Korporal Kranium Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Hellu godtfolk! vurderer ny internett da den jeg har nå er gjennom parabol og lyder 16/1, får som oftest 12/0,3-0.5 på speedtest. Vi blir 4stk i leiligheten som kommer til å bruke nettet ganske mye spesielt til spilling og streaming, vil det fungere med så lite opp? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Mener du det du skriver? Har du 12Mbit via parabol? Det vil jo ikke fungere til spilling siden forsinkelsen er enorm. Uansett ville jeg oppgradere linjen dersom det var mulig. Når noen skal bruke av en felles linje, så gjelder det å ha så store marginer som mulig. Det vil nemlig bestemme hvilken ekstra forsinkelse som blir innført når noen bruker av totalbåndbredden. I tillegg vil det selvsagt hjelpe å ha en brukbar router med QoS. Selv har jeg en med Tomato Shibby firmware som demper bittorrent (til den verdien jeg har bestemt) og annet som kan gruse linjen. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 Mener du det du skriver? Har du 12Mbit via parabol? Det vil jo ikke fungere til spilling siden forsinkelsen er enorm. Uansett ville jeg oppgradere linjen dersom det var mulig. Når noen skal bruke av en felles linje, så gjelder det å ha så store marginer som mulig. Det vil nemlig bestemme hvilken ekstra forsinkelse som blir innført når noen bruker av totalbåndbredden. I tillegg vil det selvsagt hjelpe å ha en brukbar router med QoS. Selv har jeg en med Tomato Shibby firmware som demper bittorrent (til den verdien jeg har bestemt) og annet som kan gruse linjen. Jepp, har flyttet til ny leilighet og utleiers nett kommer gjennom lufta Samme gjelder for tv. Det er en gammel Zyxel modem/ruter, skal prøve å få ordnet canal digital i veggen da vi har HD dekoder og Asus RT-66U ruter vi kan bruke, men inntil den tid må vi nøye oss med det vi har, er jammen ikke sikker på om det er så mye å oppgradere uansett, spesielt opphastigheten som ofte slumrer på 0,3 osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå