Potetsekken Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Jeg skal ha en motstand med minst 2% toleranse, jeg har lett på elfa men der finner jeg ikke. Noen som veit hvor jeg kan få tak i motstander med 2% toleranse? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 hva skal du bruke den til? Lenke til kommentar
Potetsekken Skrevet 27. september 2003 Forfatter Del Skrevet 27. september 2003 hva skal du bruke den til? Den skal brukes til en fjernkontroll som skal styret lyset på rommet mitt . Grunnen til at jeg skal ha så lav toleranse er for at frekvensen ikke skal avike så mye fra 38kHz som er det mottakeren reagerer på. Lenke til kommentar
Zolo Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Så bruk et potensiometer og still inn den motstanden du trenger. Lenke til kommentar
texaco Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 med toleransen menes det hvor mange prosent ohm resistoren KAN avvike.. den vil ikke variere i bruk.. men den har kanskje en liten avvik i verdien... og denne avviken er konstant.. så det du kan gjøre er å måle ohmen når du får resistoren.. eller du kan kjøpe et potmeter og stille inn dette.. 2% er sære som fører til dyre... holder lenge med en normal 5%. Lenke til kommentar
Potetsekken Skrevet 27. september 2003 Forfatter Del Skrevet 27. september 2003 det visste jeg ikke. bare kjipt at multimeteret mitt er så unøyaktig. får heller bare prøve meg fram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå