Potissimus Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Jeg har ikke noen hensikt i å "angripe" TS på noen måte. Hvis det ser slik ut må jeg egentlig bare beklage for min oppførsel. Poenget mitt er at du kan klare bedre en oppgitt snitt hvis du jobber mot det, og møter opp til timene, ellers er det ren latskap. Hvis TS har eventuelt problemer/sykdom, så er det såklart ikke han/hun sin skyld. Nei, nå viser det sånn at TS faktisk har hatt problemer og sykdommer, så det er vel på sin plass å uttrykke en unnskyldning til TS. Lenke til kommentar
yeidof Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 (endret) Det er egentlig politihøyskolen som er drømmen. Har gått idrettsfag, så det er vel kanskje et lite pluss, fikk 5 i ledelse, men jeg vet ikke om de ser noe spesielt på det. Ja, norsken er ikke noe problem. Men vet du om det er noe krav til matte-karakteren? Jeg tror jeg nesten får bare ringe litt rundt til forskjellige høyskoler og høre. Nå er det først folkehøyskole for å finne ut hva jeg virkelig vil. Jeg ble bare litt stressa istad når jeg regnet ut snittet mitt. Som ja, ikke er til å skryte av! Tusen takk for svar! Og det er ikke vits å diskutere mer hva ZPAS sa. Det går fint. Jeg skjønner at man kan tenke at det er latskap når man ikke vet bakgrunn. Men for all del, en veldig unødvendig kommentar! Det er ikke slik at jeg gir opp drømmene mine selv om! Er en jente med mange mål, selv om det kanskje ikke syntes best på kortet :-) Du må riktignok også bestå en fysisk prøve, men det klarer du nok ettersom det virker som om du er en aktiv jente! Mattekarakteren tror jeg ikke de bryr seg om. Det vil heller ikke være så lurt å ta opp fag dersom du bestemmer deg for Politihøgskolen. I linken nedenfor ser du at snittet fort blir veldig høyt dersom du tar opp fag. Spørs riktignok hvor du skal ta utdanningen. Samordna opptak Endret 11. august 2013 av yeidof Lenke til kommentar
hean Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 (endret) Godt at du ødelegger håpet til folk som har en drøm om å gjøre det bra. Nå har du allerede sagt at "alle" ikke klarer dette. Da kan du jo egentlig gå rett bort til de du tror ikke klarer å gjøre det bra, og be dem gi opp, legge opp. Er det det du vil? Du forstår faktisk ikke mye... innleggene her tyder dessverre på lite forståelse og kunnskap!! Hvordan ødelegger jeg ett håp eller en drøm? Jeg kjenner til en person med både diskalkuli og disleksy... denne personen jobber hardere enn ALLE jeg kjenner. Har klart å bestå i matte til tross for å ha alle odds mot seg... i tillegg har vedkommede stått i norsk skriftelig og fått 4 i norsk muntlig. Har ca samme snitt som TS!! Hvordan kan du si at en person som dette er lat??? For det er jo egentlig det du gjør når du sier noen er lat UTELUKKENDE på grunn av snittet! Alle vet selv hvor hardt eller hvor lite de har jobbet og hvor stort forbedringspotensiale man egentlig har men at du skal komme inn som en supermann å bare si at folk er lat gir ingen mening annet enn at du roper ut til verden å sier at du selv er en stor idiot. ALLE folk er forkjellig... fordi om jeg sier at ikke alle klarer å få gode karakterer ved å jobbe veldig hardt betyr ikke det at jeg sier at TS ikke klarer bedre. Det betyr heller ikke at jeg sier at hard jobbeing med skolearbeid ikke lønner seg. Klarer du faktisk ikke å se forskjellen? Endret 11. august 2013 av Nasciboy 3 Lenke til kommentar
TheMogul Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Ingen har sagt noe om toppkarakterer. Men det ER mulig å gjøre det bedre enn det TS har gjort, hvis du bare er fokusert. Nå viser jo også fraværet hvor mye TS var interessert i og gjøre det bra på skolen. Hadde 15 dager og 96 timer fravær 3. året på vgs. Regnet tidlig ut hvor mange timer jeg kunne være borte i de forskjellige fagene før jeg ikke lengre var kvalifisert til å få karakteren på vitnemålet. Fravær sier ingenting om en person. Brukte timene borte fra skolen på trening og deltidsjobb. Ingen registrerer fravær under høyere utdanning, hvorfor skal det være noe annerledes på vgs der mottoet er ansvar for egen læring? 1 Lenke til kommentar
t_xtra Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Ufin måte å svare en tråd der noen spør om hjelp og råd. Dette viser at TS faktisk har en interesse for å komme seg videre i livet og utdanningen. Vanlige høflighetsregler gjelder også på Internett og det et lite hensynsfullt å kommentere slik som det ble gjort. Har du gode råd, bring it on. Har du ingenting annet å si enn å fordømme, get lost. 1 Lenke til kommentar
