Gå til innhold

Regning etter 4 år

abrj

Anbefalte innlegg

For fire år siden fikk jeg en legetjeneste, som ble betalt kontant, og alt var i sin skjønneste orden.

Nå for noen dager siden fikk jeg plutselig et brev med krav om betaling for tjenesten. Tjenesten ble betalt den gang.

Kommer til å skrive et brev hvor jeg forteller at jeg har betalt, og at jeg bestrider deres krav.

Er det noen som har noen tips til hva jeg ellers kan skrive?

Er ikke dette kravet forøvrig forfallt? Er det noen som har noen tips juridisk?

Har som sagt betalt en gang for tjenesten, det er fire år siden tjenesten, men som det ser ut har jeg ikke kvitering for å ha betalt.

Har noen tips til meg?

:shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal ikke ta bryderiet med å skrive brev eller noen ting.

Etter 3 år kan det ikke sendes noe krav.

Jeg hadde muligens tatt en telefon og spurt hva det skulle bety

( helst fra jobben så jeg slapp betale tlf-regningen selv, og bry

min egen fritid med det ).

Alltids litt rart å høre hva de sier til sånt. Men brev hadde jeg ikke

brukt tid/papir og frimerke på.

Lenke til kommentar

Litt off-topic, men jeg kjenner en kar som bestilte seg PC fra databutikken.com og som betalingsmåte bestilte han "På-Døren" elns.. men i dag, nesten 5 måneder etter at han kjøpte pc'n har han enda ikke betalt.. i så fall; har databutikken.com "glemt" av ordren? Eller kan det komme regning senere en gang.. i så fall, innen hvilken tidsfrist må de ha sendt regning?

Lenke til kommentar
Litt off-topic, men jeg kjenner en kar som bestilte seg PC fra databutikken.com og som betalingsmåte bestilte han "På-Døren" elns.. men i dag, nesten 5 måneder etter at han kjøpte pc'n har han enda ikke betalt..  i så fall; har databutikken.com "glemt" av ordren? Eller kan det komme regning senere en gang.. i så fall, innen hvilken tidsfrist må de ha sendt regning?

Siden han du kjenner har kjøpt denne, foreslår jeg at han sender en mail til dem og etterlyser regningen. Da vil de sikkert finne det ut om det

har kommet bort. :yes:

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Nesten samme situasjon.

Får opplyst av en kommune at de ikke har mottatt en avgift som de har sendt til meg. forfallsdatoen var sommeren 2004. Jeg har levd i visshet om at den var betalt. Men nå idag får jeg vite at den ikke er det likevel.

Og med tanke på løpende renter over 4 år og summer med 6-7 siffer får hårene til å reise seg.

Jeg har heller ikke i denne perioden mottatt noen purring, inkasso eller noen annen form for varsel selv om det stod at det ville skje på denne regningen.

Jeg kan heller ikke finne den kvitteringen.

Noen meninger?

Lenke til kommentar

Grensen er tre år, henvis til lovverket ovenfor de! Kjenner du noen som er advokat så får du han/henne til å skrive et lite brev for deg hvis de prøver seg videre. Er forøvrig rart å se at en tråd jeg postet for nesten 5 år siden plutselig tas opp igjen...

Lenke til kommentar
Grensen er tre år, henvis til lovverket ovenfor de! Kjenner du noen som er advokat så får du han/henne til å skrive et lite brev for deg hvis de prøver seg videre. Er forøvrig rart å se at en tråd jeg postet for nesten 5 år siden plutselig tas opp igjen...

Tidenes off topic, men, hørte du noengang noe mer ang det kravet du fikk? :p

Lenke til kommentar

Tidenes off topic, men, hørte du noengang noe mer ang det kravet du fikk? :p

Sjekket saken med juss-studentene på Jussbuss, de fortelte meg om grensen på tre år. Jeg skrev så et vennelig brev til han fyren, gjorde han obs på grensen på tre år og at jeg faktisk hadde betalt kontant for saken. Han la seg helt flat, og beklaget. Så saken var der og da ute av verden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...