rogkas Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 ...Photoshop Elements skal i følge noen ha bedre foto-organisering enn Lightroom. -k Det må noen ha sagt i fylla... 4 Lenke til kommentar
se# Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Det må noen ha sagt i fylla... Det spørs kanskje mer hvem du er enn om du er full eller ikke. Dette er jo produkter for forskjellige typer brukere og mange vil sikkert foretrekke grensesnittet til Elements. At LR totalt sett er et kraftigere verktøy er sikkert riktig, men at det er generelt bedre er jeg ikke like sikker på. Jeg kunne godt tenkt meg ansiktsgjenkjenning i LR. Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Det jeg savner med Lightroom(4) er denne "preview" knappen man har i photoshop. Etter å ha dratt i spaken(e) er det veldig greit å se før/etter. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Det jeg savner med Lightroom(4) er denne "preview" knappen man har i photoshop. Etter å ha dratt i spaken(e) er det veldig greit å se før/etter. Er du sikker på det, i LR3 har man muligheten, trykk på view og der finner du before/after. 1 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Before/after har man helt fin tilgang til i Lr. Det som er ut til å være en av de viktigste forskjellene mellom Lr og Ps er at Lr gir deg non-destructive editering mens du i Ps endrer direkte i fila. Jeg foretrekker non-destructive konseptet i Lr. 1 Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 larsen_1: Trykk \ for enkel veksling mellom før og etter. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 larsen_1: Trykk \ for enkel veksling mellom før og etter. Eller på symbolet Y|Y i Develop modulen. Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Ok, skal teste det Takker Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Eller på symbolet Y|Y i Develop modulen. Takker. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Before/after har man helt fin tilgang til i Lr. Det som er ut til å være en av de viktigste forskjellene mellom Lr og Ps er at Lr gir deg non-destructive editering mens du i Ps endrer direkte i fila. Jeg foretrekker non-destructive konseptet i Lr. Du endrer vel ikke i fila med PS? Den lager en XML-fil hvor alle endringene blir lagret, og som den bruker neste gang du henter opp samme RAW-fila. Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 I PS lager du ikke en XML-fil. Det lages i Camera Raw og tilsvarende i Lightroom. I photoshop derimot, kan man fint redigere non-destructive ved å bruke layers og paste images av originalen. Man trenger jo ikke å dogde/burn og sånt på originallayeret. Legg deg nederst og duplicate det om man trenger å gjøre fysiske endringer på bildet. I photoshop lagrer man jo redigeringsfilen i PSD eller Tif, og kan med det hente opp bilde og redigere akkurat som om det var samme dag som du åpnet det for første gang. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Det som er ut til å være en av de viktigste forskjellene mellom Lr og Ps er at Lr gir deg non-destructive editering mens du i Ps endrer direkte i fila. Når begynte PS Elements med "destructive editing" av originalfilen? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Når begynte PS Elements med "destructive editing" av originalfilen? Når du saver og skriver over oriignalfilen. Fra versjon 1, vil jeg tippe 2 Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Når du saver og skriver over oriignalfilen... Hvorfor vil noen gjøre det...? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Hvorfor vil noen gjøre det...? Fordi de ikke vet bedre? 1 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Fordi de ikke vet bedre? Nettopp... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå