WeeR Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Heisann! Har kjøpt en dobbel eltek cat5e veggboks som jeg gjerne vil koble til en nettverkskontakt + min gamle isdn kontakt.. Nettverkskontakten er ikke noe problem å koble opp, men er ikke helt sikker på hvodan isdn kabelen skal kobles inne i boksen. Telefonkabelen er av fargene : blå,rød, sort, grønn og en gullaktiv farge. Jeg tror det bare er den svarte og den grønne kabelen som skal brukes, men vet ikke hvor i eltek boksen disse skal settes for at det skal fungere bra. Noen som har noen tips? Har søkt litt uten hell.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Heisann!Har kjøpt en dobbel eltek cat5e veggboks som jeg gjerne vil koble til en nettverkskontakt + min gamle isdn kontakt.. Nettverkskontakten er ikke noe problem å koble opp, men er ikke helt sikker på hvodan isdn kabelen skal kobles inne i boksen. Telefonkabelen er av fargene : blå,rød, sort, grønn og en gullaktiv farge. Jeg tror det bare er den svarte og den grønne kabelen som skal brukes, men vet ikke hvor i eltek boksen disse skal settes for at det skal fungere bra. Noen som har noen tips? Har søkt litt uten hell.. Den bruker alle uten om den gullfargede. Du finner skjema hos www.elko.no Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 27. september 2003 Forfatter Del Skrevet 27. september 2003 Hmm.. fant ingen slike skjemaer der jeg Fra før brukte jeg en konverter fra det gamle telesystemet til det nye (isdn), og på denne konverteren er kun den grønne og svarte koblet til. Jeg har også prøvd å åpne omformeren for å se hvilke pinner de forskjellige fargene går til, men på kretskortet her ser det slik ut: .... (.... Mens en kabel er jo bare 8 bortover (........) Ganske vanskelig å forklare dette håper noen svarer anyway Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 27. september 2003 Forfatter Del Skrevet 27. september 2003 Har nå sittet en stund å testet diverse ting.. men får det fremdeles ikke til, så skal prøve å forklare litt bedre: Problemet er: Vi har ett gammel telefonsystem med den gamle tredelte "pluggen". Etter dette uttaket har vi ISDN boksen koblet til. Det jeg vil gjøre er å kutte den gamle pluggen, og installere dette i en rj45 veggboks. Deretter en kabel derfra og inn i NT1 boksen fra telenor.. Fra før var kun svart og grønn koblet til, så det burde jo da holde med det ene paret, men selvfølgelig skader det ikke med 2 par. Ingen elektrikere ellernoe som har peil på dette? Har selv gått elektro men dette er litt for høyt.. begynner å tro jeg trenger noen motstander mellom de forskjellige parene for å få dette til å gå.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Fra før var kun svart og grønn koblet til, så det burde jo da holde med det ene paret, men selvfølgelig skader det ikke med 2 par. Ingen elektrikere ellernoe som har peil på dette? Har selv gått elektro men dette er litt for høyt.. begynner å tro jeg trenger noen motstander mellom de forskjellige parene for å få dette til å gå.. ISDN bruker ett par inn i huset og to par i nettet i huset. Her har du noen dokumenter inkl ELKO sin bruksanvisning. ftp://ftp.agvg.com/ISDN/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå