Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 For å bruke din metode: http://www.diskusjon...99100&tab=posts Fint at du bruker semantiske lenker. Jeg vil definere kguns forsøk på å kuppe alle tråder på denne delen av forumet for å drive skremselspropaganda mot de borgerlige partiene som oppgulp. Så det at jeg skriver mitt syn i mange tråder er et forsøk på å kuppe alle tråder? Du hadde nok helst sett at dere andre fikke herje fritt her inne uimotsagt. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 (endret) Det har jeg aldri gitt uttrykk for, men de fleste som jevnlig er innom denne delen av forumet har vel gjennomskuet at du bakgrunnen for mange av dine innlegg er skremselspropaganda. Det er mulig det bare er meg? Men jeg har inntrykk av at jeg ikke er alene i den oppfatningen. Denne tråden er jo ett godt eksempel. Slik jeg forstår det er dette en tråd som turbonello opprettet for at folk skal kunne spørre han om Venstres politikk. En type Q&A tråd, men første innlegg er ett av dine "oppgulp" hvor du prøver å svekke troverdigheten til turbonello. Edit: Jeg vil nesten trekke det så langt å se at du med vilje saboterer tråden. Endret 12. august 2013 av PatSharpX 2 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 Jeg vil definere kguns forsøk på å kuppe alle tråder på denne delen av forumet for å drive skremselspropaganda mot de borgerlige partiene som oppgulp. Det begynner å bli ganske tåpelig syns jeg. Helt enig i definisjonen din!!! Og ja, jeg tror egentlig de fleste er enige i det bortsett fra vedkommende selv. =) Lenke til kommentar
Achylles Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Håper jeg har klart å påvirke deg litt med de argumentene jeg har lagt frem her i alle fall =P Trenger ikke påvirke meg, Venstre er soleklart det partiet jeg er mest enig med, men som du ser så er ikke Venstre og jeg enige om alt! 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 Venstre vil etter all sannsynlighet falle under sperregrensen med sin nye liberalisme Eksakt HVA er nytt med Venstres liberalisme om jeg tørr spørre? Selvsagt så kan ikke motstandere av frihet stemme Venstre, der har de alt for mye frihet å hente, og de må gå til AP for å kunne la seg bestemme over... Så om du er i mot frihet, og for tvang, så er ikke Venstre partiet for deg, men AP... og dermed er nok Trine Skei Grandes tid som leder for Venstre ute. Uansett hvor dårlig Venstre gjør det, så vil Trine fortsatt være leder... Du er bare tåpelig når du påstår det motsatte slik du gjør... Partiet vil slikke sine sår og trekke seg tilbake i mer eller mindre konstruktiv opposisjon slik jeg ser det.Slik du ser det... Du har aldri noe fornuftig å si du. Du bare lager deg noen billedlige metaforer som bare du forstår, og later som om du har vunnet debatten. Gang på gang på gang... Vel, du om det... Lenke til kommentar
sliresopp Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 hva er deres standpunkt i forhold til BPA.. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 Trenger ikke påvirke meg, Venstre er soleklart det partiet jeg er mest enig med, men som du ser så er ikke Venstre og jeg enige om alt! Hehe. =) Godt er det!Nei, det blir kanskje litt vanskelig å være enig i alt et parti står for. Det er tross alt ganske mange områder (...) Jeg mener blant annet at Venstre burde ha en mer liberal narkotikapolitikk. Men jeg mener de har den beste sett i forhold til de andre partiene f.eks. Jeg tok en sånn politisk test på nettavisen, og i følge den så er jeg over 90% enig med Venstre... Her er resultatet jeg fikk: ...Men er du for eller i mot forslaget om å sette et tak på politiske pengegaver til partiene? Lenke til kommentar
Achylles Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 [/size] Sponheim var for øvrig en bauta mot FrP det står respekt av.. Personlig tror jeg at en langt mer effektiv måte å drepe Frp på er ved å gi dem noen ministerposter i en 4-års periode, men da i en mindretallsregjering, eller i en flertallsregjering der de er nødt til å kompromisse med andre enn bare Høyre. Velgerne deres består hovedsakelig av bitre mennesker som aldri vil bli fornøyd med noe, heller ikke med Frp i regjering tror jeg. Det eneste som gjør meg litt engstelig er at det kan se ut som om ledelsen i Frp har skjønt det også, og at de derfor heller vil sitte i opposisjon enn å sluke kameler. 1 Lenke til kommentar
