Crazy Joe Davola Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Starter en enkel og kjapp tråd hvor vi kan diskutere spillet. Jeg har spilt en del timer nå og liker det veldig godt. Merker et par forbedringer fra Graces F, som at du nå kan styre kamera selv og at det ikke er så "tregt" i starten. Kampsystemet er heller ikke så vanskelig, selv om du nå kan linke deg sammen med en annen. Slenger med litt gameplay også. http://www.youtube.com/watch?v=eX6H9gVHHiY Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 (endret) Digger spillet selv. Er blitt level 20 med 4 characters. Tipper jeg er snart ferdig med kapittel 1 Liker spillet mer og mer skal jeg innrømme. Skal spille det utover ukene fremover Endret 11. august 2013 av iL Sephiroth Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 Hvem valgte du å styre i starten? Jeg valgte Milla. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Jeg er så treg at jeg ikke har kommet i gang med Graces ennå, men jeg tror rett og slett jeg utsetter det og går i gang med Xillia så snart det kommer i postkassa. Det er alltid kulere å spille et spill som er ferskt og aktuelt. Så langt er det Vesperia som er favoritten min i denne serien, hovedsakelig fordi jeg synes karakterene var mer mentalt oppegående (og da spesielt hovedpersonen) og lettere å relatere til enn i f.eks. Abyss, Symphonia eller Destiny, og jeg er spent på hvordan Xillia er der. Noen meninger om det? Jeg ble etterhvert vant til Lloyds "enkle" væremåte og for Luke sin del var idiotoppførselen kun så karakteren kunne vokse på sikt (og da var han ikke så verst), men det hadde vært deilig med en ny Yuri som jeg kan relatere til med en gang. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 (endret) Hvem valgte du å styre i starten? Jeg valgte Milla. Valgte Milla Maxwell selv. Synes forøvrig stemmeskuespillet til dem diverse personene er veldig bra. Holder faktisk veldig høy standard. Lett forståelige, lever seg ganske bra inn i disse rollene her i spilllet. Føler også det er noe muffins på gang, uten å måtte spoile noe som helst. Endret 12. august 2013 av iL Sephiroth Lenke til kommentar
Murgel Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Dette er mitt første tales of... spill. Virker bra så langt. Lurer litt på hvor langt det. Og sliter litt med å få nok penger for å få meg de siste nye tingene jeg kan kjøpe meg Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Jeg har spilt det snart i 13 timer og har ikke kommet igjennom kapittel 1 enda Det må vel bety at spillet har en betydelig bra lengde. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Eller at du grinder noe jævlig. Lenke til kommentar
Lord John Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Har spillt i ca 13-14 timer selv og digger det så langt. Valgte og spille som Jude og må si jeg liker karakteren hans ganske godt og Alvin er jo ganske morsom innimellom Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 14. august 2013 Forfatter Del Skrevet 14. august 2013 Dette er mitt første tales of... spill. Virker bra så langt. Lurer litt på hvor langt det. Og sliter litt med å få nok penger for å få meg de siste nye tingene jeg kan kjøpe meg Du kan finne en del penger i kister rundt omkring og hvis du gjør sidequests. Hadde ca. 50k sist jeg sjekket. Lengden er jeg usikker på. Har spilt i 17 timer og er i Level 31 med det fleste. Vil tippe du kan presse 40-50 timer ut av det. Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Har nettopp kjøpt spillet og har erfaring fra Symphonia og Vesperia. Er spent på Xillia, men jeg har lyst til å spille det i lag med kjæresten min, så jeg blir å "spare" på det til hun kommer hjem. Kommer med førsteinntrykk senere i kveld, tenker jeg! Lenke til kommentar
Murgel Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Gjort ferdig kapitell 1. Spiller som Jude. Lurer på om det er forskjellig story på de to karakterene. Lurer også på. Når man gjør slik link ability greier så kommer det av og til opp Critical chanse. Hva skal jeg gjøre da? Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 14. august 2013 Forfatter Del Skrevet 14. august 2013 Trykke R2. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Har nettopp kjøpt spillet og har erfaring fra Symphonia og Vesperia. Er spent på Xillia, men jeg har lyst til å spille det i lag med kjæresten min, så jeg blir å "spare" på det til hun kommer hjem. Kommer med førsteinntrykk senere i kveld, tenker jeg! Hehehe, vi har ganske lik tankegang. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Rundet Phantasy Star IV i går og begynner med Xillia ved første anledning. PS4 er forøvrig å anbefale hvis man vil prøve det beste spillet fra Sega sitt svar på Final Fantasy. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Jeg er noen timer inne i spillet og er så langt meget fornøyd. Det er for tidlig å si hvor god historien er, men kampsystemet er akkurat tradisjonelt og annerledes nok med tilførselen av linked artes, og spesielt dette med at du selv oppgraderer butikkene er en nyvinning jeg ikke tror jeg har sett før og det er forfriskende med en ny vri på noe som har fungert på eksakt samme måte i alle JRPGer jeg har spilt. I den forbindelse plukket jeg også opp et triks på et annet forum for de som sliter med spillet; fokuser på å oppgradere accessory shop fremfor de andre, for når du får den til level 50 vil du kunne kjøpe sephiras, som ganger mengden gald du får etter kamp med 1,5 og effekten øker etter hvor mange karakterer du har sephiras på. Dvs. at hvis du får 100 gald etter en kamp og du har tre karakterer på laget blir det 100 * 4,5 = 450 gald. Pengene du håver inn kan du bruke på å oppgradere de andre butikkene og du vil på denne måten få det beste utstyret som kan kjøpes lenge før det er tenkt at du skal ha det. Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 (endret) "Pengene du håver inn kan du bruke på å oppgradere de andre butikkene" Når 10 gald er 1 poeng så er ikkje denne metoden så alt for bra seinare i spelet. For å oppgradere feks armor store rundt 60 må man ha 6-7k poeng som då tilsvarer eit par titalls tusen gald. Du kan og då eventuelt kjøpe eit våpen til 10k+ men du får betraktelig mykje mindre poeng med tanke på gald du må samle opp for å kjøpe det. Beste måten eg fann tidleg i spelet var å bare springe rundt og plukke opp loot som ligg strødd utover felta sidan dei respawner kvar gang du går inn og ut av ei sone. Endret 17. august 2013 av Jikla Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 18. august 2013 Forfatter Del Skrevet 18. august 2013 Jeg fokuserte mest på å oppgradere weapon shop. Kan anbefale å oppgradere food vendor også, da kan du kjøpe mat som du kan bruke før kamp. F.eks. er det en matrett som gir 60% mer XP og som varer X antall kamper, alt etter størrelsen på retten. Går kjapt opp i Level da, spesielt hvis du også finner noen litt tøffe fiender. Snakker om mat, jeg har aldri hørt noen mase så mye om hvor sulten de er som i Xillia. Var jo konstant masing om at de ville spise. Rundet nettopp spillet og må si meg veldig fornøyd. I forhold til Graces synes jeg Xillia er bedre på absolutt alt. Dessuten er folkene lettere å like. Må vel spille gjennom det en gang til for å se tingene fra Jude sin vinkel også etter hvert. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Jeg har oversett hele mataspektet i de tidligere spillene, men her er det åpenbart at maten kan gi deg enorme fordeler, spesielt når det blir snakk om å øke mengden xp man får. Etter min mening er det også sånn det må gjøres, for grunnen til at mange JRPGer har en rekke minispill og funksjoner som man aldri bryr seg med er at det ikke er nok å hente der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå