Gå til innhold

PayPal tester mobilbetaling med ansiktsgodkjenning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slik som ansiktsgjenkjenning virker pr i dag er det mye mindre brukervennlig enn å bruke en PIN-kode. Jeg har mer tro på at neste steg er fingeravtrykk. Det har eksistert lenge nok til at teknologien nå begynner å fungere bra nok og raskt nok til at den er brukelig.

Lenke til kommentar

så om jeg stjeler mobilen til noen, trenger jeg bare printe ut profilbildet på facebook til vedkommende for å ha tilgang til alt han eier?

Poenget med denne løsningen er at det som nevnt i artikkelen ikke er ansiktsgjenkjenning på vanlig måte, men at den som står i kassa i butikken får opp bilde av personen som eier kontoen. Så godkjenner personen i butikken betalingen. Tror ikke det holder å vise frem en utskrift av et ansikt. :-)

Lenke til kommentar

Poenget med denne løsningen er at det som nevnt i artikkelen ikke er ansiktsgjenkjenning på vanlig måte, men at den som står i kassa i butikken får opp bilde av personen som eier kontoen. Så godkjenner personen i butikken betalingen. Tror ikke det holder å vise frem en utskrift av et ansikt. :-)

Men, hva med om personen bak kassen ikke har rent mel i posen?

Du blir ranet og raneren tar med telefonen til en butiikk som en venn av han driver/eier. De tømmer kontoen din og du står der med skjegget i postkassa......

Lenke til kommentar

Men, hva med om personen bak kassen ikke har rent mel i posen?

Du blir ranet og raneren tar med telefonen til en butiikk som en venn av han driver/eier. De tømmer kontoen din og du står der med skjegget i postkassa......

Og det kan ikke skje med VISA-kortet ditt i dag?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...