Gjest Slettet+9871234 Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Er Dagbladet Venstres hovedorgan? Oh, jeg som trodde det var SVs.... Du kan jo godt komme med kilder på det du påstår her også da... Selv om det er lite relevant. Eksakt hva er du frustrert over. Hva slags politikk? Eller er det kun og utelukkende det at Venstre åpner for å samarbeide med FrP dersom det blir nødvendig for å få igjennom sin politikk? Kilde: Papirutgaven av dagbladet 13 August 2013 side 9. Det var kun hun og Hareide som fikk terningkast 2, mens Jens og Siv toppet rankingen med terningkast 5. Erna 4, Liv Signe og Audun 3. Jeg viser til en Venstre tilhenger som er så frustrert over Venstres samarbeide med FrP at vedkommende foretrekker sofan i stedet, der han muligens vil sitte å lese korrektur på sin bok blåmandag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Og hvem har sørget for det mon tro? Er vel ikke en viss person med en ugle som avatar vel?? Skal jeg får skylden for at du tar denne tråden ut i det blå. Din egen blåmandag opplevelse får du manne deg opp til å bære på egne skuldre unge mann. Hadde det gått an å stemme på Unge Venstre så hadde jeg gjort det ;-) Eller partiet slik det var for 100 år siden? Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 Det utsagnet skal du slite mye med om det noen gang skulle bli aktuelt å undersøke sannheten i det? Har Venstre regjert sammen med FrP?Javel. TSG sier jo det selv. Hun har erfaringer fra stortinget. Forslag som Venstre har fremmet, har AP stemt i mot, tror de faktisk har stemt i mot absolutt alle forslagene. FrP derimot har støttet Venstre i svært mange av disse sakene. Det er jo rart hun sier det, dersom det ikke er sant. OG det er hva partiene gjør i praksis som har noe å si. Ta et uttdrag fra V sine nettsider, som kan være litt opplysende: "Høyres leder Erna Solberg har uttalt at hun vil la være å bore i Lofoten, Vesterålen og Senja for å få Venstre med i en borgerlig regjering etter valget. Det kan godt være MdG mener det vil være et «kortsiktig gjennomslag», men en åpning i neste stortingsperiode vil kunne få fatale følger for det miljøet MdG ønsker å bevare mens de står på sidelinja i norsk politikk for å «vise at det fins et alternativ til dagens politikk». Det lyktes også Venstre i samarbeid med Høyre å dra klimaforliket vesentlig i klimaets favør i forhold til de rødgrønnes forslag. Til og med Fremskrittspartiet viste seg konstruktive i en rekke saker som tjener den langsiktige satsningen på utviklinga av klimavennlige løsninger." Og her kommer en gammel nyhet om Arbeiderpartiets taktikk for å skremme potensielle venstrevelgere fra å velge Venstre, og til å stemme på seg. Kanskje veldig avslørende i forhold til hva du driver med her også kgun? At Venstre allerede i 2012 la merke til hva det er du og AP holder på med i dag? Har du gått på APs skremselspropaganda kurs? Sitat fra Venstres side om Arbeiderpartiets hersketeknikker i valgkampen: 06.01.2012 Venstresidens strategi før stortingsvalget i 2013 synes klar: Liberale Venstre skal klistres så tett opp mot Fremskrittspartiet og det ytterste høyre som mulig, skriver Trine Skei Grande i Dagbladet i dag.Les mer her: http://www.venstre.no/artikkel/41238 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Han sa at Dagbladet historisk var Venstres hovedorgan. og det er korrekt. De startet som det den gangen det var vanlig at aviser hadde partitilhørighet. Men nå er det uavhengig og ganske SV vennlig vil også jeg si ja ;-) Som de fleste andre store aviser. De eneste som kan sies å være mer høyre vennlig er DN og Finansavisen. Men blir fort slik nå vel 80%(?) av alle journalister stemmer SV eller AP. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 Kilde: Papirutgaven av dagbladet 13 August 2013 side 9.Var det ikke du som kritiserte en artikkel nettopp på grunn av at den ikke var offentliggjort? Hva sa du igjen... La meg prøve å huske... Jo du sa følgende: "Jeg forstår godt at Vg har gjemt artiklen godt inne i papirutgaven og at den kun er tilgjengelig på Vg pluss." Du sa noe mer også men jeg husker det ikke. Kan jeg bruke det samme når det gjelder dette? =P Hva slags karakterer dreier det seg om? Hva er det den SV vennlige avisen har tatt utgangspunkt i? Hvordan har de bestemt resultatet av terningene? Det var kun hun og Hareide som fikk terningkast 2, mens Jens og Siv toppet rankingen med terningkast 5. Erna 4, Liv Signe og Audun 3.Hva betyr dette. Og hva slags relevans har det til denne tråden? Jeg viser til en Venstre tilhenger som er så frustrert over Venstres samarbeide med FrP at vedkommende foretrekker sofan i stedet, der han muligens vil sitte å lese korrektur på sin bok blåmandag.Deg selv da eller? Noen liker jo ikke Venstre på grunn av at det ikke er sosialistisk nok. Venstre fører ikke arbeiderpartiets formynder og overvåkningspolitikk, og da blir de redde for å miste kontrollen. Disse kontrollfreakene, passer nok best AP. Men liberale folk som ønsker stor frihet, og en sosial form for liberalisme. De ønsker Venstre slik det er. Eller kanskje også ofte mer liberalt enn hva det er i dag. Jeg tror Venstre har mer på å føre sin egen politikk enn APs, og det betyr å ligge ørlitt på høyresiden. (Sentrum høyre), og ikke på den andre siden. (Den gærne siden) Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 Som de fleste andre store aviser. De eneste som kan sies å være mer høyre vennlig er DN og Finansavisen. Men blir fort slik nå vel 80%(?) av alle journalister stemmer SV eller AP. Jeg for min del ønsker ikke at Avisene skal være nøytrale, siden jeg mener det er umulig å få til... Jeg ønsker å ha et mangfold i media med både Ap, Høyre, Venstre, Sv, Sp, [insert](...) aviser med klare politiske profiler. Så vil jeg ha politisk reklame både i radio og på TV. Dette er utelukkende en begrensning i ytringsfriheten som vi ville klart oss fint uten. (...) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Javel. TSG sier jo det selv. Hun har erfaringer fra stortinget. Forslag som Venstre har fremmet, har AP stemt i mot, tror de faktisk har stemt i mot absolutt alle forslagene. Og her kommer en gammel nyhet om Arbeiderpartiets taktikk for å skremme potensielle venstrevelgere fra å velge Venstre, og til å stemme på seg. Kanskje veldig avslørende i forhold til hva du driver med her også kgun? At Venstre allerede i 2012 la merke til hva det er du og AP holder på med i dag? Har du gått på APs skremselspropaganda kurs? Sitat fra Venstres side om Arbeiderpartiets hersketeknikker i valgkampen: 06.01.2012 Venstresidens strategi før stortingsvalget i 2013 synes klar: Liberale Venstre skal klistres så tett opp mot Fremskrittspartiet og det ytterste høyre som mulig, skriver Trine Skei Grande i Dagbladet i dag. Har du noen kilde på at Arbeiderpartiet har stemt mot alle Venstres forslag og hvilke forslag er dette. Nå må du og partiet slutte med påstandene om løgn og hersketeknikker. Det er Venstre selv som klistrer seg så fast til det blåblå alternativet som fluer til et fluepapir. Jeg har ikke gått på noe skremselspropaganda kurs og dersom du leser det jeg skriver, for eksempel om DLD, Boring i Lofoten, EU og Handlingsregelen er jeg uenig med Arbeiderpartiet. Det er kun du som er hjernevasket og sier at du er 100 % enig i det Venstre står for. Jeg sier at jeg er 67 % enig i det Arbeiderpartiet står for og det er tilstrekkelig for meg til å stemme arbeiderpartiet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 (endret) Var det ikke du som kritiserte en artikkel nettopp på grunn av at den ikke var offentliggjort? Hva sa du igjen... La meg prøve å huske... Jo du sa følgende: "Jeg forstår godt at Vg har gjemt artiklen godt inne i papirutgaven og at den kun er tilgjengelig på Vg pluss." Du sa noe mer også men jeg husker det ikke. Kan jeg bruke det samme når det gjelder dette? =P Deg selv da eller? Noen liker jo ikke Venstre på grunn av at det ikke er sosialistisk nok. Venstre fører ikke arbeiderpartiets formynder og overvåkningspolitikk, og da blir de redde for å miste kontrollen. Disse kontrollfreakene, passer nok best AP. Men liberale folk som ønsker stor frihet, og en sosial form for liberalisme. De ønsker Venstre slik det er. Eller kanskje også ofte mer liberalt enn hva det er i dag. Jeg tror Venstre har mer på å føre sin egen politikk enn APs, og det betyr å ligge ørlitt på høyresiden. (Sentrum høyre), og ikke på den andre siden. (Den gærne siden) Den artikkelen vet du godt var av en pastor du sa at ikke var helt god. Dermed var det svært viktig å kun manipulere Vg's egne lesere. Du spurte etter kilde og jeg gav deg papiravisen som kilde, siden jeg kjøpte den den dagen. Om den finnes på nettet, får du finne ut selv. Du husker veldig godt når du vil (jfr. ovenfor). Du vet godt at jeg har sagt n ganger på dette forumet at Venstre var mitt alternative parti helt til partiet begynte å lefle med FrP. Jeg ser for øvrig ingen grunn til å skifte parti. Og dine og andres manglende argumentasjon gjør meg bare mer overbevist om at arbeiderpartiet er riktig valg for meg. Vil du at jeg skal liste opp tråder og poster med manglende argumentasjon? Endret 15. august 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 (endret) Har du noen kilde på at Arbeiderpartiet har stemt mot alle Venstres forslag og hvilke forslag er dette.Kildeutdrag. Jeg måtte søke på spørsmål. Og i motsetning til deg som bruker å lenke til dine egne innlegg på spørsmål om kilder, så lenker jeg til Nettavisen. Som ikke er den eneste som har formidlet TSGs og Venstres erfaringer med dagens regjering (AP, SV, SP): (...) Venstre oppsummerte stortingsperioden 2009 - 2013 med å legge frem en oversikt over hvilke gjennomslag partiet har hos de andre borgerlige partiene. Frp, Høyre og KrF har gitt støtte til hele eller deler av om lag 40 prosent av Venstres representantforslag i Stortinget de siste fire årene. Les mer om Venstres optimisme her - Fremmet 286 saker, fikk gjennomslag for to - Vi har lagt bak oss en fireårsperiode som har vært forholdsvis arbeidsom, men vi har definitivt klart å henge med, sa Skei Grande på pressekonferansen, og viste til de mange sakene de har fremmet i Stortinget, til tross for at de kun har hatt to stortingsrepresentanter. - I de siste ni dagene på Stortinget, så fremmet Venstre 286 forslag. Vi fikk flertall for to, og ett av de to angret Arbeiderpartiet seg for etterpå at de stemte for, sa hun, og konstaterte: - Vi føler ikke akkurat at vi får noe stort gjennomslag med dagens regjering.Kilde: http://www.nettavisen.no/politikk/article3640978.ece Så har du NRK som omtaler det samme: http://www.nrk.no/valg2013/slik-begrunner-venstre-sitt-valg-1.11099465 Nå må du og partiet slutte med påstandene om løgn og hersketeknikker. Det er Venstre selv som klistrer seg så fast til det blåblå alternativet som fluer til et fluepapir.Du bare underbygger mine påstander. Det AP kommer med er stort sett bare løgn og hersketeknikker for å skremme folk til å stemme på seg. Snakker de for mye om sin egen politikk, så er jeg redd de ville tapt valget. De lever jo på dette bildet de har skapt om at de er det "trygge" valget. At de er "de ansvarlige", osv... Og på myten om at det er de som har gjort Norge til et velferdssamfunn, osv. Jeg har ikke gått på noe skremselspropaganda kurs og dersom du leser det jeg skriver, for eksempel om DLD, Boring i Lofoten, EU og Handlingsregelen er jeg uenig med Arbeiderpartiet.Dette er bagateller for deg, da du likevel stemmer