Gå til innhold

Spør en Venstremann om Venstres politikk

Anbefalte innlegg

Hvor står en venstremann rundt tanken ved at, landet for det meste alltid har tilhørt de hvite. Er dette noe som er helt utelukket, jeg mener, fullstendig utelukket ide? Ville det vært et problem for en venstremann om landet består av 80 svarte mot 20 hvite?

Er det et problem for en venstre mann om landet består av 99% svarte og 1% hvit? Som jeg spurte, er det en tilhørighets-ide i venstre politikk, hvor de anerkjenner ideen om at landet tilhører de hvite av oss som er innfødt i landet?

Kort oppsumert:

1. Er det et problem for en venstre mann om landet har 99 svarte og 1 hvit?

Har du stilt spørsmålet til noen andre partier? I så fall: Hva svarte de?

=P ... La meg stille spørsmålet tilbake: Hvordan skulle farger være et problem for Venstre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du stilt spørsmålet til noen andre partier? I så fall: Hva svarte de?

=P ... La meg stille spørsmålet tilbake: Hvordan skulle farger være et problem for Venstre?

"Spør en venstremann om venstres politikk". smile.png

Jeg kan ikke svare på 'Hvordan skulle farger være et problem for Venstre' dersom jeg spør det samme spørsmålet til en venstremann smile.png

Det er jeg som spør. Og når du spør om jeg har stilt spørsmålet til andre partier, så inngår venstre i disse "andre partier".

Jeg har spurt andre partier tidligere, men husker ikke når og hva de svarte.

Men la meg omformulere spørsmålet, så velger en venstre mann ett av to spørsmål, behøver ikke svare på begge.

1. Har venstre noen som helst form for tilhørighets ide til de hvite infødte, når det gjelder å opprettholde majoriteten av befolkningen?

2. Er det et problem for en venstre mann om Norge består av 99 svarte og 1 hvit?

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

"Spør en venstremann om venstres politikk". smile.png

Jeg kan ikke svare på 'Hvordan skulle farger være et problem for Venstre' dersom jeg spør det samme spørsmålet til en venstremann smile.png

Det er jeg som spør. Og når du spør om jeg har stilt spørsmålet til andre partier, så inngår venstre i disse "andre partier".

Jeg har spurt andre partier tidligere, men husker ikke når og hva de svarte.

Venstre er ikke redd mennesker som har svart farge på huden.

Greit svar?

Lenke til kommentar

Venstre er ikke redd mennesker som har svart farge på huden.

Greit svar?

Det som menes med at "ikke redd for svart hud", betyr dette at det er fullstendig åpent for mulighet å ha 99 svarte og 1 hvit dersom forutsetningene ligger for det en eller annen gang, i en mer eller mindre sannsynlighet i fremtiden?

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Det skjer ikke.

Det er ikke om problemet er sannsynlig, usannsynlig, mulig eller umulig som er spørsmålet eller problemstillingen. Spørsmålet er om Venstre mener det er greit at landet kan ha 99% svarte og 1% hvit? Det er viktig å forstå hvordan venstre forholder seg til synet på oppdeling av farge. Fins det et mål for fordelingen eller er det mulig for alle sprik i forholdet?

Hvordan skal jeg tolke "Er ikke redd for svart hud" når det kommer til politikk. I filosofien ville jeg skjønt hva "Er ikke redd for svart hud" var for noe, men i praktiske eksempler, så er det greit å gå forbi filosofi og definere hva er yttergrensen og hva er innergrensen, eller fins der en grense i det hele tatt?

Venstre er det eldste partiet i Norge og de har hatt nok tid til å danne sin mening om dette, så det burde være ganske enkelt å svare på.

Men dersom der ikke er noe svar så er det greit. Jeg ønsker egentlig bare å vite om Venstre har tilhørighetsprinsipper i programmet sitt.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Kan ikke skjønne hvorfor Venstre, eller noen andre partier, skulle hatt en grunn til å ta stilling til et slikt spørsmål. Dermed er det også umulig å svare på hvordan Venstre stiller seg til det. At et parti skulle ha en mening om hvordan befolkningen skal være fordelt med hensyn på hudfarge er i utgangspunktet latterlig.

Dersom dette er svaret på spørsmålet da må det bety at de er fullstendig åpent til at der er 99 svarte og 1 hvit. Problemet er å få en venstremann til å si seg enig i det.

Det er ikke fordelingen som er problemet, spørsmålet er om venstre har en mening rundt fordeling. Dersom de mener at fordeling ikke eksisterer, så er vel ikke det latterlig.

Spørsmålet er ikke "hvordan befolkningen skal være fordelt", men om de tar stilling til at prinsippet eksisterer.

Er det greit at der er 99% svarte og 1% hvit?

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

1. Har venstre noen som helst form for tilhørighets ide til de hvite infødte, når det gjelder å opprettholde majoriteten av befolkningen?

Håper ikke det, men kan ikke svare for partiet. Derimot synes det fornuftig om partiet føler tilhørighet til sin ideologi og den humanistiske kultur den springer ut av, og ønsker å bevare denne. Hudfargen på de som bevarer den er av mindre betydning.

2. Er det et problem for en venstre mann om Norge består av 99 svarte og 1 hvit?

Ikke for denne venstremannen...

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Eg personlig har allerede stemt i år og det vart desverre ikkje på venstre sjølv om ein viss dagbladet valgtest viste at det var likt mellom FRP og Venstre...? Kan ikkje forstå det sjølv i vertfall. Er det blitt bestemt om Venstre vil bli med i ein regjering med høgre og FRP eller er det framleis usikkert?

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Her er også et svar på den linken du viser til:

http://liberal.no/2013/07/hvilken-krig-lo/

Hvilken krig, LO?

Synes ikke det var lurt av deg å lenke til den, da den lot til å være skrevet for venstre-folk. Han latterliggjorde påstanden om at venstre-politikk truer rettferdighet, solidaritet og velferd, når mange (til en hvis grad jeg og) mener nettopp det. Når han attpåtil disser LO så garanterer han iallefall at ingen i min omgangskrets kommer til å stemme på dem.

Er du aktiv Venstre-politiker selv, forresten?

Lenke til kommentar

Om jeg har forstått det rett, har landsmøtet vedtatt å la den enkelte kommune åpne for vin og sterkøl i butikkene, om de ønsker. Men sprit skal fortsatt bare selges på polet, og avgiftene skal beholdes eller økes.

Kilde

Geir

Det var da som faen. Gir egentlig F i spriten. Denne kunne de godt hatt i vanlige butikker for min del. Men vinen vil jeg helst ha på polet. Blir det frislipp på vinen vil prisene gå opp og utvalget ned. Og i og med at polet er så og si den nærmeste butikken min synes jeg det er negativt. Den siste var kanskje litt egoistisk der. Men jeg håper aldri polet sin posisjon blir truet igrun.

Er egentlig svært skeptisk til hva jeg skal velge nå. Venstre har lenge vært å foretrekke, men er ett par punkt jeg ikke er enig i. Synes det er dumt at de skal profilere seg som grønn. Greit med miljø og sånn, men synes det er mye viktigere at de står for liberale verdier, som topper seg med mostanden mot DLD.

Lenke til kommentar

Jeg er ingen spritdrikker selv, men jeg hadde satt utrolig pris på at alkohol var en tilgjengelig ting, og billig nok til å kunne handles uten å flette ut flere hundrelapper. Så får de som ønsker å bli alkoholikere bli alkoholikere, det får bli deres eget problem. Jeg liker tanken på at det er tilgjengelig, billig, slik at jeg har frihet når jeg ønsker det.

Jeg er smertelig klar over at mindre tilgjengelighet bidrar til å forebygge, men oppriktig talt så får de som ønsker å ødelegge kroppen sin gjøre det, så får de av oss som ikke ønsker å ødelegge kroppen ha friheten til å velge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Er det blitt bestemt om Venstre vil bli med i ein regjering med høgre og FRP eller er det framleis usikkert?

I følge dagens nyheter er det svært usikkert, nærmest tvilsomt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...