Gå til innhold

Angrerett hos bruktdatautstyr.no

eisa01

Anbefalte innlegg

Har en kamerat som ble oppringt av en selger hos bruktdatautstyr.no for å legge ut en annonse han hadde lagt ut på Finn.no.

Angreretten gikk i følge fakturaen ut på samme dato som forfallsdatoen (9 august), men ordredato er satt til 30. juli (ble ring opp 29. juli). Er ikke dette helt feil? Angreretten er jo 14 dager fra man får levert varen, og han har derfor fortsatt mulighet til å bruke denne?

Forøvrig, hadde de egentlig lov til å kontakte han når han hadde krysset av for ikke å bli kontaktet av telefonselgere hos Finn.no? I så tilfelle, er det noen instans man kan klage dem inn for?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, fant at TV 2 hadde en sak om dette i 2011, Intermedia/rubrikk.no/bruktdatautstyr.no respekterer bare reservasjonsregisteret til Brønnøysund.

Det er vel ingen formelle krav til å benytte angreretten, bortsett å si at man bruker den? Han fyller ut det tilsendte standardskjemaet fra departementet som har et felt for underskrift, men det er vel ikke akkurat nødvendig?

Lenke til kommentar

Når jeg har brukt angreretten har jeg ikke skrevet mer en "Hei, vil med dette benytte angreretten på kjøp av xx den xx ordre xx,.... osv".

Trengs ikke fylle ut skjema, bare det går klart frem at du ønsker angre

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at en annonse ikke er en ting/vare, men en tjeneste. Fristen er derfor etter angrettloven § 18 fjorten dager fra man har mottatt opplysningene man har krav på etter kapittel 3 i samme loven. I praksis er stort sett det samme dag som man har fått ordrebekreftelse (informasjonsskriv om angrerett vedlegges vanligvis denne), og er i alle fall uavhengig av tidspunktet for levering av tjenesten.

Lenke til kommentar

Det er korrekt.

Når det gjelder tjenester er det fra bestilling som gjelder.

Vet ikke om jeg missforsto førsteinlegg, men er det ikke snakk om brukt dataustyr kjøpt av en bedrift?

Det er ikke snakk om brukt datautstyr, det er snakk om annonse for brukt datautstyr. TS (eller vennen hans) la ut sitt på finn.no, og ble oppringt av en annen annonsetjeneste for å legge ut annonsen også på deres nettside.

For øvrig så er det ikke fra bestilling, men fra man har mottatt de opplysningene man har krav på. Det er ikke nødvendigvis samme tidspunkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...