på dem, og dermed støtter alt dette de står for. Er man i mot DLD, så må man stemme Venstre, ikke AP, osv... EU er jo også Venstre i mot så lenge det ikke er blitt foretatt en folkeavstemning med klart flertall først. Venstre er også i mot boring i LoVeSe... Så om dette i det hele tatt har noe å si for deg, så ville du selvsagt valgt Venstre fremfor AP, selv om Venstre åpner for samarbeid med FrP dersom det blir nødvendig. En stemme på Venstre vil uansett ikke styrke FrP, men Venstres posisjon i en borgerlig regjering, uansett hva slags regjering dette blir... Stemmer man på AP, og AP taper valget, så står derimot Venstre litt svakere uten din stemme, og vil ha mindre innflytelse i en firepartiregjering. I en blåblå regjering er jo ikke Venstre med. Men i en blågrøn regjering, så vil jo ikke Venstre ha behov for å samarbeide med Frp... En stemme til Venstre er en stemme på Venstre, som sagt, med større sannsynlighet for at det blir en blågrønn og ikke en mørkeblå regjering. Velgerne bestemmer. Det er kun du som er hjernevasket og sier at du er 100 % enig i det Venstre står for.På tester så varierer det kraftig. I følge Aftenposten sin test så er jeg 45% enig med Venstre for eksempel. Men det er fordi det er mulighet til å svare "ikke viktig" på en rekke saker, og samtidig "vet ikke"... Så det er en rekke saker som jeg ikke bryr meg noe om, altså er likegyldig til, mens andre ting jeg brenner for. Jeg er uansett mest enig med Venstre. Selvsagt ting jeg er uenig med der også. Blant annet ønsker jeg å legalisere samt regulere narkotika i sitt hele... Jeg ønsker å legalisere kjøp av sex... Og en del annet. Jeg er mye mer liberal enn partiet er generelt sett rent sosialt. Og ørlitt mer økonomisk liberal enn Venstre... Men jeg syntes likevel at Venstre er mer enn godt nok... De er moderate og det er greit nok. Eller Godt nok for meg. De har i alle fall den rette innstillingen til alle de områdene jeg er opptatt av. Jeg sier at jeg er 67 % enig i det Arbeiderpartiet står for og det er tilstrekkelig for meg til å stemme arbeiderpartiet.Og jeg er bare sånn mellom 10-20% enig eller noe sånt noe, med AP. Alt ettersom... Og AP ligger nesten eller helt nederst på lista mi over preferanser. Endret 15. august 2013 av turbonello Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 Tok litt tid, men jeg fikk rettet opp i BB-koden. =P Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 Du vet godt at jeg har sagt n ganger på dette forumet at Venstre var mitt alternative parti helt til partiet begynte å lefle med FrP.Har jeg noen grunn til å tro det da? De fleste bruker jo dette som en måte å gjøre seg lik venstrevelgere for så å forsøke å dra dem ut derifra. Dette er en kjent taktikk. Det kalles trojansk hest. Du forsøker å ta oss innenfra, når du feiler i å angripe oss utenfra. Later som om du var en ekte liberaler. Det har du aldri vært, for en ekte liberaler ville ikke funnet på å gå til et overformyndersk parti som lefler med Det kommunistiske Rødt og og det sterkt overformynderske SV. En ekte liberaler ville aldri godtatt all den ovenfra og ned politikken som AP fører sammen med SV, samt den elendige miljø og justis-politikken deres. En ekte liberaler her inne, som har vært dette svært mye lenger enn hva jeg har vært (40 år?) er Tom Waits for Alice... Jeg finner svært få likheter mellom den brukeren og deg, den røde sosialdemokraten her inne, med tydelig antiliberal profil; både økonomisk og sosialt. Jeg ser for øvrig ingen grunn til å skifte parti. Og dine og andres manglende argumentasjon gjør meg bare mer overbevist om at arbeiderpartiet er riktig valg for meg.Du gjør meg bare sikrere på mitt standpunkt. Noen ganger klarer du å dytte meg mye lenger ut på høyresiden enn hva jeg faktisk er. Noen ganger blir jeg så frustrert over deg at jeg får sterke impulser til å stemme FrP bare på pur f... Men så kommer jeg på alle de autoritære sidene til FrP som minner litt for mye om AP igjen, og så går jeg tilbake til normalen (Venstre) igjen. Vil du at jeg skal liste opp tråder og poster med manglende argumentasjon?Ja, list gjerne opp din egen manglende argumentasjon. Det er mer av det. Men jeg tipper at du kommer til kort da du ikke ser dine egne feil så lett. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Dette er bagateller for deg, da du likevel stemmer på dem, og dermed støtter alt dette de står for. Er man i mot DLD, så må man stemme Venstre, ikke AP, osv... EU er jo også Venstre i mot så lenge det ikke er blitt foretatt en folkeavstemning med klart flertall først. Det forundrer meg ikke at Arbeiderpartiet er uenig i mange av Venstres forslag anno 2013, ettersom Venstre etter mitt personlige syn nærmer seg mer DLF. Partiet er for eksempel som påvist det eneste partiet som er enig med FrP i å avskaffe AFP ordningen. Du nevner ikke hvilke saker Arbeiderpartiet ikke har støttet Venstre i. Noen ganger er det som ikke sies og skrives viktigere enn det som sies og skrives. Og du som husker så godt bør huske at du har sagt at du er 100 % enig med Venstre. Var det spøk? Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 Det forundrer meg ikke at Arbeiderpartiet er uenig i mange av Venstres forslag anno 2013, ettersom Venstre etter mitt personlige syn nærmer seg mer DLF.Hahahaha, ja, den var god... Morroklumpen... Partiet er for eksempel som påvist det eneste partiet som er enig med FrP i å avskaffe AFP ordningen.Åja. De har sikkert meget god grunn til å være det, kjenner jeg dem rett. Du nevner ikke hvilke saker Arbeiderpartiet ikke har støttet Venstre i. Noen ganger er det som ikke sies og skrives viktigere enn det som sies og skrives.Har ikke støttet Venstre i noen av de forslagene, som du ser ut ifra kildene. Og Venstre er et miljøparti. Da sier det seg selv. TSG har selv sagt at det er enklere å få til sin miljøpolitikk i et samarbeid med FrP enn det de kan få igjennom med en rødgrønn regjering med kraftsosialister. Og du som husker så godt bør huske at du har sagt at du er 100 % enig med Venstre. Var det spøk?Ja, jeg trodde jeg var hundre prosent enig, men så er det sånne ørsmå ting da, men disse ørsmå tingene er ubetydlig for meg. Får ingen innvirkning på meg personlig. Dermed vil det jo fremdeles være riktig på en måte. I de sakene som interesserer meg er jeg 100% enig. Det gjelder deres motstand mot DLD og den nye åndsverksloven, det gjelder måten de vil bruke skattesystemet på. Deres program for fattigdomsbekjempelse. LAR. Politikk når det gjelder NAV. Ja, det meste. Disse filletingene som ikke vil ha noen invirking på meg, og som er uviktige er kun prinsipper jeg har, som jeg mener Venstre er alt for strenge. Det gjelder for eksempel at de ikke legaliserer hasj. Det syntes jeg de som et profilert liberalt parti skal legalisere, da folk selv må ta ansvar for sin egen helse, og fordi jeg mener staten ikke skal sette politiet til å straffe mennesker som tar dårlige valg for seg selv og sin egen helse... Jeg bruker ikke narkotika, og er totalt avhold fra absolutt alt som er. Til og med kaffe da det er koffein i det som jeg reagerer med ubehag på. Så for meg spiller det ingen rolle personlig, og vil ikke få det. Uansett så har de den beste politikken her på dette området som alle andre i motsetning til alle andre partier. Det som er bra hos andre partier, det har som regel også Venstre, bare at Venstre har det resterende i orden. Jeg stemmer heller ikke på et parti basert på hva slags andre partier partiet mitt må samarbeide med for å få igjennom mest mulig av sin politikk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Har jeg noen grunn til å tro det da? De fleste bruker jo dette som en måte å gjøre seg lik venstrevelgere for så å forsøke å dra dem ut derifra. Dette er en kjent taktikk. Det kalles trojansk hest. Du forsøker å ta oss innenfra, når du feiler i å angripe oss utenfra. Later som om du var en ekte liberaler. Det har du aldri vært, for en ekte liberaler ville ikke funnet på å gå til et overformyndersk parti som lefler med Det kommunistiske Rødt og og det sterkt overformynderske SV. En ekte liberaler ville aldri godtatt all den ovenfra og ned politikken som AP fører sammen med SV, samt den elendige miljø og justis-politikken deres. Ja, list gjerne opp din egen manglende argumentasjon. Det er mer av det. Men jeg tipper at du kommer til kort da du ikke ser dine egne feil så lett. Som 20 åring skrev jeg i Haugesunds avis mot norsk medlemskap i EF. Som 20 åring, lenge før naturvern ble en sak skrev jeg for Vern av Langfoss i samme avis, mot stortingsrepresentanter for arbeiderpartiet. De svart meg høflig. Som 20 åring skrev jeg i samme avis mot FrP tilhengeres lettvinte argumentasjon mot Skånland utvalgets innstilling om inflasjon. Jeg var enig i utvalgets analyser av prisstigning og inflasjon men ikke i utvalgets konklusjon om å opprette et innttektspolitisk råd av korporatiske grunner som du kan lese mer om her: http://www.nsf-iaa.org/readpost.php?post=1326220976.txt Det burde interessere en ung mann som vil bli politisk svært mye. Jeg har to ganger gått i demostrasjonstog mot (EF) EU, begge ganger hvor noen av grunnene er anti korporatistiske / byråkratiske. I 1972 oppover Karl Johan under en fane. Ja til nærdemokrati. Nei til brysselbyråkrati. På det andre får du lete opp det jeg har skrevet her inne å tro det eller ikke. Her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1530258 er en rask tråd om manglende argumentasjon og den er ikke min. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Hahahaha, ja, den var god... Morroklumpen... Har ikke støttet Venstre i noen av de forslagene, som du ser ut ifra kildene. Og Venstre er et miljøparti. Da sier det seg selv. TSG har selv sagt at det er enklere å få til sin miljøpolitikk i et samarbeid med FrP enn det de kan få igjennom med en rødgrønn regjering med kraftsosialister. Hahahaha, ja, den var god... Morroklumpen... Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 (endret) Hahahaha, ja, den var god... Morroklumpen...Hallo? Bank bank!! Er det noen hjemme? Hva tror du er grunnen til at hele Venstre som organisasjon, og ikke bare lederen i partiet, åpner døra litt på gløtt for FrP hvis det ikke finnes noe de kan få støtte for? Hvorfor sier partiet at de får igjennom mer Venstrepolitikk i et samarbeid med dem, enn med den sittende regjeringen? Det er her argumentasjonene dine faller sammen som et korthus. Men jeg tviler på at du er skarp nok til å se det. Endret 15. august 2013 av turbonello Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 (endret) Det burde interessere en ung mann som vil bli politisk svært mye.Men ikke så mye. Sorry. Vi har nok ganske forskjellige interesser. Du for øket overformynderi og tvang. Jeg for frihet og for frivillighet. Jeg vil styrke organisasjonsfriheten, du vil svekke den, osv. Jeg har to ganger gått i demostrasjonstog mot (EF) EUJeg har bare gått en gang i demonstrasjonstog mot EU.. Det holdt i mengdevis. Senere har jeg blitt mer åpen for EU og et samarbeid der. Nå er jeg for EU, med alle dens negative og positive sider. , begge ganger hvor noen av grunnene er anti korporatistiske / byråkratiske. I 1972 oppover Karl Johan under en fane. Ja til nærdemokrati. Nei til brysselbyråkrati.Jeg sier ja takk begge deler. Jeg vil ha et sterkt lokaldemokrati, i motsetning til AP som vil ha et mer sentralisert demokrati. Men jeg vil også at Norge skal ha innflytelse i EU. I dag så må vi godta det meste fra EU, men vi har ingen mulighet til å være med i beslutningsprosessene. Endret 15. august 2013 av turbonello Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Hallo? Bank bank!! Er det noen hjemme? Hva tror du er grunnen til at hele Venstre som organisasjon, og ikke bare lederen i partiet, åpner døra litt på gløtt for FrP hvis det ikke finnes noe de kan få støtte for? Fordi de er så desperate etter taburetter at de gjerne selger sin sjel til fanden. Savner Sponheim som stod som en bauta mot FrP. Det stod respekt av den mannen som endog gav skriftlig garanti før valget i 2009 om at det ikke ville være aktuelt for Venstre å danne regjering sammen med FrP. Det kostet nok noe på kort sikt. Venstre og KrF har ikke maktet å finne sin plass i sentrum. Nå er de begge på vei under sperrelinjen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Men ikke så mye. Sorry. Vi har nok ganske forskjellige interesser. Du for øket overformynderi og tvang. Jeg for frihet og for frivillighet. Jeg vil styrke organisasjonsfriheten, du vil svekke den, osv. Å jasså? Koporatisme interesser deg ikke? Jeg har vært mot korporatisme, ikke minst den du finner i FrP som jeg bpersonlig ser som et markedsliberalistisk parti med korporative innslag. Opprettelse av et inntektspolitisk råd så jeg personlig som et korporativt element. Det er anti byråkratisk unge liberaler. Det kanskje mest korporative partiet vi har hatt her i landet er Quilsings Nasjonal Samling, men ingen partier er i dag i nærheten av det partiet. Ingen vet hva som kommer om krisen ute i Europa får fortsette. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 Partiet er for eksempel som påvist det eneste partiet som er enig med FrP i å avskaffe AFP ordningen. Her er Venstres grunner til å gjøre som de gjør: http://www.venstre.no/artikkel/50591 Pensjon 02.07.2013 Venstre mener det er viktig å sikre økonomisk trygghet for eldre, og at pensjonssystemet må være tilpasset fremtidens behov. Pensjonssystemet må gjennomgående være slik at det lønner seg å stå lenger i arbeid, og det må være samsvar mellom mulighet til opptjening av økt pensjon og aldersgrense som oppsigelsesgrunn. Avtalefestet pensjon (AFP) har gått fra å være en målrettet ordning som skulle treffe sliterne i arbeidslivet til å bli en generell tilleggspensjon for fagorganiserte og arbeidstakere over 62 år som har tariffavtale. AFP gir rettigheter for drøyt halvparten av arbeidstakerne, men delfinansieres av alle arbeidstakere over statsbudsjettet med flere milliarder kroner hvert år. Dette er urettferdig og feil bruk av det offentliges penger. Dagens AFP undergraver også ideen bak pensjonsreformen om å få flere til å stå lenger i arbeid. Venstre vil: La den enkelte ta med seg sine pensjonsrettigheter, uansett om man arbeider i det offentlige, i privat bedrift eller i egen virksomhet. Fjerne de fleste pensjonsprivilegier for særskilte sektorer og tariffområder, samtidig som skattefradrag for individuelle forsikrings- og pensjonsspareordninger økes og gjøres mest mulig like for alle. Avvikle særaldersgrenser i pensjonssystemet som ikke har faglige begrunnelser, og øke aldersgrensen for arbeidsgivers automatiske oppsigelsesadgang fra 70 til 75 år. Avvikle de statlige bidragene til avtalefestet pensjon (AFP) og gi incentiver for at folk skal jobbe lenger, og ikke kortere. Reformere offentlige pensjonsordninger i tråd med pensjonsreformen og endringene i private pensjonsordninger. Her er en gammel artikkel fra 2008: Fjern AFP! 14.02.2008 Skedsmo Venstre vil fjerne ordningen med avtalefestet pensjon (AFP). AFP er den største trusselen mot et dynamisk pensjonssystem. Den stimulerer ikke til økt arbeid og vil ikke være bærekraftig i en tid hvor vi stadig lever lengre og lengre. http://www.venstre.no/akershus/skedsmo/artikkel/11316 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå