Gå til innhold

Ville du sparket noen fra din arbeidsplass?

28 stemmer

1. 1. Ville du sparket noen fra din arbeidsplass?

• JA.
      19
    • NEI.
      9
    • Vet ikke.
      0
  2. 2. Er det flere enn deg selv som ville sparket denne/de ansatte fra arbeidsplassen?

• JA.
      18
    • NEI.
      7
    • Vet ikke.
      3
  3. 3. Flervalgsspørsmål: Hvilke grunner har du til å ville sparke vedkommende?

• Udugelighet/inkompetanse/slurv.
      16
    • Trynefaktor/passer ikke inn.
      9
    • Dårlig oppmøte/mye fravær.
      6
    • N/A (Ønsker ikke å sparke noen)
      9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

(Dog trynefaktor er en dårlig grunn).

Hvor godt den ansatte passer inn sosialt, hvor godt eller dårlig den ansatte er likt av de andre kan påvirke de andre ansattes trivsel i arbeidshverdagen og påvirke deres prestasjoner negativt.

Endret av RickyRon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

På min siste arbeidsplass var/er det bare meg. Og ja, det har hendt at jeg har hatt lyst til å sparke meg selv, men det er vel ikke det trådstarter tenker på. Jeg har også hatt et firma med ansatte i sin tid, uten at jeg sparket noen, skjønt noen sluttet frivillig i erkjennelsen av at de ikke passet til jobben. Og jeg har jobbet steder der jeg hadde lyst til å sparke noen, men ikke hadde myndighet til det...

Men ja, jeg kan se flere situasjoner der jeg ville valgt å gi noen sparken. Og jeg tror det er nødvendig at arbeidsgiver har adgang til det. Hvordan det skal balanseres mot de ansattes vilkår og trygghet er kanskje utenfor topic...?

Geir :)

Lenke til kommentar

Vi jobber skift, så får ikke møte så mange kollegaer, men de jeg får møte er stort sett flotte folk. Om ikke alle har like mye kompetanse innenfor arbeidsfeltet vet jeg ikke, men de fleste gjør det mye bedre enn de på Elkjøp/Expert ihvertfall.

Jeg vil si nei på alt, men vil heller tippe over til "vet ikke".

Jobber i databutikk á Datakjeden.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Vi jobber skift, så får ikke møte så mange kollegaer, men de jeg får møte er stort sett flotte folk. Om ikke alle har like mye kompetanse innenfor arbeidsfeltet vet jeg ikke, men de fleste gjør det mye bedre enn de på Elkjøp/Expert ihvertfall.

Jeg vil si nei på alt, men vil heller tippe over til "vet ikke".

Jobber i databutikk á Datakjeden.

Hvis en arbeider gjør noe ulovlig på arbeidstedet?

Lenke til kommentar

Eller allerede har fått sparket alle som ikke passet?

AtW

Nå ødla du poenget, som var at en god forettningsmann gjør grundig research, setter krav og ser på tidligere resultater++++, og derfor ikke ansetter idioter han trenger å sparke etterpå.

Dog en så god forettningsmann finnes det nok svært få av, da det er mange ting man ikke kan forutse med mindre man er synsk.

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dog trynefaktor er en dårlig grunn.

Er det det? Hva hvis denne personen er en selger eller eiendommsmegler eller en PR person for firmaet på messer og kundebesøk? Er ikke da trynefaktor ganske viktig?

Har vært på en del visninger på leiligheter i det siste og har lagt merke til at alle meglerene på disse visningene har vært langt over gjennomsnittelig attraktive personer og at de også tydelig har lagt en del innsats i utseende sitt. Pluss at de fremstår som veldig positive og "likandes" folk. Tror du dette er tilfeldig? Eller ligger det en økonomisk tanke bak dette tror du?

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Er det det? Hva hvis denne personen er en selger eller eiendommsmegler eller en PR person for firmaet på messer og kundebesøk? Er ikke da trynefaktor ganske viktig?

Har vært på en del visninger på leiligheter i det siste og har lagt merke til at alle meglerene på disse visningene har vært langt over gjennomsnittelig attraktive personer og at de også tydelig har lagt en del innsats i utseende sitt. Pluss at de fremstår som veldig positive og "likandes" folk. Tror du dette er tilfeldig? Eller ligger det en økonomisk tanke bak dette tror du?

Det burde ikke ha noe å si, men det har noe å si.

Derimot var spørsmålet om sparking, ikke å gi jobber. Hvis man gir jobben til en stygg person fordi vedkommende er en god selger, men etterpå sparker den samme personen for å være stygg, det syns jeg er dårlig gjort.

Men nå snakker jeg om hvordan det bør være, ikke hvordan det faktisk er.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå ødla du poenget, som var at en god forettningsmann gjør grundig research, setter krav og ser på tidligere resultater++++, og derfor ikke ansetter idioter han trenger å sparke etterpå.

Arbeidsgiverne ofte ikke har råd nok til å finne de beste arbeidere. De må ta risikoen at de tar feil med mindre kvalifiserte arbeidere. Det er en grunn til at de fleste små selskap bommer og går konkurs. Får de ikke muligheten til å sparke mindre produktive arbeidere går de konkurs enda lettere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...