Achylles Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 hva er deres standpunkt i forhold til BPA.. Venstre vil lovfeste retten til Brukerstyrt Personlig Assistent, og sikre finansiering av disse også etter fylte 67 år. ...Men er du for eller i mot forslaget om å sette et tak på politiske pengegaver til partiene? Jeg er imot - mest fordi jeg føler forslaget mest av alt er forankret i misunnelse. Lenke til kommentar
Achylles Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Jeg tok en sånn politisk test på nettavisen, og i følge den så er jeg over 90% enig med Venstre... Har tatt den jeg også men husker ikke eksakt resultatet. Var mest enig med V men ikke så mye som 90%, jeg hadde også MDG som nummer 2. I Aftenposten var jeg også mest enig med V, men der kom Høyre som nummer 2 og MDG langt ned på lista. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 Så du har gått deg vill i den politiske skogen med andre ord? Tidligere, ja. Men jeg har gått de ulike stiene mange ganger, og har skaffet meg en politisk GPS som forenkler det hele. Den gang jeg stemte AP (sist stortingsvalg for fire år siden), så hadde jeg ikke satt meg inn i politikk som sagt, jeg bare gikk ut i fra at skremmebildet de gav av de borgerlige partiene stemte. Og den tiden så skrev jeg også svært lite her på denne delen av forumet. Da var jeg på filosofi-delen av diskusjon.no. Senere har jeg som sagt lest igjennom alle partiene, samt diskutert og latt meg lede av de bedre argumenter av brukere her inne. Det var Venstrefolka her inne, som i størst grad appellerte til min fornuft og måte å tenke på... Jeg har fått en mye bredere forståelse av hva som skiller partiene, og hvorfor de mener slik og slik. Etter å ha studert en god del, så ble jeg mer og mer sikker på at Venstre var det rette for meg. I starten var jeg usikker. Veldig usikker. Men etterhvert som jeg satt meg mer og mer inn i politikken, jo mer sikker ble jeg. I dag har jeg heeelt vidt forskjellig forestilling av Venstre enn jeg hadde den gangen. Venstre var mer eller mindre et usynlig parti som ble borte bak de store bråkmakerne. De som alltid får mest taletid i media. Venstre har slik jeg ser det, og det er min oppfattning tatt det beste fra begge sider, men er et borgerlig parti. De har det beste fra Høyre, og det beste fra den andre kanten av det som er rimelig og ikke overflødig. Venstre er mer enn langt nok til venstre i politikken... Å bekjempe fattigdom er viktig, men ikke å bekjempe rikdom, slik partier til venstre for Venstre ser ut til å mene... Jeg tolker det som roing. Da er det 1-1 så langt. På hvilken måte er det roing? Stadige gjentagelser ved å klippe og lime fra nettet eller Venstres partiprogram. De 10 punktene du ramser opp ovenfor er i så henseende et godt eksempel. Nei. Det kalles kilder. Det er kilder som støtter oppom det jeg har å si, og som avslører løgnene dine. Du kan gjerne kalle det oppgulp, men jeg ser på det som et forsvar mot alle usaklighetene og løgnene dine. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 (endret) Uansett hvor dårlig Venstre gjør det, så vil Trine fortsatt være leder... Du er bare tåpelig når du påstår det motsatte slik du gjør... Slik du ser det... Du har aldri noe fornuftig å si du. Du bare lager deg noen billedlige metaforer som bare du forstår, og later som om du har vunnet debatten. Gang på gang på gang... Vel, du om det... Minnes du hvordan det gikk med Sponheim? Jeg regner det for sannsynlig at det samme vil skje med Trine Skei Grande. Det er ikke det samme som at det vil skje. Det er min personlige mening. Endret 12. august 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Nei. Det kalles kilder. Det er kilder som støtter oppom det jeg har å si, og som avslører løgnene dine. Du kan gjerne kalle det oppgulp, men jeg ser på det som et forsvar mot alle usaklighetene og løgnene dine. Hvor lenge tror du andre rødgrønne politikere hadde giddet å diskutere med deg slik du durer frem med dine gjentatte påstander om løgn i nesten alle de postene du skriver her inne som tilsvar til mine. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 Jeg er imot - mest fordi jeg føler forslaget mest av alt er forankret i misunnelse. Okei. Vel, der har jeg visst en annen forståelse eller oppfatning enn deg da. Jeg tror ikke det er på grunn av misunnelse, men på grunn av at de mener at penger ikke skal styre politikken eller valgresultatet. = ) Det er jo et godt liberalt prinsipp slik jeg ser det i alle fall. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=149007 Er Høyres ordfører Stang også misunnelig? Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 hva er deres standpunkt i forhold til BPA.. http://www.holderdeord.no/issues/175-lovfeste-rett-til-brukerstyrt-personlig-assistanse Lenke til kommentar
Achylles Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 De har det beste fra Høyre... . De har det beste fra Frp også... liberalismen Bare at Venstre har skjønt at folk faktisk fortjener frihet uavhengig av hvilket land de kommer fra eller hvilken religion eller seksuelle legning de tilhører, i motsetning til Frp. 1 Lenke til kommentar
Achylles Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Minnes du hvordan det gikk med Sponheim? Jeg regner det for sannsynlig at det samme vil skje med Trine Skei Grande. Det er ikke det samme som at det vil skje. Det er min personlige mening. For det første hadde Sponheim hatt langt mer tid på seg til å bevise noe enn det Trine har hatt, og hvis man ser på hvordan Venstre dalte i oppslutning på slutten av Sponheims tid så forklarer det mye. I tillegg tok Sponheim mye av skylden på seg, strategisk sett, for at det gikk som det gikk. Han mente han hadde skremt Venstrefolk til å stemme taktisk på Ap. Og... dette blir veldig hypotetisk men likevel... tror jeg faktisk han kunne fortsatt som Venstreleder etter valget 2009 dersom han selv hadde ønsket det. Under Trine så har vel Venstre stått sånn omtrent på stedet hvil i oppslutning, men fasiten på det får vi vel i valget? 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 De har det beste fra Frp også... liberalismen Bare at Venstre har skjønt at folk faktisk fortjener frihet uavhengig av hvilket land de kommer fra eller hvilken religion eller seksuelle legning de tilhører, i motsetning til Frp. Yupp! Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 (endret) For det første hadde Sponheim hatt langt mer tid på seg til å bevise noe enn det Trine har hatt, og hvis man ser på hvordan Venstre dalte i oppslutning på slutten av Sponheims tid så forklarer det mye. I tillegg tok Sponheim mye av skylden på seg, strategisk sett, for at det gikk som det gikk. Han mente han hadde skremt Venstrefolk til å stemme taktisk på Ap. Og... dette blir veldig hypotetisk men likevel... tror jeg faktisk han kunne fortsatt som Venstreleder etter valget 2009 dersom han selv hadde ønsket det. Under Trine så har vel Venstre stått sånn omtrent på stedet hvil i oppslutning, men fasiten på det får vi vel i valget? Slik jeg har fått en oppfatning av så er Trine Skei Grande en bedre talsperson for partiet enn Lars. Jeg har ingen verdens ting mot ham, bare så det er klart. Men jeg mener at Trine fremmer Venstres saker på en mye bedre måte. Slik jeg ser det så er hun mye bedre til å overbevise og få folk med seg. Retorikken hennes er svært god. =) Veldig flink til å få frem det Venstre står for altså. Men min favoritt er like gammel som meg selv... Det er Sveinung Rotevatn! ... Men begge disse er svært jordnære og gode politikere! =) Endret 12. august 2013 av turbonello Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 Hvor lenge tror du andre rødgrønne politikere hadde giddet å diskutere med deg slik du durer frem med dine gjentatte påstander om løgn i nesten alle de postene du skriver her inne som tilsvar til mine. Så når du lyver, og jeg tilbakeviser det med kilder, og sier det akkurat som det er: At du lyver. Så vrir du deg unna med dette her? Når folk lyver om meg, så sier jeg i fra. Om de ikke gidder å diskutere med meg fordi jeg tar dem i løgn gang på gang, og de blir irritert over dette, så bryr det meg midt oppi der sola aldri skinner... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå