Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Trådløsproblemer

Anbefalte innlegg

Hei!

I forrige uke kjøpte jeg en ny Lenovo G580, en maskin jeg til nå er temmelig godt fornøyd med, sett bort fra én ting: Den mister kontakt med det trådløse nettverket med jevne og ujevne mellomrom. Det holder å kople fra og til det trådløse nettverket, så er jeg online igjen, men det er temmelig irriterende når det skjer x-antall ganger daglig. Blant annet er det lite gunstig å streame film eller fotball så lenge den "holder på" slik.

Meldingen som kommer om jeg kjører et feilsøk: "Standard gateway er ikke tilgjengelig". Feilsøket løser imidlertid alltid problemet, men det er jo enklere å bare fra- og tilkople eget nettverk.

Jeg har to andre laptoper også, og har ikke tilsvarende problem med noen av dem. Kan det være et hardwareproblem jeg bør ta med maskinen til forhandleren for å reklamere på? Den har nemlig vært slik fra dag én (tirsdag i forrige uke).

Jeg har sett andre med noenlunde tilsvarende problem gjennom søk på nettet, men ingen nevner noe om helt nye maskiner...råd mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være en feil med det trådløse nettverkskortet ditt ja, men har du først sjekket om problemet er det samme med kabel? Eller er det kun på trådløst?

Hvis du går inn i enhetsbehandling, har du noen gule spørsmålstegn her eller er alle drivere installert som de skal?

Klart du kan benytte deg av reklamering. Men du vil altså ikke ha krav på en ny PC før de har prøvd å reparere den 3 ganger og feilet samtlige ganger. Denne prosessen er også veldig tidkrevende.

Lenke til kommentar

Hei, og tusen takk for svar.

Jeg har forsøkt med kabel, og har i løpet av et par timer ikke opplevd problemer med tilkopling der, så det kan virke som om det trådløse er problemet, ja.

Når det gjelder enhetsbehandling, ser det ut som om alle drivere er installert slik de skal; det er i alle fall ingen gule spørsmålstegn å se.

Som du sier: Reklamasjon er, som du sier, neppe noen optimal idé, all den tid det vil drøye før jeg får maskinen tilbake eller får en ny PC. Finnes det driveroppdateringer jeg bør vurdere?

Lenke til kommentar

Drivere skal være oppdatert til de nyeste, men det er jo verdt et forsøk for all del. Gå inn på denne siden, skriv deretter inn modellen på maskinen og velg riktig alternativ. Velg deretter "Networking Wireless" og last ned korrekt driver til riktig nettverkskort for riktig operativsystem.

Om du er usikker på hvilken type nettverkskort du har så står dette sikkert i enhetsbehandling.

Lenke til kommentar

Som du sier, så bør jo siste nytt være installert i en flunkende ny maskin, men jeg forsøkte uansett å kjøre en driveroppdatering, og, bank i bordet, siden i går har jeg enda ikke hatt utfall fra det trådløse nettverket. Ikke at jeg har benyttet PC-en all verden de siste timene, så helt sikker på at den er "kurert" er jeg stadig ikke.

Takk så mye skal du uansett ha for nyttige innspill :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...