Gå til innhold

Kjøpt min første leilighet!

JokerN_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gratulerer!

Vil du si noe om hva leiligheten endte på og hvor i landet den ligger? Bare nysgjerrig i og med du klarte å få den til 40000 under takst.

Jeg kjøpte selv min første leilighet for noen måneder siden, som endte på 210,000 over takst. Da hadde jeg holdt på med leilighetsjakt i flere måneder og vært med på mange budrunder, men jeg kastet meg alltid når budene gikk langt over takst i håp om å få tak i noe som ikke gikk altfor høyt, helst ikke mer enn 50-100k over takst. Dette var i Oslo/Akershus-området (jobber i sentrum) og etter å ha tapt budrune etter budrunde der alle leilighetene gikk minst 200k over takst så ga jeg faen og bestemte meg for å by hardt selv, spesielt når det dukket opp en leilighet med riktig størrelse, høy standard og god beliggenhet. Jeg har i grunn ikke angret på det, for allerede nå bare 4 måneder etter kjøpet ser jeg leiligheter i samme bygg med samme størrelse og lavere standard bli lagt ut med en starttakst som er 150k høyere enn min ble lagt ut med i april. Sykt.

Lenke til kommentar

Takk for det :)

Jada, ikke noe problem det. Bor i Kongsberg/Buskerud, 1 time fra Oslo.

Jeg kjøpte den minste leiligheten som lå ute for salg for øyeblikket, så den kostet meg ikke mer enn 845 000,- totalt (inkl fellesgjeld). Selve leiligheten fikk jeg for 650 000,- og fellesgjelden er på 195 000,-. Leiligheten hadde takst og prisantydning på 690 000,-.

Megleren mente jeg var veldig heldig som kjøpte forrige uke, da rushet fortsatt ikke hadde startet etter ferien. Var med på en annen budrunde først, der var det bare meg og en annen budgiver, taksten var 1 050 000,- og der måtte jeg gi meg på 1 080 000,- desverre.

Forskjellen på disse to leilghetene er rett og slett ett soverom. Og nei, jeg snakker ikke om 1 og 2 soverom, jeg snakker om 0 og 1. Haha! Den jeg kjøpte har altså ikke soverom, så det har nok også noe å si for interessen på den. Selvom disse leilighetene faktisk er nokså populære her i området.

Endret av Sending!
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...