yeidof Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Jeg regnet nettopp ut snittet mitt , og fant ut at jeg har 3.4 i snitt. Har lyst til å bli politi, sykepleier eller sosionom. Noen som vet om jeg har for lavt snitt til det? Så også at det var mye av fraværet mitt som ikke var gjort om til dokumentert fravær. 8 Dager og 106 timer, det er ganske mye , er det ikke? Huff, ble skikkelig stresset nå Det er forresten ingen fag som ikke er bestått.. Men en ganske sur 2er i matte og historie. Tenker kanskje å ta opp matte, men da blir jeg ikke tatt som første valg når jeg søker på skole. Til slutt vil jeg påpeke en liten ting. Se helt bort fra alt med karakterer. Tenk at du kommer inn på hvilken som helst av de tre linjene. Hvilken ville du da valgt? Ikke la karakterene styre deg. Snittet kan du fikse på når som helst. Ender du opp med et studievalg som ligger på andreplass på ønskelisten så vil du angre i lang tid. Det er på ingen måte uvanlig å ikke starte rett på studiet. Gjennomsnittalderen på mange linjer er langt over 20 i førsteklasse. Det er mange som tar opp fag, og du vil på ingen måte skille deg ut. Lykke til med valget! Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Du forstår faktisk ikke mye... innleggene her tyder dessverre på lite forståelse og kunnskap!! Hvordan ødelegger jeg ett håp eller en drøm? Jeg kjenner til en person med både diskalkuli og disleksy... denne personen jobber hardere enn ALLE jeg kjenner. Har klart å bestå i matte til tross for å ha alle odds mot seg... i tillegg har vedkommede stått i norsk skriftelig og fått 4 i norsk muntlig. Har ca samme snitt som TS!! Hvordan kan du si at en person som dette er lat??? For det er jo egentlig det du gjør når du sier noen er lat UTELUKKENDE på grunn av snittet! Alle vet selv hvor hardt eller hvor lite de har jobbet og hvor stort forbedringspotensiale man egentlig har men at du skal komme inn som en supermann å bare si at folk er lat gir ingen mening annet enn at du roper ut til verden å sier at du selv er en stor idiot. ALLE folk er forkjellig... fordi om jeg sier at ikke alle klarer å få gode karakterer ved å jobbe veldig hardt betyr ikke det at jeg sier at TS ikke klarer bedre. Det betyr heller ikke at jeg sier at hard jobbeing med skolearbeid ikke lønner seg. Klarer du faktisk ikke å se forskjellen? Les mitt innlegg før jeg skrev det du har sitert. Ser det ut som om jeg oppgir noe sted at TS er lat? Posten du skrev nå var drøy. Les nøyere neste gang du poster. Jeg skriver heller ingen sted at TS ikke kan klare å nå et mål. Jeg kom med en påstand som hadde utgangspunkt i hva du "mente". Vær sikker på at du har lest godt over før du poster igjen. Lenke til kommentar
hean Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Les mitt innlegg før jeg skrev det du har sitert. Ser det ut som om jeg oppgir noe sted at TS er lat? Posten du skrev nå var drøy. Les nøyere neste gang du poster. Jeg skriver heller ingen sted at TS ikke kan klare å nå et mål. Jeg kom med en påstand som hadde utgangspunkt i hva du "mente". Vær sikker på at du har lest godt over før du poster igjen. Hva er det å være usikker på her... mente du ikke å si at TS var lat på gunn av karaktersnittet med disse innleggene!!! Makan til latskap ... Hva er latskap? Snittet. Slutt å RO!! 1 Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Hva er det å være usikker på her... mente du ikke å si at TS var lat på gunn av karaktersnittet med disse innleggene!!! Slutt å RO!! Fantastisk IQ. Klarer du å løse denne gåten: Innleggene vises i en spessiell rekkefølge fra topp til bunn for en grunn. Hva er grunnen? Jeg antar at du ikke gjør det etter hva slags "viten" du har vist her. 8000 innlegg her på forumet? Du tuller nå? Skulle trodd du var en fersking, enna ikke fått med deg hvordan systemer fungerer. Lenke til kommentar
OF5 Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Utsagnet fra ZPAS om at han antok dette var latskap kom før han visste noe om denne sykdommen. Skjønner godt at han tenker slik, for flertallet av de som har et snitt noenlunde rundt det som er oppgitt i denne tråden har det på grunn av - ja - ren latskap. Leser dere innleggene hans skikkelig, så finner dere ut at han har beklaget seg. Derfor synes jeg at det er unødvendig å fortsette denne diskusjonen nå som det er klarhet i hva som faktisk var årsaken til fraværet, og heller gå tilbake til TS sin problemstilling. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå