Gå til innhold

Litt hjelp til kjøp av gaming pc, rundt 15k

Anbefalte innlegg

Hei! Min nå 5 år gamle pc begynner å dra litt på årene merker jeg og jeg har da bestemt meg for å bygge en ny. Dette er ikke første gangen jeg bygger en egen pc, men det har vært en stund siden jeg har valgt deler, så grunnen til at jeg spør om hjelp er igrunn om noen kunne se over delene og bekrefte at alt passer sammen/ er kompatibelt med hverandre, og at det ikke er noe jeg har oversett. Innspill på noe jeg kan endre hvis det finnes bedre alternativer blir også satt stor pris på :) Men i bunn og grunn er det dette buildet jeg vil gå for. Prisen nå havner på rett rundt 14.500 kr, vil ikke gå over 15k

f69f8cd03a05e19bcb08d1fee8250610.png

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mtp at dette er en gamingmaskin så vil du få mer igjen for følgende endringer:

Kabinett: Fractal R4

Minne: Corsair LP 8gb

CPU: i5-4670K

Skjermkort: GTX 780

Ville byttet SSD til Samsung 840 Pro.

Strømforsyningen du har satt opp er fin, men også veldig overkill. Klarer deg fint med en god 650W.

Ville også byttet CPUkjøler til feks Noctua NH-D14.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Jeg er ikke så erfarent, men sins at denne ser greit ut:

https://prisguiden.no/liste/142842

Minnene du har valgt er på 16 gb og koster 1200 kr og er bare på 1600 MHZ, men du kan få de samme minnene på prisjakt, bare med 2400 Mhz, (samme pris)

Hovedkortet inneholder Wifi, hvis du ikke trenger det kan du velge Asus z87 pro kanskje, eller den du har.

Corsair Obsidian 800d kan fås 500 kr billigere enn på din liste:

https://www.deal.no/deal/default.asp?page=vare&ProdusentID=CC800DW&ref=Prisguide.no&utm_source=Prisguide.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=CC800DW

Lenke til kommentar

Takk for alle svar! Skal sjekke ut ssd'en dere anbefalte og kabinett og ram. Men glemte å nevne at grunnen til at jeg har valgt i7 her istedenfor i5 er grunnet at jeg driver med litt videoredigering og tung bilderedigering til tider, og har derfor veldig lyst på hyperthreading. Nå har jeg ikke erfaring med hyperthreading fra før så kan ikke si stort om det, men dere kunne kansje fortelle meg om dette er noe å gå for, eller om jeg ikke egentlig vil få bruk for det? Vil også oppgradere til 780 hvis jeg føler budsjettet strekker til etter endringene.

Takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...