jernet...

Betongbor bør ikke bli ødelagt av å treffe armering; spissen er av hardmetall, som tåler å bore i herdet stål (og armeringsstål er ikke herdet...) -dersom det er slipt riktig. Betongbor er ikke skarpt, men slipt "butt", som en meisel, derfor biter det ikke på stål -men det blir ikke ødelagt heller, med mindre det overopphetes.

Lenke til kommentar

Mye av det som selges av "slagdrill" er ubrukelig.

Har hatt et par driller hvor det tok evigheter å få borret i betongvegg, selv med gode bor.

Har i dag en De Walt drill som borer i de samme veggene om om de var av gips.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for alle svar!

Jeg borrer for å feste plugg, og den må sitte der jeg har startet - hvis ikke blir ikke TV'en som skal henges opp rett.

Jeg skal forsøke med nytt bor. Hvis det ikke fungerer skal jeg vurdere innkjøp av ny slagdrill. Eller bør jeg heller gå for borhammer?

Lenke til kommentar

Takk for alle svar!

Jeg borrer for å feste plugg, og den må sitte der jeg har startet - hvis ikke blir ikke TV'en som skal henges opp rett.

Jeg skal forsøke med nytt bor. Hvis det ikke fungerer skal jeg vurdere innkjøp av ny slagdrill. Eller bør jeg heller gå for borhammer?

Du kan jo alltids leie en hos din lokale forhandler så slipper du å betale for en helt ny maskin.

Endret av TheHawk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...