Gå til innhold

Leieforhold, men tvunget til betale for oppgraderinger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er at kundebehandler hele tiden vrir det over til at du ønsker å oppgradere, og du drar inn en hel masse argumenter som du egentlig ikke kommer noe vei med ift. dette. - De kan ta hva de vil for oppgraderingen.

 

-Du har allerede argumentene du trenger:

 

1. Hvis du ønsker eller kundeservice klarer å vri det over til at du ønsker å prøve en HD-dekoder for å se om dette løser problemet - > du må betale.

 

2. Hvis det ER feil på dekodere din så ønsker du å få denne byttet - du kunne ikke bry deg mindre om hva slags dekoder de bytter den til, du vil bare ha en som virker som du allerde betaler for - > du skal ikke betale.

 

Konsentrer deg om 2. - glem alt annet - jo mere du diskuterer med de jo vanskeligere blir det å få gjennomslag for 2.

Lenke til kommentar

 

jeg er redd for at den gangen jeg kommer med en ødelagt dekoder

så har de ikke en som tilsvarer den jeg har og må av den grunn betale for en nyere modell

 

 

Jeg fikk en nyere modell av merke i-CAN da min gamle av merke KREATEL sluttet å fungere. Den nye hadde HDMI, den gamle hadde kun SCART og diverse andre analoge koblinger.

 

Dersom du har krav på ny dekoder gratis, så skal du få en tilsvarende eller bedre modell.

Om de ikke har den samme på lager, så får du en nyere.

Dette skal du ikke trenge å betale ekstra for.

 

Altså, HVIS du har krav på ny dekoder.

Jeg foreslår som sagt at du venter til dekoderen blir uutholdelig.*

Da møter du opp personlig på servicekontoret, og sier at den ikke kan brukes. Da skal du få ny.

Ikke krev en som har flere funksjoner.

Krev bare at den har tilfredsstillende stabilitet, og ikke på andre områder er vesentlig dårligere.

 

* Hvor ofte man må restarte for å kunne kalle det uutholdelig er jeg usikker på.

Om det skjedde daglig hadde jeg garantert krevd ny.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Det er punkt 2 jeg prøver å argumentere for men kundebehandler insister jo på at det enste valget jeg har er å oppgradere

 

Nå så dekoderen nå har virket lenger en det som har vært vanlig den siste tiden og jeg ville vite hvorfor ( hva de har gjort med systemet) så kunne han ikke svare .

I stedet påstod han at jeg har brukt den mindre en før

 

Så her er hans argument som jeg sa i tidligere:

Det ligger i kortene at de ikke har tilsvarende dekoder

De regner det ikke som feil at dekoderen er for svak for systemet selv om det skaffer meg problemer

 

Da bruker de argumenter for å tvinge meg til å betale for en oppgradering.

Det er det jeg lurer på om det er helt etter loven

 

selv om jeg ser på paragrafen deres ( jeg har ikke gjort det på en stund ) så kan de være konstruert til fordel for selskapet

 

 

 

Hvor ofte man må restarte for å kunne kalle det uutholdelig er jeg usikker på.

Det er jo de som er kjernen i spørsmålet

Det vill ha vært fint hvis man fikke det avklart

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Kan jeg spørre hvilken dekoder du har problemer med?

 

 

I mitt hode så betyr "oppgradering" å gå fra dekoder uten harddisk, til opptaker med innebygget harddisk.

Du har aldri krevd å få en opptaker med harddisk som erstatning for den som streiker?

Din intensjon er å få en lik eller tilsvarende dekoder, uten ustabilitet. Det er ikke å oppgradere, etter mitt syn.

 

 

Dersom den har oppført seg eksemplarisk de siste dagene kan du jo bare beholde den. Foreløpig har du ingen sak.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

 

Dersom den har oppført seg eksemplarisk de siste dagene kan du jo bare beholde den. Foreløpig har du ingen sak.

Så lenge dekoderen virker så er det ikke noe problem

 

Det når den må re-startes i tide og utide som er problemet her

Det som har vær problemet er at den kunne finne på låse seg under flere forskjellige situasjoner ( alt fra bruk av tekst tv til bruk av TV2 sum eller når jeg blar i filmdatabasen)

 

Filmdatabasen har også et tilpassingsproblem med at oppdateringen er noe treg

 

 

I mitt hode så betyr "oppgradering" å gå fra dekoder uten harddisk, til opptaker med innebygget harddisk.

Det samme mener jeg

Kundebehandleren mener noe annet .

 

 

 

Du har aldri krevd å få en opptaker med harddisk som erstatning for den som streiker?

Det er kundebehandleren som ville på-pakke meg en PVR .

Så lenge jeg har en annen opptaker trenger jeg det ikke

Lenke til kommentar

Men hvorfor i all verden driver du hele tiden å terper på at det er galt å betale administrasjonsgebyr for å oppgradere dekoder? Det har de all verdens lov til. For det er ikke oppgradering du skal kreve, det er utbytting av underdimensjonert utstyr.

 

Det du skal konsentrere deg om, og bruke som argument, er at du betaler leie for en gjenstand som ikke er god nok til å gjøre det som det er meningen at den skal gjøre. At du betaler leie for noe som ikke takler oppgraderingene som samme firma har tvunget på deg og en dekoder som ikke takler dette.

 

Glem å diskutere administrasjonsgebyret for oppgradering, om de har lov til å ta et gebyr, hvor høyt det er og så videre. Du ødelegger bare for deg selv når du begynner å krangle på noe der du egentlig ikke har noe du skulle ha sagt, og på den måten vinkler saken langt bort fra ditt opprinnelige krav slik at du bare blir sett på som en slitsom kunde som gjør alt han kan for å krangle om alt mulig.

 

Ettersom du har ødelagt så mye for deg selv, så vil jeg egentlig bare anbefale deg å betale disse 399 kronene og bli ferdig med det.

Lenke til kommentar

Poenget er at jeg ikke får byttet dekoder uansett hvor mye den krangler så lenge det ikke er feil med den

At den er for svak for systemet er ingen feil , derfor dette maset om oppgradering.

 

Med andre ord selv om dekoderen ikke viker med systemet så er det ingen feil

Da betyr det at for å få noe som fungerer så må jeg oppgradere.

 

En eventuelt nyere dekoder ( uten PVR) regner de nok som en oppgradering fordi det medfører noe nytt , bl.a. HD.

TV jeg bruker har ikke støtte for HD så noe praktisk betydelig her det ikke , bortsett fra at jeg får sett sendingene på HD kanalene

 

Her kunne jeg forsatt ha klart meg med samme type dekoder hvis den takler systemet uten problemer .

 

Nå kommer jeg ikke til gjøre så mye mere før det blir problemer igjen

Lenke til kommentar

Du svarte ikkje på hvilket merke det er.

Ikke at det har noe å si, men jeg bare lurer...

 

Denne?

http://www.altibox.no/image/image_gallery?uuid=c99c837a-d97c-4980-9895-f2b2796a76fd&groupId=10327&t=1265722273148

 

Den hadde jeg før, inntil den sluttet å lystre fjernkontrollen.

Som sagt gikk jeg personlig til Lyse/Altibox sitt servicekontor, og de var ikke vanskelige.

Jeg tror du vil ha mer suksess der, enn med e-post.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Du svarte ikkje på hvilket merke det er.

Ikke at det har noe å si, men jeg bare lurer...

 

Denne?

http://www.altibox.no/image/image_gallery?uuid=c99c837a-d97c-4980-9895-f2b2796a76fd&groupId=10327&t=1265722273148

 

jeg glemte det i farten

Ja det er den

 

Jeg har en til av den i et annet rom.

selv om den er lite brukt ( relativt sett ) så har jeg ikke opplev at den måtte omstartens på flere år

 

jeg har også en annen dekoder som foreldrene mine bruker i stua:

http://www.motorolasolutions.com/web/Business/Products/TV%20Video%20Distribution/Set-tops/IP%20Set-tops/VIP1920/_Documents/Static%20Files/VIP1900-9_specsheet_090508.pdf

 

Den har det ikke vært særlig problemer med

Lenke til kommentar

Ser kundebehandleren henviser til oppgradering av dekoderen (fra SD til HD) - men det er vel ikke det det er snakk om her?

Jeg ville svart at du ikke ønsker en oppgradering av dekoderen din, du ønsker en dekoder som fungerer tilfredsstillende til bruk av standardpakken fra Altibox.

 

Tillegg: Og som andre har sagt over, tror du kommer lenger om du møter opp på kundesenteret enn å ta det på mail.

Endret av RVF
Lenke til kommentar

Man får ikke dekoder uten hdmi lenger. Den første grå boksen var vel ofte kun merket Lyse på, istedenfor Altibox. Så den er ganske gammel.

Hvis problemet ikke kommer tilbake, så kan selvsagt trådstarter beholde dekoderen han har.

Men om problemet kommer tilbake, så ville jeg ihvertfall løst problemet på en eller annen måte.

 

Å krangle med en og samme kundebehandler, det er ikke løsningen.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med at du burde fått byttet dekoder uten å måtte betale for det.

Neste gang dekoderer begynner å kødde igjen, så fortell bare at dekoderen har blitt defekt, og at det ikke er mulig å se på tv med den.

Men har ikke Signal et kundesenter som man kan besøke?

Lenke til kommentar

joda , men det krever at jeg må gjøre avsette minst an halvtime til det men jeg egentlig er på jobb.

Da er jeg avhengig av at det ikke er mye å gjøre på jobben.

 

 

- først må jeg ta med meg dekoderen på bussen

- så finne til til kjøre til kundesentret ( som jeg spaserte tidligere med bussen ) .

- så går turen tilbake til jobben

- før jeg kan reise hjem med bussen

 

Alternativ så kan jeg få noen andre til gjøre dert

Andre alternativ er komme en time senere på jobben ( lit avhengig hvordan tidene for bussen er )

eller at jeg tar fri fra jobben noen timer før arbeidsslutt

 

Det kinkige ved å bruke bussen er at de blir mye ventetid når jeg skal hjem , uten at det er så alt for mye å gjøre .

Så det enkleste er nok å la noe gjøre det for meg , som har bil

 

saken er slik at dette kundesentret flytte fra å være 5 minutters kjøring unna jobben til være 15-20 min kjøring unna

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå har min harddiskopptaker tatt kvelden.

Den har vært upålitelig de siste ukene, i en periode nektet den å starte. Ingen livstegn, bortsett fra at vifta går.

Men så virket den 100% i over en uke, før den igjen nektet å starte.

Det er surt å miste alle opptakene, men jeg trengte ikke å betale noe gebyr for å få ny boks, når den gamle sluttet å virke.

 

Jeg hadde tidligere en modell fra Motorola, og jeg tror harddisken var 320 GB.

Nå har jeg en modell fra ADB med 500 GB lagring.

Den nye fjernkontrollen er en vesentlig forbedring, og går på AAA-batterier.

 

Det var lang kø på Altibox-kundesenteret, så jeg måtte trekke kølapp og vente.

Jeg tror alle som stod foran meg hadde opplevd at dekoderen hadde tatt kvelden pga. lyn og torden.

De delte ut nye bokser til høyre og venstre. Godt at de hadde så mange på lager.

 

Jeg vet ikke om den eldgamle Kreatel-boksen din har oppført seg pent den siste tiden.

Det mest praktiske og miljøvennlige, er jo å beholde den i noen år til.

Men hvis den fungerer så dårlig at den må byttes, tror jeg du får myyye bedre behandling over disk, enn per e-post.

Jeg tror faktisk du bare kan glemme å få hjelp via e-post etter denne mail-utvekslingen, for nå tar de deg ikke alvorlig.

Men du får en "fresh start" om du går til kundemottaket, forutsatt at de ikke sjekker tidligere korrespondanse.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Boksen har oppført seg bra siden sist , men jeg forsøker å loggføre det for dokumentasjons skyld

 

Generelt så virker det som alle dekoder boksen henger seg opp fra tid til annen uansett hvilket selskap som står bak

Da kan man lure på hva man kan definere som feil her når det ikke er nok at systemet krasjer hele tiden

 

Så kan man jo også lure på hvorfor ikke alle godtar gratis dekoder bytte når systemet strengt tatt krever kraftigere dekoderer etter at programvaren er oppgradert uten at man fikk velge selv

 

Hvor i verden er det at de ansatte i en bedrift ( samme som kunder når man leier ) ikke får nytt utstyr eller reparer det når det gamle begynner å svikte uten at de ansatte må betale selv ?

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...