Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skadete pins i CPU sokkelen.

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg et hovedkort fra Netonnet som ikke fungerte fra dag 1. De påstår at jeg selv har påført skader på pinsene i CPU sokkelen, så derfor ingen garanti.

Når jeg monterte CPUen så gjorde jeg ikke ting annerledes enn med hovedkortet jeg har i dag, å den fungerer.

Hvordan dette kan være min feil skjønner jeg ikke.

post-88331-0-08894500-1376241821_thumb.jpg

Beklager litt dårlig bilde. Hadde bare mobilkamera tilgjengelig.

Hva gjør jeg nå? Er dette en garantisak eller må jeg bare innse at 1000kr er tapt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gjør alltid en visuell inspeksjon/gransking av sokkel når beskyttelses plast beskyttelses dingsen tas forsiktig av og føre noen cpu legges i og klemmes ned .

Det skal godt gjøres å klare å overbevise en butikk at et hovedkort du har mottatt i ubrutt forsegling/eske skal ha skadede pinner i cpu sokkelen.

Vanskelig å se noe skader på det bildet (utydlig).

Lenke til kommentar

Hvis du først har fått et nei så er det nok ikke stor mye mer du får gjort, dessverre. Jeg hadde faktisk en sak med Komplett for rundt 2-3 år siden hvor jeg hadde kjøpt en AMD prosessor, noen av pinnene ytterst var bøyd og fikk kjapt svar om at dette ikke ble dekt av garantien da de mente det var noe jeg hadde gjort selv. Etter mye om og men ble vi til slutt enige og jeg fikk ny prosessor til halv pris, men da må du ha gode argumenter til hvorfor du faktisk har rett eller så gidder de nok ikke bry seg.. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Litt vanskelig å se, men virker som pinner er bøyd på to steder. Du kan prøve å bøye dem tilbake forsiktig. Jeg har selv opplevd bøyde pinner, har greidd å bøye dem tilbake og PC'en funket fint etterpå.

VIl du heller prøve å få nytt HK, kan du jo prøve på det, men som det blir nevnt av de andre her, mistenker nok at det kan bli vanskelig å få nytt HK på garanti.

Lenke til kommentar

Det er ikke mye som skal til for å bøye pinner i CPU sokkelen, trodde også jeg hadde satt inn CPU (Intel) rett, men den gang ei. Mest sannsyneligvis hadde jeg nok satt inn litt i vinkel selv om jeg ikke merket det.

Men som sagt, greidde å bøye dem tilbake og PC funket i lang tid etterpå.

Lenke til kommentar

Dokumentere årsak til feil

Hvis du oppdager en feil de seks første månedene etter kjøpet, er den i utgangspunktet selgers ansvar. Da antas det at varen hadde mangelen da du kjøpte den. Hvis selger kan sannsynliggjøre at feilen skyldes noe du har gjort, må du betale reparasjonen selv.

Selger har alltid en plikt til å undersøke varen hvis du reklamerer innenfor reklamasjonstiden. Etter et halvt år kan du ikke lenger anta at feilen skyldes svakhet ved varen. Da må det nærmere undersøkelser til. Husk at selgeren bare kan ta betalt for reparasjon eller undersøkelse dersom det er avtalt på forhånd, og feilen er ditt ansvar.

Sakset fra http://www.forbruker...aret-for-feilen

Spørsmålet her blir jo grad av sannsynlighet for det ene og det andre.

Endret av Salt kjeks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...